Πειράματα σε ανθρώπους. Κι όμως, το είχε παραγγείλει ένας ερευνητικός οργανισμός, ο οποίος χρηματοδοτείται από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ανάμεσα τους η BMW και η VW. Στα πειράματα, o σκοπός των οποίων δεν έχει αποσαφηνιστεί, συμμετείχαν περίπου 25 νεαροί, οι οποίοι εισέπνευσαν διοξείδιο του αζώτου – ένα τοξικό αέριο που περιέχεται στις εκπομπές των εξατμίσεων αυτοκινήτων. Η είδηση μαθεύτηκε μόλις χτες και όπως ήταν αναμενόμενο αναστάτωσε τους Γερμανούς- και όχι μόνο.

Γιατί δεν είναι η πρώτη φορά που τα δυο μεγαθήρια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας βάζουν πάνω από τον άνθρωπο το κέρδος.

Η BMW και τα στρατόπεδα συγκέντρωσης

Η χρονιά που πέρασε ήταν μια ακόμη καλή χρονιά για την ναυαρχίδα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας BMW. Με ρεκόρ πωλήσεων, η οικογένεια πίσω από την αυτοκρατορία μπορεί να χαμογελά, καθώς θα παραμείνει η πιο πλούσια οικογένεια της Γερμανίας με 30 δις. ευρώ περιουσία.

Η οικογένεια Quandt παρόλα αυτά κρατά δεκαετίες χαμηλό προφίλ, κάποιοι θα έλεγαν αόρατο. Ο λόγος φυσικά δεν είναι ότι δεν θέλουν να προκαλούν αλλά γιατί η οικογενειακή τους ιστορία, τα πλούτη τους και φυσικά η ίδια τους η εταιρεία έχουν συνδεθεί με τις πιο μαύρες σελίδες της ιστορίας. Και σε αυτές τις σελίδες η BMW ήταν πρωταγωνίστρια.

Γιος βιομήχανου που έφτιαχνε ρούχα ο Günther Quandt συγκέντρωσε πλούτο κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου φτιάχνοντας στρατιωτικές στολές. Τα χρήματα που συγκέντρωσε τον βοήθησαν να αγοράσει το εργοστάσιο μπαταριών πρόγονος της VARTA αλλά και μερίδια σε άλλες εταιρείες ανάμεσά τους και η BMW.

Το 1933 ο Quandt γίνεται μέλος του Ναζιστικού Κόμματος, κάνει μεγάλες δωρεές στο Κόμμα και αρχίζει μετέπειτα να κάνει και μεγάλες μπίζνες μαζί τους. Βγάζει εκατομμύρια πουλώντας όπλα στο γερμανικό στρατό και χάρις ότι στις γραμμές παραγωγής τουλάχιστον 3 εργοστασίων του δουλεύουν 50.000 κρατούμενοι από τα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης αλλά και αιχμάλωτοι πολέμου από την ανατολική Ευρώπη.

Οι συνθήκες που επικρατούσαν στα εργοστάσια του Quandt τον οποίο όσοι γνώρισαν έχουν χαρακτηρίσει τέρας, ήταν κάτι παραπάνω από άθλιες και ανθυγιεινές για τους εργάτες, οι οποίοι ανέπνεαν συνεχώς τις αναθυμιάσεις από τα οξέα. Υπολογίζεται ότι δεκάδες πέθαναν μέσα στα εργοστάσια αυτά είτε από τις κακούχίες είτε από εκτελέσεις καθώς όπως αποκαλύφτηκε στα εργοστάσια υπήρχε και ειδικός χώρος εκτελέσεων!

Για αυτούς που θυμούνται ήταν το 2001 όταν επίσημα η εταιρεία παραδέχτηκε ότι εμπλεκόταν στις θηριωδίες των Ναζί. Η κληρονόμος Gabriele Quandt παραδέχτηκε ότι η περιουσία που χτίστηκε από τον παππού της ήταν αποτέλεσμα της εκμετάλλευσης περίπου 50.000 αιχμαλώτων πολέμου. Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο Quandt εξανάγκαζε τους Ρώσους και Ουκρανούς αιχμαλώτους να εργάζονται, απειλώντας τους με εκτέλεση, αφού αναφέρεται ότι στο εργοστάσιο του στο Ανόβερο υπήρχε ειδικός χώρος εκτελέσεων.

Ο Quandt γλίτωσε τη δίκη της Νυρεμβέργης αν και συνεργάστηκε ολοφάνερα με τους Ναζί και αυτό γιατί το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι «δεν ήξερε τι γινόταν στις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων του»…

Φυσικά η BMW δεν ήταν η μόνη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που άνθισε στα χρόνια των Ναζί μέσω της καταναγκαστικής εργασίας κρατουμένων από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Η VW και η Audi συνεργάζονταν με το καθεστώς ενώ η πρώτη ήταν άλλωστε και δημιούργημα των Ναζί.

Ο ναζιστικός Σκαραβαίος

Η Volkswagen ιδρύεται το 1937 από τους Ναζί με σκοπό να πραγματοποιήσει το όνειρο του Χίτλερ για την δημιουργία των πρώτων εγκαταστάσεων αυτοκινητοβιομηχανίας που θα ανταγωνίζονταν τα αμερικανικά εργοστάσια παραγωγής αλλά και την δημιουργία ενός «αυτοκινήτου του λαού». To αυτοκίνητο του λαού δεν ήταν τίποτε άλλο αλλά ο γνώριμος πια σε όλους Σκαραβαίος, το σχέδιο του οποίου ήταν του ίδιου του Χίτλερ. Για το σκοπό αυτό, δήμευσε τα κτήματα ενός ευγενούς, του Werner von Schulenberg του Wolfsburg και δημιούργησε εκεί τις εγκαταστάσεις. Έτσι, το εργοστάσιο και η κωμόπολη που δημιουργήθηκε γύρω του, πήραν το όνομα Βόλφσμπουργκ.

To 1938, εμφανίστηκε το πρώτο μοντέλο, με τον Χίτλερ να κάθεται στη θέση του οδηγού για τις ανάγκες της φωτογράφισης και μόνο, αφού δεν ήξερε να οδηγεί. Τα πρώτα «σκαθάρια» έκαναν προπαγανδιστικά ταξίδια στη Γερμανία και σχεδίαζαν και έναν αυτοκινητιστικό μαραθώνιο Βερολίνου-Ρώμης.

Η παραγωγή σχεδιαζόταν να αρχίσει το 1939 αλλά τον Σεπτέμβριο ξέσπασε ο πόλεμος και το εργοστάσιο ανέλαβε άλλες κατασκευές και επισκευές αεροσκαφών. Σε μία προσπάθεια να κρατήσει το εργοστάσιο αυτοκινήτων ενεργό, μετά την έναρξη του Β΄ Π.Π., ο Φέρντιναντ Πόρσε σχεδίασε ένα ελαφρύ όχημα για στρατιωτική χρήση, βασισμένο στην πλατφόρμα του «σκαθαριού». Κατασκεύαζε λοιπόν εκεί τα Kubelwagen, τα γνωστά «τζιπ» του Γερμανικού Στρατού. Συνολικά, το εργοστάσιο κατασκεύασε περίπου 50.000 τεμάχια. Δημιούργησε επίσης ένα αμφίβιο παρόμοιο όχημα, το Schwimmwagen από το οποίο κατασκευάστηκαν περίπου 15.000 τεμάχια

Χρόνια αργότερα, ο γαμπρός του Πόρσε θα παραδεχθεί ότι το Σκαθαράκι των 999 γερμανικών μάρκων κατασκευάστηκε με τον ιδρώτα Εβραίων εργατών από στρατόπεδα συγκέντρωσης και αιχμαλώτων από τις ανατολικές χώρες τις Ευρώπης…

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που άνθισαν μέσα από τις μπίζνες με τους Ναζί και εκμεταλλευόμενες το δωρεάν εργατικό δυναμικό που τους πρόσφεραν κατευθείαν από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, σήμερα εκβιάζουν τους εργαζόμενους εντός του δημοκρατικού πλαισιού και κάνουν πειράματα πάνω σε ανθρώπους. Όσο και αν προσπαθούν να κρύψουν το ένοχο παρελθόν τους οι πρακτικές των καπιταλιστικών κολοσσών παραμένουν στην πραγματικότητα ίδιες και έχουν την ίδια προτεραιότητα: Πάνω απ’όλα το κέρδος.

Σχόλια

X