Συνηθίζεται τα εγκαίνια υποδομών να γίνονται αποκλειστικά μέσα σε εορταστικό κλίμα, πόσω μάλλον αν αφορούν έργα που έχουν χρονίσει, με αποτέλεσμα η έλλειψη τους να έχει κοστίσει την απώλεια πολλών ανθρώπινων ζωών. Στη συνάντηση που είχε ο δήμαρχος Πάτρας Κώστας Πελετίδης με τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα για την παράδοση της Κορίνθου – Πατρών, η συζήτηση δεν επικεντρώθηκε σε γενικόλογες τοποθετήσεις και σε ανταλλαγή ευχών. Ο  δήμαρχος παρουσίασε την άλλη όψη του νομίσματος, λέγοντας ότι το έργο ναι μεν ολοκληρώθηκε, αλλά κοστίζει πολύ για τη χρήση του από τον πολίτη. Κατά τα εγκαίνια ο Α. Τσίπρας είχε πει: «εμείς παραδίδουμε το έργο στον ελληνικό λαό, με τη δική μας ευγένεια και τον δικό μας πατριωτισμό».

Ειδικότερα ο Δήμαρχος ανέφερε:

«Θα θέλαμε πάρα πολύ, η σημερινή μέρα της παράδοσης του δρόμου Πάτρα – Κόρινθος να ήταν μέρα χαράς για τον πατραϊκό λαό. Δυστυχώς δεν είναι και όχι  με δική του ευθύνη.

Για πολλά χρόνια, βλέπει τον μόχθο και τον ιδρώτα του να τον λυμαίνονται οι μεγαλοεργολάβοι, να καθυστερεί η υλοποίηση των μεγάλων οδικών  έργων και  οι κατασκευαστικές εταιρίες, με την συνδρομή του κράτους να απολαμβάνουν όλο και πιο  αυξημένη την δημόσια χρηματοδότηση, τις πολλαπλές  διευκολύνσεις,  για να απομυζούν διαρκώς κέρδη. Το έργο παραδίδεται, αλλά για τα λαϊκά στρώματα η χρήση του θα είναι είδος πολυτελείας. Τα διόδια Πάτρα – Αθήνα μετ’ επιστροφής από 12,80€ θα φτάσουν 23€, αύξηση 80%. Τα διόδια για να διασχίσει κανείς τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και να επιστρέψει είναι 27€. Την ίδια στιγμή το μεροκάματο των οκταμηνιτών  εργαζομένων στο Δήμο μας είναι μόλις  17 €.!  Επειδή  ο λαός μας  πλήρωσε και ξαναπλήρωσε τους μεγαλοεργολάβους,  είναι πιστεύουμε λογικό να θέλει  να κυκλοφορεί στους δρόμους χωρίς να ξαναβάλει το χέρι στην τσέπη. Να γιατί απαιτούμε την άμεση κατάργηση των διοδίων!.

Ο οδικός άξονας Κορίνθου Πατρών  παραδίδεται, όμως,  δεν έχει ξεκινήσει ακόμα κανένα έργο αντιπλημμυρικής προστασίας της περιοχής του πρώην Δήμου Ρίου, που εξαιτίας της κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου, είναι παραπάνω από ορατοί οι  κίνδυνοι για τη ζωή και την περιουσία των κατοίκων. Η κυβέρνησή σας είναι ενήμερη.  Έστω και τώρα περιμένουμε την υλοποίηση των μέτρων που απαιτούνται για να μη θρηνήσουμε θύματα μπροστά σε  μια κακοκαιρία,  να καταστραφούν οι κοινότητές μας.

Παρατηρούμε από τη μια να δίνονται δισεκατομμύρια στους  μεγαλοκατασκευαστές των δρόμων και του σιδηροδρόμου και από την άλλη να περιφρονείται η ποιότητα της ζωής του πατραϊκού λαού.  Απ’ ότι φαίνεται στο  σχεδιασμό της ΕΡΓΟΣΕ είναι  η επιφανειακή διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από την πόλη της Πάτρας και όχι περιμετρικά ή υπόγεια. Ισχυρίζονται πως  η χρηματοδότηση   «τελείωσε» όταν έφτασε ώρα της κατασκευής της  εντός της πόλεως! Πως η  επιφανειακή διέλευση είναι τάχα  μονόδρομος, με ένα μικρό μόνο τμήμα της υπογειοποιημένο! Η χρηματοδότηση ποτέ  δεν φτάνει όταν πρόκειται για τις λαϊκές ανάγκες και αγωνίες άλλα πάντα είναι «ανοιχτή»  όταν οι μεγαλοεργολάβοι απαιτούν! Εμείς δεν θα δεχτούμε να τελειώσει η ζωή των περιοχών μέσα από τις οποίες θα διέλθει το τρένο. Αίτημα δίκαιο, αντίστοιχο των δυνατοτήτων της εποχής μας”.

Σχόλιο:

Η κυβέρνηση διαχειρίζεται ορθώς επικοινωνιακά το ζήτημα, λέγοντας για κάθε μεγάλο δρόμο που παραδίδεται ότι δεν ανήκει σε καμία κυβέρνηση, αλλά στον λαό. Επίσης από τη στιγμή που τα έργα για χρόνια βρίσκονταν σε στασιμότητα, δεν έχουμε λόγο να μην πιστέψουμε ότι πράγματι έγιναν οι κατάλληλες ενέργειες ώστε να πάρουν ξανά μπρος και να ολοκληρωθούν. Από την άλλη όμως, το πραγματικό αριστερό αποτύπωμα θα φαινόταν σε μια αποφασιστική παρέμβαση που θα χαμήλωνε το κόστος των διοδίων με γνώμονα τα χαμηλά εισοδήματα ή και θα το καταργούσε σε κρίσιμο βαθμό. Τα υψηλά διόδια δεν συνεπάγονται υψηλότερα κέρδη, αλλά στέρηση του αυτονόητου δικαιώματος να μετακινούνται οι πολίτες ελεύθερα στη χώρα τους.

 

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]