Εκατοντάδες ταινίες και δεκάδες πρωταγωνιστές και σκηνοθέτες-ορόσημα σημάδεψαν τον ελληνικό cult κινηματογράφο, ο οποίος και έθεσε τα θεμέλια για οτιδήποτε απολαμβάνουμε αυτή τη στιγμή στις εγχώριες μεγάλες οθόνες.

Γυρνώντας το χρόνο πίσω, οι παραγωγές ίσως να μην ήταν εκσυγχρονισμένες και να μην είχαν στη διάθεση τους   παχυλά budget, αλλά σίγουρα διέθεταν ανεξάντλητα αποθέματα χιούμορ και  δημιουργικότητας. Οι cult ταινίες σχεδόν ποτέ δεν ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένες εμπορικά αλλά λατρεύονταν φανατικά από μία μικρή μερίδα του σινεφίλ κοινού. Εξάλλου όπως είχε δηλώσει πολύ εύστοχα και ο κριτικός κινηματογράφου Γιάννης Ζουμπουλάκης, ο cult κινηματογράφος είναι το το παχύ έντερο του ελληνικού κινηματογράφου.

Τηλεκαννίβαλοι (1986)

Με τον Νίκο Ζερβό στο τιμόνι της σκηνοθεσίας, και από το καστ να περνάει ο μισός ελληνικός κινηματογράφος εκείνης της εποχής, οι «τηλεκαννίβαλοι» δεν θα μπορούσαν να περάσουν απαρατήρητοι

Πρωταγωνιστή, σεναριογράφος αλλά και συνθέτη της μουσικής της ταινίας είναι ο  Δημήτρης Πουλικάκος, που  ο ρόλος τον θέλει διευθυντή ενός τρίτου κρατικού καναλιού, του ΕΣΤΕΤ.

Η ταινία αποτελεί σάτιρα της τότε κρατικής τηλεόρασης, πριν την ίδρυση της ιδιωτικής, όπου τα ΜΑΤ χορεύουν Καν-Καν ,ο Γιάννης Γιοκαρίνης διαφημίζει σαμπουάν κατά της πιτυρίδας, και ο Σάκης Μπουλάς παρουσιάζεται ως Θεόδωρος Αγγελόπουλος!

Η επίθεση του γιγαντιαίου μουσακά (1999)

Ενα τεράστιο κομμάτι μουσακά κυκλοφορεί ελεύθερο στους δρόμους της Αθήνας ,και καταβροχθίζει οτιδήποτε τυχαίνει να βρίσκεται στο δρόμο της παχύρρευστης μπεσαμέλ του.

Ένα θρίλερ-παρωδία που είτε κάποιος θα αγαπήσει, είτε θα μισήσει παραφορά λόγω του ιδιαίτερου χιούμορ του. Η ταινία είχε προβληθεί και στη Γαλλία και  είχε αποσπάσει πολύ θετικές κριτικές.

Στα θετικά του συγκαταλέγονται τα ηχητικά εφέ του, αλλά και η μουσική, την οποία και υπογράφει ο Κωνσταντίνος Βήτα.

 

 

Η εκδίκηση του πατέρα (1989)

Στον πρωταγωνιστικό ρόλο βλέπουμε ένα σχεδόν 70χρονο Αλέκο Αλεξανδράκη  να ενσαρκώνει εξαιρετικά έναν εθισμένο στις ναρκωτικές ουσίες δημοσιογράφο αλλά και έναν πατέρα που χάνει το παιδί του λόγω υπερβολική δόση ηρωίνης.

Η απώλεια τον ταρακουνά και αποφασίζει να ξεσκεπάσει το κύκλωμα που βρίσκεται πίσω από τη διακίνηση της «άσπρης σκόνης». Μία αποστολή διόλου εύκολη…

Μία ταινία ιδιαίτερα αγαπητή στους λάτρεις των βιντεοκασετών αλλά και της ηθοποιίας του Αλέκου Αλεξανδράκη.

 

 

Φυλακές Ανηλίκων (1982)

Μία από τις πιο  αγαπημένες αλλά και συνάμα επιτυχημένες εμπορικά ταινίες της δεκαετίας του 80.

Το σενάριο θέλει μία παρέα νεαρών μηχανόβιων, να προσπαθεί με κάθε τρόπο να ξεφύγει από τη φτώχεια και τη μιζέρια ώσπου μια μέρα ως μοναδική λύση φαντάζει η ληστεία. Δεν τα καταφέρνουν όμως και συλλαμβάνονται ενώ μεταφέρονται στις φυλακές του Κορυδαλλού.

Εκεί γνωρίζουν μία πτυχής της αδικίας και του φασισμού που χαρακτηρίζει την εξουσία, που προηγουμένως αγνοούσαν. Καθημερινά δέχονται τη βία και τα βασανιστήρια ενός σαδιστή δεσμοφύλακα που αρέσκεται να αποκαλεί τον εαυτό του «Θεό».

Η ταινία ξεχώρισε σίγουρα για το καλό και εύστοχο σενάριο, καθώς θίγει ένα ευαίσθητο κοινωνικό ζήτημα χωρίς ταμπού, αλλά και για τις πολύ δυνατές ερμηνείες των ηθοποιών. Ο δεσμοφύλακας, που ενσαρκώνεται από τον Νίκο Τσαχιρίδη, θα χαρακτηριστεί μετέπειτα από πολλούς ως μία από τις καλύτερες κινηματογραφικές του ερμηνείες.

 

Ο δράκουλας των Εξαρχείων (1983)

Στη θέση του σκηνοθέτη, ξανασυναντάμε τον Νϊκο Ζερβό ενώ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους απολαμβάνουμε ονόματα όπως αυτά του Τζίμη Πανούση, του Δημητρη Πουλικάκου, του Νικόλα Άσιμου, του Αντώνη Καφετζόπουλου και του Σάκη Μπουλά.

Μία πολιτική σάτιρα με κεντρικό θέμα τα ζόμπι, πριν αυτά γίνουν της μόδας. Από την  οθόνη παρελαύνουν τάφοι, δράκουλες και ζόμπι και η ταινία για τα δεδομένα της εποχής της θεωρήθηκε τουλάχιστον προκλητική αλλά και καινοτόμα με μακάβριο έως αρκετά χοντροκομμένο  χιούμορ.

 

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

Σχόλια

X