Αν δεχτούμε πως μια πλευρά του έρωτα είναι αυτή που οδηγεί σε αφόρητο πόθο και μονογαμία πόσο αναστρέψιμα είναι αυτά τα επακόλουθα δεδομένου ότι αποδεδειγμένα πλέον προέρχονται από οργανικές διεργασίες; Γνωρίζουμε από επιστημονικά πειράματα πως οι σωματικές εκκρίσεις που προκαλούν το αίσθημα του έρωτα είναι ενέσιμες σε κάποια θηλαστικά. Μπορούμε να φανταστούμε λοιπόν πόσο πρόσφορο μπορεί να είναι το περιοριστικό χωροχρονικό πλαίσιο που εκτυλίσσεται η ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, αυτό της Βερόνας του 1595 και της ηδονιστικής απαγόρευσης λόγω της οικογενειακής βεντέτας.

Η σύγχρονη ανάγνωση του ερωτικού κώδικα της εποχής στο έργο “Ρωμαίος και ιουλιέτα για δύο” φαίνεται να έχει έρθει για να συνουσιαστεί με το κοινό, χρησιμοποιώντας μοντέρνες φόρμες. Όταν οι ήρωες της τελολογικής αγάπης και του αδιάλλακτου έρωτα ως τον θάνατο, Ρωμαίος και Ιουλιέτα, επιστρέφουν στη σκηνή ως φαντάσματα για να αφηγηθούν ξανά την ιστορία τους (σκηνοθεσία-διασκευή- κ.Κ.Γάκη, κ. Α.Μουστάκα, κ. Κ.Μπιμπή), μεταφέρουν το αρχικό κείμενο, έχοντας ως βασικό στοιχείο την οπτική του Σαιξπηρ, εμπλουτίζοντας την όμως με τις μεταβολές των κοινωνικών ηθών που έφεραν οι τέσσερις αιώνες που μεσολάβησαν.

Στο παραλήρημα της ψυχότροπης ερωτικής επήρειας.
Για προσθέστε, λοιπόν, σε αυτό το μίγμα το εκκρηκτικό cocktail ορμονών της εφηβείας και τον πόθο του Ρωμαίου για την Ροζαλίντα στην αρχή του έργου. Έχουμε την πεποίθηση πως εύκολα θα οδηγηθούμε στην τυχαιότητα των εμπλεκόμενων και σε μια σχετική απαξίωση της μοναδικότητας του έρωτα που είναι η κορωνίδα στο συναισθηματικό δειγματολόγιο του ανθρώπου αλλά και άλλων θηλαστικών. Λίγη σημασία έχει όμως αν βρέθηκε κάποιος σε μια «κακή» παρέα και του προσέφεραν Meth. Αγνοώντας ή με επίγνωση του κινδύνου δοκίμασε, πήρε και 2ηφορά…

Όσο κι αν η αρχική διέγερση προερχόταν από το νέο παράθυρο οπτικής που του άνοιξε αυτή η εμπειρία, κατ’αντιστοιχία της full HD ερωτικής αντιληπτικότητας, σίγουρα μετά εθίστηκε οργανικά και ψυχολογικά. Παραισθησιογόνα είναι λοιπόν η φύση του έρωτα, και ο θάνατος είναι η ψευθαισθησιακή λύση του «για πάντα μαζί» της ακατάληπτης επιθυμίας των ερωτευμένων για «ανοίκειν» στο διηνεκές.

Το αρχικό στόρυ του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, με τα ονόματα τους να (από)συμβολίζουν τα φυλετικά χαρακτηριστικα με τρόπο ανάλογο των Αδάμ και Εύας, αλλά με λιγότερο ηθικολογική χροιά, ούτε λίγο ούτε πολύ είναι η αφήγηση του παραληρήματος της ψυχότροπης ερωτικής επήρειας.

Δύο νέοι ηθοποιοί και ένας μουσικός στη σκηνή με πολύ ταλέντο και εργατικότητα υλοποιούν την πιο γοητευτική και επικίνδυνη μάχη του ανθρώπινου γένους, τον πόλεμο του έρωτα, ενσαρκώνοντας σε αξεπέραστης ταχύτητας εναλλάγες όλους τους χαρακτήρες , με σαρκασμό, συναισθηματικό βάθος και pop κινησιολογία.

Το αντίστροφο του ευφυιούς κυνισμού
Κι ενώ είναι σχεδόν αδύνατο να αναλογιστούμε το σθένος που απαιτεί η μεταφορά της σεξπιρικής φυλλοκαρδίας, η ατμοσφαιρική σκηνή της Τουρναβίτου (“Ένα θέατρο για τις τέχνες”) γίνεται το πεδίο μιας επίκαιρης διασκευής του δημοφιλέστερου ερωτικού δράματος όλων των εποχών. Οι ηθοποιοί τσαλαβουτάνε στα απόνερα του μίσους της οικογενειακής αντιπαράθεσης Μοντέγων και Καπουλέτων, της ενοχοποιημένης σεξουαλικότας, των μυστικών συναντήσεων και το μη αναστρέψιμο τέλος, σε μια διαχρονική αλληγορία για τις ακραίες αντιθέσεις του έρωτα, της απόλυτης λατρείας, του φθόνου και της αποστέρησης. Του έρωτα που υιοθετεί την απόλυτη αυταπάτη, ως αντιστρόφως ανάλογο του ευφυιούς κυνισμου.

***Πληροφορίες Παράστασης
Συντελεστές
Συγγραφέας: Ουίλιαμ Σαίξπηρ
Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης
Σκηνοθεσία – Διασκευή: Κώστας Γάκης, Αθηνά Μουστάκα, Κωνσταντίνος Μπιμπής
Σκηνικά – Κοστούμια: Έλλη Λιδωρικιώτη
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Μουσική Σύνθεση: Κώστας Γάκης – Κώστας Λώλος
Βοηθός Σκηνογράφου: Θεοδώρα Βεστάρχη.
Φωτογραφία αφίσας: Χρήστος Χατζηχρήστου
Ερμηνεύουν: Αθηνά Μουστάκα, Κωνσταντίνος Μπιμπής
Live Μουσική: Κώστας Γάκης

**Πού παίζεται
Τουρναβίτου 7,Ψυρρή
Τηλ : 2103255444
Παραστάσεις : Mέχρι : 5/4/2015
Πληροφορίες : Απόγ.: Κυρ. 7 μ.μ. Βραδ.: Παρ. 9 μ.μ., Σάβ. 9.30 μ.μ. Μεσαν.:
Τιμη : € 12, 10.

*Την Κυριακή 5/4 ολοκληρώνεται ο κύκλος παραστάσεων στην Αθήνα. Θα ακολουθήσει περιοδεία σε διάφορα σημεία στην Ελλάδα

Δήμητρα Μαρίνη και Γιάννης Αγουρίδης

 

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]