Ταξιδιάρικη και άκρως ερωτική αυτή η κινηματογραφική εβδομάδα. Με τον “Προμηθέα” ανακαλύπτουμε την αρχή του εξωγήινου κακού, με τον Άλφρεντ Χίτσκοκ ταξιδεύουμε στο εξωτικό και επικίνδυνο Μαρόκο και με τις δύο ερωτικές ταινίες, διαφορετικού ύφους όμως, πιανόμαστε για τα καλά στα δίχτυα του στρουμπουλού μικρού θεού. Και μέσα σε όλα αυτά κάνει την εμφάνισή του και ο Χίτλερ…

Προμηθέας
Prometheus ΗΠΑ 2012.  Σκηνοθεσία: Ρίντλεϊ Σκοτ, Σενάριο: Ντέιμον Λίντελοφ, Τζον Σπάιτς, Ηθοποιοί: Μάικλ Φασμπέντερ, Νούμι Ραπάσε, Σαρλίζ Θέρον, Ίντρις Έλμπα, Γκάι Πιρς, Πάτρικ Γουίλσον.  124΄

Η επανδρωμένη αποστολή του ερευνητικού διαστημοπλοίου Προμηθέας φτάνει σε έναν έρημο πλανήτη εκτός του ηλιακού συστήματος για να συλλέξει στοιχεία σχετικά με την προέλευση του ανθρώπινου είδους και την εμφάνισή του στη Γη. Αυτό που ανακαλύπτουν όμως θα βάλει σε κίνδυνο όχι μόνο τους ίδιους αλλά και την ύπαρξη όλης της ανθρωπότητας. Τριάντα χρόνια μετά, ο Ρίντλεϊ Σκοτ γυρνάει στον τόπο του διαστημικού “εγκλήματος”  με την ταινία που αποτελεί το πρίκουελ του θρυλικού – πλέον – “Alien”. O “Προμηθέας” στέκεται άνετα μόνος του, το κοινό δεν χρειάζεται να γνωρίζει το περιεχόμενο των προηγούμενων ταινιών. Σκηνικά στυλιζαρισμένη ταινία με τον Μάικλ Φασμπέντερ να κλέβει για ακόμα μία φορά την παράσταση ως ανθρωποειδές.  (διάφορες αίθουσες – χειμερινές/θερινές, και σε 3D)

Ο Άνθρωπος που Γνώριζε Πολλά
The Man Who Knew Too Much  ΗΠΑ 1956.  (επανέκδοση)   Σκηνοθεσία : Άλφρεντ Χίτσκοκ, Σενάριο: Τζον Μάικλ Χέιζ, Τσαρλς Μπένετ, Ηθοποιοί : Τζέιμς Στιούαρτ, Ντόρις Ντέι, Ραλφ Τρούμαν, Μπέρναρντ Μάιλς, Κρίστοφερ Όλσεν.  120΄

Κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στο Μαρόκο ένα ζευγάρι Αμερικανών μαθαίνει για τη μυστική απόπειρα δολοφονίας ενός πολιτικού στο Λονδίνο. Δεν δίνουν όμως την πληροφορία στις αρχές καθώς οι συνωμότες έχουν απαγάγει το γιό τους. Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ στα καλύτερά του διασκευάζει μια επιτυχημένη ταινία της βρετανικής του περιόδου. Το χολιγουντιανό ριμέικ δεν έχει τίποτα να φοβηθεί από την πρωτότυπη ταινία καθώς το σασπένς, το φλεγματικό χιούμορ και ο ιδανικός Τζέιμς Στιούαρτ υπερτερούν. Στα ατού της ταινίας και η σκηνή ανθολογίας στο Άλμπερτ Χολ. (ΘΗΣΕΙΟΝ-θερινός, ΑΒΑΝΑ-θερινός)

Το Βαθύ Μπλε του Έρωτα
The Deep Blue Sea   Αγγλία 2011.  Σκηνοθεσία : Τέρενς Ντέιβις, Σενάριο: Τέρενς Ράτιγκαν, Τέρενς Ντέιβις, Ηθοποιοί : Ρέιτσελ Βάις, Τομ Χίντλεστον, Σάιμον Ράσελ Μπιλ, Άν Μίτσελ.  98΄

Λονδίνο 1950, η σύζυγος ενός δικαστή ερωτεύεται παράφορα έναν παρασημοφορημένο πιλότο της Raf, ο οποίος όμως δεν συμμερίζεται το δικό της ερωτικό πάθος. Μεταφορά ενός βραβευμένου θεατρικού του Τέρενς Ράτιγκαν από το βετεράνο σκηνοθέτη Τέρενς Ντέιβις. Θα πει κανείς ότι είναι μία ακόμη ερωτική ταινία, όμως μόνο στην επιφάνεια. Το “Βαθύ Μπλε του Έρωτα” είναι μια κομψή και ευαίσθητη ταινία με μια απαράμιλλη μουσικότητα που σε βουτάει μέσα στη γυναικεία μελαγχολία και μοναξιά αλλά ταυτόχρονα σκιαγραφεί και το ταξικό πορτρέτο της μεταπολεμικής Αγγλίας που προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές της. Η  Ρέιτσελ Βάις πραγματοποιεί την καλύτερη ερμηνεία της με την βαθειά αισθαντικότητα και θλίψη της. (ΣΙΝΕ ΨΥΡΡΗ-θερινός, CINE ΦΙΛΟΘΕΗ-θερινός, ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ-θερινός, ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ-θερινός)

Ο Έρωτας Κρατάει Τρία Χρόνια
L’ Amour Dure Trois Ans  Γαλλία 2011.  Σκηνοθεσία: Φρεντερίκ Μπεϊγκμπεντέρ, Σενάριο: Φρεντερίκ Μπεϊγκμπεντέρ, Ευζενί Γκραντβάλ, Κριστόφ Τουρπέν, Ζιλ Βερντιανί, Ηθοποιοί: Λουίζ Μπουργκουάν, Γκασπάρ Προυστ, Φρεντερίκ Μπελ, Τζοΐ Σταρ, Νικολά Μπεντό, Τζοναθαν Λαμπέρ.  98΄

Ο Μαρκ μετά από το διαζύγιο του με την Αν γράφει βιβλίο που υποστηρίζει πως ο έρωτας κρατάει μόνο 3 χρόνια. Γνωρίζει όμως την Αλίς και όλη του η κοσμοθεωρία ανατρέπεται, αλλά όταν η τελευταία μαθαίνει για το βιβλίο αρνείται να τον εμπιστευτεί. Ο Γάλλος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Φρεντερίκ Μπεϊγκμπεντέρ δημιουργεί αυτοσαρκαστικά βασισμένος στο δικό του ημι-αυτοβιογραφικό βιβλίο. Τυπική, ανάλαφρη, διασκεδαστική κομεντί με λίγα πρωτότυπα στοιχεία. (ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ-θερινός, ΡΙΒΙΕΡΑ-θερινός, ΕΛΛΗΝΙΣ CINEMAX-θερινός, CINE ΨΥΧΙΚΟ CLASSIQUE-θερινός, ΧΛΟΗ-θερινός)

Ο Χίτλερ στο Χόλυγουντ
ΗΗ, Hitler a Hollywood  Βέλγιο – Γαλλία 2010. Σκηνοθεσία: Φρεντερίκ Σοσέρ, Σενάριο: Φρεντερίκ Σοσέρ, Κατρίν Ριουά, Ρενό Αντρί, Λιονέλ Σαμέν, Ηθοποιοί: Μαρία ντε Μεδέιρος, Μισελίν Πρελ, Βιμ Βίλαερτ, Ντένις Λαβάντ, Θεόδωρος Αγγελόπουλος.  85΄

Η Μαρία ντε Μεδέιρος (υποδυόμενη τον εαυτό της) αποφασίζει να γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ για τη Γαλλίδα ντίβα Μισελίν Πρελ που έφτασε μέχρι το Χόλυγουντ χωρίς να καταφέρει να στεριώσει. Η Μεδέιρος αναζητώντας μια εξαφανισμένη ταινία της Πρελ ανακαλύπτει μια ολόκληρη ιστορία συνωμοσίας, η οποία θέλει την αμερικανική κυβέρνηση και τον Χίτλερ να εκπονούν από κοινού ένα σχέδιο εξόντωσης του ευρωπαϊκού σινεμά. Πνευματώδες και διασκεδαστικό το mockumentary (ψευδο-ντοκιμαντέρ) του Βέλγου σκηνοθέτη Φρεντερίκ Σοσέρ από το οποίο παρελαύνουν μεγάλες προσωπικότητες του σινεμά. Ένα ολιγόλεπτο ταξίδι στην ιστορία του κινηματογράφου με συντροφιά τα πραγματικά πρόσωπα που την έγραψαν. (ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ-θερινός)

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]

About The Author

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Από μικρή θαύμαζε τους πολεμικούς ανταποκριτές και της άρεσαν τα ντοκιμαντέρ. Πιστεύει πως συνώνυμο του επαγγέλματος πρέπει να είναι η εργασία και όχι η δουλειά, γι’ αυτό επιδιώκει να ενεργεί μέσα σε αυτοδιαχειριζόμενα και συνεργατικά περιβάλλοντα. Αγαπά την πόλη της, την οποία συχνά εξερευνά περπατώντας. Συμμετέχει στο εγχείρημα του 3point magazine από τότε που ήταν blog γράφοντας κυρίως τη στήλη «Οι Ταινίες της Εβδομάδας» και ασχολούμενη με τα social media του περιοδικού. Μπορείς να την ακούσεις ζωντανά στο Music Society WebradiON στην εβδομαδιαία εκπομπή του 3point και «κονσέρβα» στο www.mixcloud.com/3pointmagazine.

Related Posts