«Όχι στο τέμενος», τιτλοφορείται άρθρο του Φαήλου Κρανιδιώτη. Δυστυχώς, τα επιχειρήματα που επιστρατεύει δεν αρμόζουν ούτε στον πιο οπισθοδρομικό, κοντόφθαλμο και μισαλλόδοξο Ελληνάρα – πόσω μάλλον σε σύμβουλο του πρωθυπουργού.

«Σε ποιους δίνουμε εξετάσεις με το τέμενος στο Βοτανικό;», αναρωτιέται. «Στους ξένους, που 39 χρόνια δεν δίνανε δεκάρα για τις λεηλατημένες εκκλησίες μας στην κατεχόμενη Κύπρο και τα 1619 αγνοούμενα αδέρφια μας; Ακόμη αρνούνται να θεωρήσουν την Θράκη και το Αιγαίο σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Έστω ότι η Ε.Ε. δεν πιέζει αρκετά την Τουρκία στο θέμα της Κύπρου και στο ζήτημα της ασφάλειας των συνόρων (κάτι που δεν ισχύει – γιατί άλλωστε έχει ουσιαστικά «παγώσει» η ενταξιακή διαδικασία της γείτονος; Αλλά, έστω). Εμείς ανήκουμε ή δεν ανήκουμε στην ευρωπαϊκή οικογένεια; Το δίκαιο ανθρωπίνων δικαιωμάτων, διεθνές, ευρωπαϊκό και εγχώριο, δεν σηκώνει συγκρίσεις και συσχετισμούς. Θα παραβιάζουμε τις θεμελιώδεις ελευθερίες μέχρι να αλλάξει η εξωτερική πολιτική της Ευρώπης; Αν θέλουμε να λεγόμαστε σύγχρονη ευρωπαϊκή δημοκρατία, δεν μπορούμε να θέτουμε προϋποθέσεις για τα αυτονόητα.

Όμως αυτό είναι μόνο η αρχή. «Σε ποιους, ξαναλέω, δίνουμε εξετάσεις;», συνεχίζει το «δεξί χέρι» του Αντώνη Σαμαρά. «[…] Σε αυτούς που σφαγιάζουν την Συρία αγκαλιά με την Αλ Κάιντα; Σε αυτούς που μπορεί στις χώρες τους να σε προπηλακίσουν ή και να σε συλλάβουν, αν φοράς σταυρό; Ή μήπως θα μας την πουν οι άλλοι που κακοποιούν, σφάζουν και λιθοβολούν γυναίκες;».

Eid al-Fitr celebrations in Greece

Μάλιστα. Λίγο-πολύ, ο κ. Κρανιδιώτης μάς λέει ότι επειδή ορισμένοι μουσουλμάνοι σε άλλες χώρες προβαίνουν σε βίαιες πράξεις, δεν σέβονται τη θρησκευτική ελευθερία και τα ανθρώπινα δικαιώματα εν γένει, εμείς δεν έχουμε καμία υποχρέωση να φερθούμε καλύτερα στην ισλαμική κοινότητα της Ελλάδας.

Στη συνέχεια, από τον παραλογισμό περνάμε στον σουρεαλισμό: «Λοιπόν, τζαμιά στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά. Εκεί δε που ζουν οι δικοί μας μειονοτικοί μουσουλμάνοι, από τζαμιά να φαν κι οι κότες. Και στην Αθήνα δεκάδες οι χώροι προσευχής». Αφού λοιπόν υπάρχουν τζαμιά στη Θράκη (αυτό έλειπε!) θα έπρεπε να είμαστε ικανοποιημένοι – και κάνουμε χάρη στους εκατοντάδες χιλιάδες μουσουλμάνους που τους επιτρέπουμε να συνωστίζονται σε υπόγεια διαμερίσματα, σαν παράνομοι και διωκόμενοι, για να προσευχηθούν.

«Ποιοι θα παραπονεθούν;», αναρωτιέται ο Φαήλος. «Οι Πακιστανοί; Αυτοί που στις χώρες τους καίγονται χριστιανικές εκκλησίες και δολοφονούνται ιερείς και πιστοί;». Πίσω στον πιο χυδαίο, γενικευτικό ρατσιστικό λόγο που θα ζήλευε και η Χρυσή Αυγή.

APTOPIX Pakistan Asia Eclipse

Για να ολοκληρωθεί το παραλήρημα, προστίθενται δύο-τρεις πινελιές «πατριωτικής» αερολογίας: «Τζαμί δεν θέλουμε. Δεν ταιριάζει με την αισθητική του αττικού τοπίου, με την Ιστορία μας. […] Όχι τζαμί στην πόλη που έπεσε ο Καραϊσκάκης για την ελευθερία της». Το αττικό τοπίο δεν θα επιβαρυνθεί από ένα τζαμί χωρίς μιναρέ (μέχρι και αυτή η παραχώρηση έχει γίνει στους δήθεν πατριώτες, αλλά ακόμη δεν δέχονται το αυτονόητο). Πάσχει όμως από πολλά άλλα – μεταξύ των οποίων οι εκατοντάδες τεράστιοι και αντιαισθητικοί σταυροί από νέον των ορθόδοξων εκκλησιών. Ο δε Καραϊσκάκης, αν ζούσε, θα πολεμούσε για την ελευθερία των καταπιεσμένων – σε αυτούς ανήκουν σήμερα οι εκατοντάδες χιλιάδες μουσουλμάνοι στις ελληνικές πόλεις, πολύ περισσότερο από τους μισαλλόδοξους χριστιανούς του τύπου Κρανιδιώτη.

Δεν είναι να αναρωτιόμαστε γιατί το τζαμί του Βοτανικού καθυστερεί αδικαιολόγητα. Στο πλάι του Αντώνη Σαμαρά, που θέλει να λέγεται ηγέτης ευρωπαϊκού κράτους, βρίσκεται ένας επικίνδυνος, ακραίος, χυδαίος ρατσιστής. Οι Βρυξέλλες, Φαήλε, δεν πρέπει να κάνουν κάτι μόνο για την Κύπρο και τα σύνορα της Θράκης και του Αιγαίου. Πρέπει επίσης να ενημερωθούν ότι πρωθυπουργός κράτους-μέλους της Ε.Ε. συμβουλεύεται από άνθρωπο που αντιτίθεται ευθέως στο δίκαιο ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Σχόλια

X