Σε δρόμο του Κεραμεικού, ανοίγει ένα καινούριο μαγαζί. Οι εργάτες βάζουν τις τελευταίες πινελιές, ενώ δείχνουν κουρασμένοι, από τις ώρες δουλειάς που προηγήθηκαν και τον ήλιο. Σύντομα, οι δικοί τους θόρυβοι από τις εργασίες θα αντικατασταθούν από τους θορύβους της διασκέδασης.

Το μαγαζί – κλαμπ έχει για όνομα και έμβλημα ό,τι πιο απλό και εμπορικό, το «Like» του Facebook. Επιλογή που ωστόσο αναδεικνύει τη φτωχή ευρηματικότητα και αισθητική. Είναι τόση η προσδοκία για άμεσο κέρδος, που δεν υπολογίζει τους ξέφρενους ρυθμούς της τεχνολογικής ανάπτυξης. Ίσως σε λίγο καιρό το Facebook να αποτελεί ανάμνηση. Όπως άλλωστε και το MSN ή το Hi5, ή το Myspace.

Αν πιστέψω έναν οδηγό ταξί, μαγαζιά σαν κι αυτό δεν έχουν μέλλον. «Το πολύ να δουλέψουν μισή Παρασκευή κι ένα Σάββατο». Κλαμπάκια και σκυλάδικα, έσβησαν μαζί με τη μεγάλη -ψεύτικη- ζωή των προηγούμενων χρόνων. Κάποτε αποτελούσαν την κυρίαρχη πρόταση για διασκέδαση, τώρα είναι οι χώροι που θυμίζουν το όχι και τόσο ένδοξο παρελθόν.

Οι ιδιοκτήτες τους από την άλλη ελπίζουν ότι κάπου μέσα βαθιά στις τσέπες όσων διασκέδαζαν έτσι, υπάρχει ακόμη χρήμα. Με συστατικά από τα παλιά φιλοδοξούν ακόμα σε κάποιες «μπάζες». Το ότι υπάρχουν ακόμα εκείνοι που πιστεύουν σε «μπάζες» και τις κυνηγούν, είναι από μόνο του εκπληκτικό. Είναι όμως και ολοζώντανη η κοντόφθαλμη λογική που μας έκανε φτωχότερους και σε χρήματα και σε αισθητική. Unlike, λοιπόν, στο μαγαζί που πήρε το όνομά του από το Facebook.

Σχόλια

X