Μια διερεύνηση στην ταυτότητα του φύλου της γυναίκας στην ιστορικότητά της, θέτει ερωτηματικά που ακουμπούν ακόμη ευρύτερα. Η Εύα Κοτανίδη της ομάδας «Σαλτιμπάγκοι» μας μιλά για την πρωτότυπη περφόρνμανς τους «Woman».

Για λίγες ακόμα παραστάσεις (μέχρι και την Κυριακή 13/4), θα παίζεται η παράσταση “Woman” στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν. Η ομάδα “Σαλτιμπάγκοι” μας παρουσιάζει μία περφόρμανς με μουσική, χορό και τραγούδι, με πρωταγωνίστρια τη Γυναίκα. Την πορεία της μέσα στο χρόνο και τα γεγονότα που συντέλεσαν σε αυτό που είναι σήμερα. Το 3pointmagazine μίλησε με την Εύα Κοτανίδη η οποία πρωταγωνιστεί και βρίσκεται πίσω από την ιδέα του “Woman”.

woman_1

«Ποια είμαι; Πώς έφτασα εδώ που είμαι σήμερα; Τί έχω κερδίσει; Τί έχω χάσει; Θέλω να καταλάβω…». Η παράσταση καταπιάνεται με ένα θέμα το οποίο έχει ιδωθεί από πολλές πλευρές κατά καιρούς, παρ’ όλα αυτά φαίνεται πως ακόμα απασχολεί.

“Το ‘Woman’ γεννήθηκε από την ανάγκη της σύγχρονης γυναίκας να καταλάβει πώς και γιατί έφτασε να είναι όπως είναι σήμερα. Αυτή η πολυπλοκότητα της σημερινής γυναικείας ύπαρξης με οδήγησε στο να κάνω αυτό το run through στην ιστορία. Για να καταλάβω. Και μαζί με μένα, να καταλάβουν κι οι συνεργάτες μου σ’ αυτή τη δουλειά αλλά και οι θεατές… Τί είναι η γυναίκα σήμερα; Είναι αυτό που επιλέγει να είναι ή είναι το συνάρθροισμα διαφόρων γεγονότων του παρελθόντος τα οποία κουβαλά στην πλάτη της χωρίς να το ξέρει;”

woman2

Βλέποντας την παράσταση αναρωτήθηκα εάν ένας άντρας θα την έβρισκε τόσο ενδιαφέρουσα όσο εγώ.

“Η παράσταση απευθύνεται σε γυναίκες και άντρες και σε όλες τις ηλικίες. Αυτό μας το έχει αποδείξει το ίδιο το κοινό. Κάνεις μια παράσταση ή έναν δίσκο ή μια έκθεση ζωγραφικής ή φωτογραφίας, μια περφόρμανς, μια συναυλία θεωρώντας δεδομένο ότι θα αφορά ένα συγκεκριμένο μερίδιο του κοινού ενώ στην πραγματικότητα δε μπορείς ποτέ να ξέρεις με βεβαιότητα ποιον θα αγγίξει αυτό που έχεις φτιάξει, ποιον θα αφορά περισσότερο, γιατί και με ποιον τρόπο. Η Τέχνη είναι για όλους.”

woman_3

Μέσα από αυτό το ταξίδι στη γυναικεία ύπαρξη παρελαύνουν γνωστές και άγνωστες γυναίκες, οι οποίες έβαλαν τη σφραγίδα στις διεκδικήσεις και τους αγώνες των γυναικών. Πόσα από τα κατά καιρούς κεκτημένα έχουν καθιερωθεί σήμερα;

“Σε άλλα μέρη του πλανήτη έχουν 100% καθιερωθεί, σε άλλα έχουν καθιερωθεί θεωρητικά αλλά πρακτικά οι γυναίκες αντιμετωπίζουν ακόμα αμέτρητα προβλήματα και σε άλλα μέρη του πλανήτη δεν υπάρχουν κεκτημένα, τελεία και παύλα. Οι γυναίκες μετρούν και βιώνουν μόνο απώλειες.”

woman_4

Παρ’ όλα αυτά, ο σεξισμός και ο ρατσισμός ταλαιπωρούν ακόμα και σήμερα και τις Δυτικές κοινωνίες. Και εμφανίζονται παντού, ακόμα και στην Τέχνη.

“Το θέατρο είναι ένας καθρέφτης της κοινωνίας. Όταν υπάρχει ρατσισμός και σεξισμός στην κοινωνία, σίγουρα θα υπάρχουν και στο θέατρο.”

Βασισμένο σε μια ιδέα της Εύας Κοτανίδη
Σκηνοθεσία : Αρβανιτάκης Κωνσταντίνος
Διανομή : Εύα Κοτανίδη, Κατερίνα Μαούτσου, Γιάννης Παπαγιάννης, Θεοδοσία Σαββάκη, Γιώργος Τζαβάρας, Ευαγγελία Τσιάρα

Παραστάσεις:

Τετάρτη & Κυριακή, 20.00
Πέμπτη & Παρασκευή, 21.15
Σάββατο, 18.15 και 21.15

Τιμές Εισιτηρίων:

Πέμπτη:  10€
Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο απογευματινή:15€, 10 €
Σάββατο βραδινή, Κυριακή: 18€, 15€

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ- Φρυνίχου 14, Πλάκα
τηλ. ταμείου 210 3222464 & 210 3236732

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]