Ο Θωμάς Μοσχόπουλος μετά την επιτυχία του Mistero Buffo διαλέγει μία εξίσου δυνατή ομάδα ηθοποιών και ανεβάζει ένα από τα εμβληματικότερα έργα του Ευγένιου Ιονέσκο και του θεάτρου του παραλόγου, τον “Ρινόκερο“.

O Ευγένιος Ιονέσκο(1909 – 1994) ήταν Γαλλορουμάνος συγγραφέας και από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους του θεάτρου του Παραλόγου. Το Θέατρο του Παραλόγου, που είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός σταθμός για την πορεία του θεάτρου, εμφανίστηκε τις δεκαετίες 1940-1960 στην Ευρώπη ξεκινώντας από το Παρίσι ως απόρροια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και της συνειδητοποίησης της αβεβαιότητας της ανθρώπινης ύπαρξης. Τα έργα  χαρακτηρίζονται από την κατάργηση των γνωστών θεατρικών συμβάσεων, τις μη ρεαλιστικές καταστάσεις και χαρακτήρες και την αφηρημένη πλοκή της ιστορίας.

rinokerws2

Συνηθίζει ο κόσμος ξέρετε. Πλέον κανείς δεν εκπλήσσεται από τα στρατεύματα των ρινόκερων που διασχίζουν καλπάζοντας τους δρόμους. Οι άνθρωποι παραμερίζουν, τους αφήνουν να περάσουν και μετά συνεχίζουν τον περίπατό τους σα να μην συμβαίνει τίποτε…” λέει ο Ιονέσκο στον “Ρινόκερο”.

Ο Ιονέσκο γράφει για την παράδοξη πραγματικότητα που ζει, για την μοναξιά, διακωμωδεί κοινότυπες καταστάσεις για να ‘χτυπήσει’ τον κομφορμισμό και την αστική τάξη.

rinokerws3

Ο “Ρινόκερος“(1959) είναι ένα από τα πιο εμβληματικά του έργα. Διαδραματίζεται στο Παρίσι και κεντρικός ήρωας είναι ο Μπερανζέ-ήρωας που εμφανίζεται και σε άλλα έργα του- ο οποίος είναι ένας άνθρωπος όπως λέει ”ακαλλιέργητος, που πίνει και αργοπορεί”. Όταν όμως όλοι γύρω του αρχίσουν να γίνονται ρινόκεροι-παχύδερμα τότε θα αναδειχθεί σε έναν αντιστασιακό, αντικομφορμιστή που υπερασπίζεται την ύπαρξη του.

Η φαινομενικά απλή ιστορία αναδεικνύει την εναντίωση του συγγραφέα στον ιδεολογικό κομφορμισμό ενώ θίγει και το θέμα της ηθικής. Συχνά λέγεται πως αυτό το έργο είναι αντιναζιστικό, αντιφασιστικό και ότι γράφτηκε με αφορμή την άνοδο του ναζισμού το ’30 οπότε και ο Ιονέσκο είδε στη Ρουμανία τους συμπατριώτες του έναν-έναν να ασπάζονται τη ναζιστική ιδεολογία.

Η παράσταση που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον, έχει ενδιαφέρουσα και ευρηματική σκηνοθεσία η οποία αναδεικνύει ιδανικά αυτό το είδος θεάτρου που είναι το Θέατρο του Παραλόγου.

 

Θησείον, Ένα θέατρο για τις Τέχνες, Τουρναβίτου 7, Ψυρρή

Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Σκηνικά-Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού, Έλλη Παπαγεωργακοπούλου
Παίζουν: Θανάσης Δήμου, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Μανώλης Μαυροματάκης, Ηρώ Μπέζου, Γιώργος Παπαγεωργίου, Γιώργος Χρυσοστόμου

Εισιτήρια: 15, 10 €  Τηλ: 2103255444

Παραστάσεις:11 Ιανουαρίου – 2 Φεβρουαρίου Τρίτη 21.00, Τετάρτη 21.00, Σάββατο 21.00, Κυριακή 19.00
8 Φεβρουαρίου-2 Μαρτίου Τρίτη 21:00, Τετάρτη 21:00, Σάββατο 19:00, Κυριακή 21:00
8-23 Μαρτίου Τρίτη 21:00, Τετάρτη 21:00, Σάββατο 21:00, Κυριακή 19:00
29 Μαρτίου-13 ΑπριλίουΤρίτη 21:00, Τετάρτη 21:00, Σάββατο 19:00, Κυριακή 21:00

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]