Στις ώρες που έχουν ακολουθήσει τη βομβιστική επίθεση στον ΣΚΑΪ, οι παρουσιαστές και δημοσιογράφοι του καναλιού που σε κανονικές συνθήκες εκφράζουν τις πλέον αντιδραστικές απόψεις, έχουν βγει μπροστά και έχουν κάνει κατ΄επανάληψη λόγο για ένα χτύπημα που δεν πληγώνει μόνο τον σταθμό, αλλά τη δημοκρατία. Ζητούν από τους πάντες να καταδικάσουν και να δείξουν ευαισθησία απέναντι στο χτύπημα.

Οι ίδιοι άνθρωποι όμως του ΣΚΑΪ, που σήμερα μετ’ επιτάσεως ζητούν αυτό που έτσι κι αλλιώς έχει γίνει, δεν είχαν δείξει αντίστοιχη ευαισθησία για τη δημοκρατία σε άλλες περιπτώσεις. Εκεί που χρειαζόταν το κανάλι με την ενημέρωσή του να σταθεί στο ύψος πολύ κρίσιμων περιστάσεων, καθώς ένα δικό του «χτύπημα» δεν θα πλήγωνε μόνο την εγκυρότητα του σταθμού, αλλά την αντίληψη της κοινωνίας για πολύ σημαντικά ζητήματα, δεν το έπραξε.

Λογικές λοιπόν οι αντιδράσεις που εκφράζονται καταιγιστικά στα social media από διάφορο κόσμο. «Πού ήταν η ευαισθησία του ΣΚΑΪ στην περίπτωση του Παύλου Φύσσα;» ρωτούν. Στα δελτία ειδήσεων του καναλιού τότε, γινόταν λόγος για δολοφονία που προκλήθηκε εν μέσω ποδοσφαιρικού καβγά. Αποκρύφθηκε η πολιτική ταυτότητα της επίθεσης και του δράστη και επιχειρήθηκε να υποβαθμιστεί το γεγονός. Θα μπορούσε λοιπόν να χαρακτήρισει σήμερα κανείς κροκοδείλια τα δάκρυα που χύνονται στον ΣΚΑΪ για τη δημοκρατία, καθώς τότε δεν τον «ενόχλησε» στο ελάχιστο η φασιστική βία.

Αντίστοιχη ήταν η κάλυψη για τον Αλέξανδρο Γρηγορόπουλο. Ο δημοσιογράφος και νυν διευθυντής της Καθημερινής Αλέξης Παπαχελάς ανέφερε τότε στον αέρα: «Δεν ήταν μια παρέα παιδιών που πήγαν να παίξουν ένα extreme σπορ σε κάποιο λούνα παρκ, επετέθησαν σε εκπροσώπους του ελληνικού κράτους, που είναι αστυνομικοί. Στον υπόλοιπο κόσμο αυτό θεωρείται ένα βαρύτατο έγκλημα. Εμείς το ανεχόμαστε τα τελευταία τριάντα χρόνια..»

 

Πού ήταν όμως η ευαισθησία του ΣΚΑΪ και σε μια πιο πρόσφατη περίπτωση, εκείνη της δολοφονίας του Ζακ Κωστόπουλου. Από την εκπομπή μάλιστα της Τατιάνας Στεφανίδου, έγινε γκάλοπ με ερώτημα αν έπρεπε να λιντσάρουν τον Ζακ.

Έχοντας τη μνήμη από όλα αυτά τα γνωστά περιστατικά και πολλά ακόμη λιγότερο γνωστά, είναι απολύτως λογικό ο κόσμος να αμφισβητεί την πραγματική έγνοια του ΣΚΑΪ για τη δημοκρατία. Αντίθετα κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι το κανάλι όπως και το κόμμα που στηρίζει, η Νέα Δημοκρατία, κάνουν τα πάντα για να εκμεταλλευτούν μικροπολιτικά την υπόθεση. Από τις πρώτες ώρες κιόλας επιδιώκουν να καταδείξουν ως βασική αίτια της επίθεσης το αστείο κυβερνητικό εμπάργκο στο κανάλι και λησμονούν τη δική τους αναλγησία σε μια σειρά από υποθέσεις, που δεν μετρήσαμε μόνο υλικές ζημιές, που θα αποκατασταθούν, αλλά θύματα που δεν θα γυρίσουν ποτέ πίσω.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

Σχόλια

Αρθρογράφος

Κώστας Παπαντωνίου

Γεννήθηκε και ζει στα Εξάρχεια. Αγαπά τους τοίχους, τους αγώνες και τους ανθρώπους τους. Του αρέσει να φωτογραφίζει και να γράφει για όσα δεν μπόρεσε να φωτογραφίσει. Κυκλοφορεί από τα εννιά του με μια εφημερίδα στο χέρι και συνεχίζει να γράφει σε μπλοκάκι στα ρεπορτάζ. Ακούει Verve, Μπαλάφα και Grunge και διαβάζει ό,τι του γυαλίσει στις βιτρίνες της Καλλιδρομίου, της Ζωοδόχου Πηγής και της Θεμιστοκλέους. Αγαπά τα νησιά και κάποτε θέλει να ζήσει σε ένα από αυτά. Μέχρι τότε, κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για μια διαφορετική δημοσιογραφία, με πολλά αυτοδιαχειριζόμενα 3point και γραφιάδες χωρίς περιορισμούς.

Σχετικά Άρθρα

X