«Πώς δημιουργήθηκαν οι πρώτες νιφάδες; Ζει το κοριτσάκι με τα σπίρτα; Τι ετοιμάζουν οι Καλικάντζαροι; Το “Χελιδόνι” φοράει τα καλά του και ταξιδεύει σε Ευρώπη και Αμερική με Χριστουγεννιάτικα παραμύθια και τραγούδια λίγο πριν και μετά την Άγια Νύχτα.»

Μια μικρή αφίσα και ένα αυτοσχέδιο εικονογραφημένο μαύρο πουλί ήταν ό,τι χρειαζόμουν για να μπω στον κόσμο των παραμυθιών που προορίζονται… για ενηλίκους, να ακούσω για ανομολόγητες αγάπες υπό την παρουσία του φαντάσματος της μοίρας, για ένα ρομάντζο άμορφο που αποκτά άκρα και περιπλανιέται, για το τριαντάφυλλο των Ινδιάνων της Οκλαχόμα και το μουσικό πάντρεμα των θρησκευτικών τραγουδιών των σκλάβων Αφροαμερικανών που δούλευαν στις φυτείες του Μισισίπι και των Ελλήνων της ξενιτιάς.

Το ευχάριστα απρόσμενο σκηνικό της παράστασης, «Μαύρο μου Χελιδόνι», λαμβάνει χώρα στο Χώρο Τέχνης Ασωμάτων στο Θησείο και είναι μία αφορμή για να επανεπενδύσουμε στην παραμυθία –για τους αρχαίους παρηγοριά- ιστοριών που έχουν καταβολές από κραυγές αγωνίας, ηπειρωτικά μοιρολόγια, δημοτικά ποιημάτα, τραγούδια χαράς, γνωμικά αγάπης, φυσικά παραμύθια προερχόμενα τόσο από την Ελλάδα όσο και από την Αφρική, έτσι όπως συνατάται και εμπνέεται βιωμένη στην Αμερική και μουσικοί ρυθμοί ερμηνεύουν το θρήνο που γελά από χαρά, το νόστο για χαμένες πατρίδες που «οικουμενικοποιείται» και την εσωτερική ανάγκη να βρεθεί η απόγνωση για να κατακτηθεί η προσωπική ελευθερία.

Κατά τη διάρκεια της παράτασης το gospel αναδύεται από το θρήνο, αναζητά την ηπειρώτικη μελωδία, σμίγει με τις ελληνικές παραδόσεις και ονειρεύεται να πιαστεί χέρι με χέρι τα όνειρα και να περπατήσει σε ένα μονοπάτι με σπαρμένα λευκά τριαντάφυλλα, κρυσταλλένια βουνά, να χαοθεί στην πτήση ενός σύννεφου που γίνεται ορμητικό ποτάμι και να αφουγκραστεί τη φωνή της Εύης Γεροκώστα (η οποία απαγγέλει τις μυθικές ιστορίες), με τη συνοδεία του βιολιού του Δημήτρη Κατσούλη, στο οριστικό τέμπο του πιάνου που παίζει ο Γιάννης Μυγδάνης και το οποίο πλαισιώνει όλη την παράσταση και ενισχύει το σασπένς στην κλιμάκωση της διαδρομής της εκάστοτε ιστορίας και θριαμβολογεί με ένα είδος θριαμβευτικής αγανάκτησης με τη μελωδία των κρουστών της Νάνσυ Αγγελάκη, ενώ η παραγωγή ανήκει στο βαθύφωνο τραγουδιστή και μουσικό, Παναγιώτη Τερζάκη.

Σημειώνεται ότι, τα ινδιάνικα παραμύθια διάλεξε και μετέφρασε ο Παναγιώτης Τερζάκης, ενώ τα επεξεργάστηκε και τα προσάρμοσε η Εύη Γεροκώστα.

Τέλος, ακούγεται το «Wayfaring Stranger», παραδοσιακό από τα Απαλάχια όρη σε διασκευή του Π. Τερζάκ και το «Free» σε μουσική και στίχους του ιδίου, ενώ οι αυτοσχεδιασμοί και τα ταξίμια, ανήκουν στον Δημήτρη Κατσούλη.

«Πώς δημιουργήθηκαν οι πρώτες νιφάδες; Ζει το κοριτσάκι με τα σπίρτα; Τι ετοιμάζουν οι Καλικάντζαροι; Το “Χελιδόνι” φοράει τα καλά του και ταξιδεύει σε Ευρώπη και Αμερική με Χριστουγεννιάτικα παραμύθια και τραγούδια λίγο πριν και μετά την Άγια Νύχτα», ανοιχτά μείζον θέματα του παραμυθιακού χώρου, εκλογικεύουν την αρχική απόδοση, συνεχίζοντας την αφήγηση!

Επιπλέον, το «Μαύρο Μου Χελιδόνι-Go Tell It On The Mountain!”» – μία ιδιαίτερη Χριστουγεννιάτικη εκδοχή της παράστασης θα πραγματοποιηθεί κατ’εξαίρεση, τη  Δευτέρα 24 και την Τρίτη 25 Δεκεμβρίου 2012 στις 21:00.

Εισιτήρια: 12 ευρώ γενική είσοδος

10€ μειωμένο (φοιτητές-συνταξιούχοι-άνεργοι)

Κρατήσεις στο 6945 905223

Ώρα έναρξης: 21:00 (κατάλληλο για όλες τις ηλικίες)

Χώρος Τέχνης Ασωμάτων

Αγ. Ασωμάτων 6, Θησείο

Χαρά Φρουδαράκη

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

Σχόλια

X