Με αυτά τα λόγια ο μαυροντυμένος ψηλός με την Gibson κιθάρα στο χέρι του και την περίεργη αργόσυρτη και βαριά φωνή του χαιρετούσε το κοινό του σε κάθε μουσική του εμφάνιση. Ο Άνδρας με τα Μαύρα δεν ήταν άλλος από τον Τζόνι Κας (Johnny Cash), τη μεγαλύτερη μορφή της κάντρι μουσικής.

Ο Τζόνι Κας γεννιέται το 1932 στο Αρκάνσας σε μια 7μελή οικογένεια όπου δύσκολα τα έβγαζε πέρα εξαιτίας του Μεγάλου Κραχ του ’29. Ο πατέρας του ήταν βίαιος και αυστηρός -οι σχέσεις τους δεν ήταν και οι καλύτερες- η μητέρα του αντίθετα λάτρευε να τραγουδάει, από αυτήν κληρονομεί την αγάπη του για την μουσική. Από 5 χρονών ο Τζόνι δουλεύει στα χωράφια, κουβαλάει σακιά με βαμβάκι. Ο θάνατος του μεγαλύτερου αδερφού του με τον οποίο ήταν στενά δεμένος μετά από ατύχημα θα τον σημαδέψει με ενοχές.

Κάπου στην Γερμανία, όπου υπηρετεί ως φαντάρος αγοράζει την πρώτη του κιθάρα, γράφει τα πρώτα του στιχάκια και τα πρώτα του ποιήματα. Επιστρέφει στην Αμερική το ’54 όπου παντρεύεται την αγαπημένη του Βίβιαν Λιμπέρτο μετακομίζουν στο Μέμφις του Τενεσί και γίνεται πωλητής. Ο Τζόνι είναι άθλιος πωλητής με δυσκολία πουλάει και φέρνει βόλτα τα οικογενειακά έξοδα. Εν τω μεταξύ με τον κιθαρίστα Πέρκινς και το μπασίστα Γραντ δημιουργούν ένα μουσικό τρίο και παίζουν τα βράδια.

Το 1954 περνάει την πόρτα της Sun Record με σκοπό να μιλήσει με τον ιδιοκτήτη της, Σαμ Φίλιπς –τον ίδιο άνθρωπο που ανακάλυψε και έκλεισε το πρώτο συμβόλαιο του Έλβις Πρίσλει- και να του ζητήσει να ηχογραφήσει κάποια κομμάτια που είχε γράψει όσο ήταν φαντάρος στη Γερμανία. Η ιστορία λέει ότι όταν ο νεαρός συστήθηκε στον Φίλιπς σαν τραγουδιστής των γκόσπελ, ο έμπειρος παραγωγός του απάντησε «αγόρι μου, πήγαινε να αμαρτήσεις λίγο πρώτα και μετά έλα…».

Έπειτα ο Τζόνι Κας τραγουδάει κάποια δικά του προσωπικά τραγούδια, ο Φίλιπς ενθουσιάζεται. Και τότε αρχίζει η καριέρα του Κας. Πρώτα τραγούδια που ηχογραφεί είναι το «Hey Porter» και το «Cry Cry Cry» τα οποία γνωρίζουν και επιτυχία.

«Ι walk the line», «Ring of fire», «Folsom prison blues», «San Quentin» είναι μόνο μερικές από τις επιτυχίες του μεγάλου τραγουδοποιού. Τα τραγούδια του Τζόνι είναι ένα μείγμα γκόσπελ, ροκ εν ρολ και κάντρι. Σκληρά και ρομαντικά ταυτόχρονα όπως ήταν και ο ίδιος ο Κας μιλούν για τον έρωτα, για τον πόνο και για το Θεό.

Ο Κας είναι απλός, λακωνικός, κερδίζει το κοινό γιατί είναι λαϊκός, τραγουδάει με συναίσθημα εξιστορώντας αυτά που έζησε, αυτά που τον πονούν. «Μπροστά στον Κας όλοι είναι φλώροι» είχε πει ο Μπόνο των U2.

Την ίδια ώρα που η καριέρα του βρίσκεται στην κορύφωσή της και το κοινό ενθουσιάζεται σε κάθε του εμφάνιση ο Κας βυθίζεται όλο και περισσότερο στο σκοτάδι. Αλκοόλ, βαρβιτουρικά χάπια και άλλες ναρκωτικές και ηρεμιστικές ουσίες έχουν γίνει το καθημερινό του κοκτέιλ. Ο εθισμός του καταστρέφει τον πρώτο του γάμο αλλά και ακυρώνει πολλές από τις εμφανίσεις του. Φτάνει μέχρι και στην αυτοκτονία και κάπου εκεί αποφασίζει να σταματήσει την καταστροφική του πορεία.

Δίπλα του η Τζουν Κάρτερ. 13 χρόνια γνωριμίας και παράνομου έρωτα -καθώς κι αυτή ήταν παντρεμένη- θα λήξουν αισίως το 1968 όπου θα της κάνει πρόταση γάμου σε μια δημόσια εμφάνιση τους πάνω στην σκηνή.

Folsom Prison Βlues

Τον δίσκο αυτό ο Κας τον ηχογραφεί στην ομώνυμη φυλακή με τους κρατούμενους να είναι το κοινό του. Ο Κας τραγουδά, χειρονομεί στους φύλακες, πετά το καφέ βρώμικο νερό της φυλακής και τραγουδά μόνο για την πάρτη των φυλακισμένων. Οι κρατούμενοι ενθουσιάζονται, τον αποθεώνουν και τον λατρεύουν. Ο δίσκος αυτός αποτέλεσε την μεγαλύτερη επιτυχία του σε πωλήσεις αλλά και ένας δίσκος που αγάπησε το κοινό.

Ο Κας μέχρι το θάνατό του συνεχίζει να ηχογραφεί, να τραγουδά και να συνεργάζεται με άλλους τραγουδιστές. Ακόμα και παρά την μεγάλη ηλικία του το «Hurt» γίνεται τεράστια επιτυχία. Πεθαίνει στις 12 Σεπτεμβρίου του 2003 λίγους μήνες μετά τον θάνατο της αγαπημένης του Τζουν.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]