Ο Μάριο Γκέτσε, αφού φόρεσε μπλουζάκι της Nike στην επίσημη παρουσίασή του από την Μπάγερν Μονάχου, πριν από λίγες μέρες εμφανίστηκε με προκλητικά ανεβασμένες κάλτσες της ίδιας εταιρίας, ενώ βρισκόταν με την εθνική Γερμανίας, της οποίας (όπως και των «βαυαρών») αποκλειστικός χορηγός είναι η Adidas…

Αυτό που έκανε ο Γκέτσε, μπορεί να φαντάζει πταίσμα σε κάποιον που δεν γνωρίζει τα δεδομένα σε αυτές τις συμφωνίες, αλλά αν συνυπολογίσει κανείς τα εκατομμύρια ευρώ που δίνει κάθε χρόνο ο επίσημος χορηγός ρουχισμού (εκτός από παπούτσια αγώνα) της κάθε ομάδας για να την ντύνει με τα προϊόντα του καταλαβαίνει αμέσως το μέγεθος της γκάφας (;) ή το πόσο προκλητικό είναι για την ομάδα στην οποία ανήκει.

Η Μπάγερν Μονάχου, όπως και η εθνική Γερμανίας είναι λογικό να φοράνε Adidas, καθώς έχει ιδρυθεί από δύο Γερμανούς, άσχετα με το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή είναι μια από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές στον κόσμο.

Ο κάθε ποδοσφαιριστής έχει το δικαίωμα να διαπραγματευτεί μόνος του, ένα συμβόλαιο για το τι ποδοσφαιρικά παπούτσια θα φοράει. ΜΟΝΟ και μόνο αυτό. Από εκεί και πέρα, σε οποιαδήποτε υποχρέωση που έχει με την ομάδα του, θα πρέπει να φοράει ρούχα της «μαμάς» εταιρίας. Μπορεί ο Γκέτσε να έχει συμβόλαιο με τη Nike αλλά μέχρι να… πατήσει το χορτάρι δεν έχει δικαίωμα να φορέσει οποιοδήποτε προϊόν πέρα από Adidas.


Μπάγερν Μονάχου

Ο νεαρός Γερμανός είχε προκαλέσει αίσθηση τον Ιούλιο, όταν κατά την επίσημη παρουσίασή του από την Μπάγερν φορούσε ένα μπλουζάκι με ένα πολύ μεγάλο λογότυπο της Nike. Αυτό προκάλεσε πολλές αντιδράσεις στο στρατόπεδο των «βαυαρών».

Συγκεκριμένα, άνθρωπος από το εμπορικό τμήμα της Adidas δήλωσε μετά το συμβάν στην Bild: «Οι φωτογραφίες από την επίσημη παρουσίαση του Μάριο Γκέτσε στην Μπάγερν, ήταν μια δυσάρεστη έκπληξη για εμάς, καθώς πρόκειται για ένα επίσημο γεγονός της Adidas που είναι από τους μεγαλύτερους συνεργάτες της ομάδας».

 

gotze1

 

Η επίσημη τοποθέτηση της Μπάγερν δεν άργησε να έρθει και ήταν η εξής: «Ζητήσαμε άμεσα συγγνώμη από την Adidas και υποσχεθήκαμε πως δεν πρόκειται να συμβεί κάτι παρόμοιο στο μέλλον». Λογική η στάση της Μπάγερν, καθώς η Adidas κατέχει και το 9% των μετοχών της ομάδας.

Αμέσως επόμενη κίνηση της Μπάγερν ήταν να επιβάλει χρηματικό πρόστιμο στον Γκέτσε, καθώς και στους Μάριο Γκόμεζ και Κίρχοφ για παρόμοια παραπτώματα, για να εξαλείψει όσο το δυνατόν γρηγορότερα το φαινόμενο.

Ο αρχηγός της ομάδας, Φιλίπ Λαμ δεν κρύφτηκε πίσω από το δάχτυλό του και πήρε επίσημη θέση, δημόσια: «Δεν θέλω να κατηγορήσω τον Γκέτσε ούτε τον Κίρχοφ ότι το έκαναν επίτηδες. Πιστεύω ότι δέχτηκαν πίεση από την εταιρεία τους.

Όπως και να έχουν τα πράγματα, τέτοιου είδους συμπεριφορές δεν ταιριάζουν στην οικογένεια της Μπάγερν, από τη στιγμή που παραβιάζουν το συμβόλαιο της ομάδας με την Adidas που μας στηρίζει τόσα χρόνια».

Εθνική Γερμανίας

 

Πάνω που είχε ξεχαστεί το θέμα, πριν από λίγες μέρες, ο Γκέτσε εμφανίστηκε με ανεβασμένες κάλτσες Nike όταν κατέβηκε από το πούλμαν της εθνικής Γερμανίας πριν από το παιχνίδι με την Ιρλανδία. Όπως ήταν φυσικό αυτό δεν μπορούσε να περάσει απαρατήρητο ούτε από την εθνική Γερμανίας, ούτε από την Adidas αλλά ούτε από τα Μ.Μ.Ε. ανά τον κόσμο.

 

Ο πρώην διεθνής επιθετικός και νυν γενικός αρχηγός της εθνικής Γερμανίας, Όλιβερ Μπίρχοφ, τόνισε σχετικά: «Αυτά τα πράγματα δεν πρέπει να συμβαίνουν. Οι παίκτες έχουν το δικαίωμα να φορούν ότι ποδοσφαιρικά παπούτσια θέλουν, αλλιώς πρέπει να ακολουθούν τους κανόνες του συνόλου και της ομάδας».

 

Αυτή τη φορά ο νεαρός Γερμανός μεσοεπιθετικός δεν έμεινε σιωπηλός και απάντησε: «Ήταν ειδικές κάλτσες για ιατρικό σκοπό. Με βοηθούσαν στον πρόσφατο τραυματισμό μου. Δεν το σκέφτηκα καν πριν τις βάλω. Δεν ήθελα ούτε να προκαλέσω, ούτε να διαφημίσω κάτι. Υπόσχομαι ότι δεν θα ξανακάνω κάτι παρόμοιο».

 

Αυτό έλειπε. Να το κάνει τρίτη φορά, ενώ έχει δει τι επιπτώσεις και αντίκτυπο έχει. Λες και δεν υπάρχουν κάλτσες της Adidas που να κάνουν την ίδια δουλειά με αυτές που φορούσε.

 

Το δεύτερο συμβάν δεν πέρασε απαρατήρητο από την Μπάγερν, κι ας έγινε σε ματς της εθνικής Γερμανίας. Απολύτως λογικό, καθώς αφορά παίκτη τους και μάλιστα πρόκειται για δις εξαμαρτείν.

«Δεν μπορώ να ξέρω αν ο Γκέτσε είχε πρόθεση να προκαλέσει σε καμία από τις δύο περιπτώσεις. Μπορεί ναι μπορεί και όχι, αλλά το πιθανότερο σενάριο είναι η ίδια η ανταγωνίστρια εταιρία να τον πιέζει να κάνει τέτοιες ενέργειες για να βλάψει την Adidas. Η μόνη συμβουλή που μπορώ να του δώσω όμως, είναι η εξής. Δεν πρέπει να τους αφήσει να τον κάνουν ότι θέλουν (η Nike)», ήταν τα λόγια του προέδρου της Μπάγερν Μονάχου, Καρλ Χάιντς Ρουμενίγκε.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι από τη μέρα της παρουσίασής του από την Μπάγερν Μονάχου κε μέχρι σήμερα, ο Γκέτσε έχει τραβήξει πάνω του τα φλας τις δημοσιότητας μόνο για λάθος λόγους και όχι για τα κατορθώματά του μέσα στο γήπεδο, όπως γινόταν στην Μπορούσια Ντόρτμουντ.

Πρόκειται για ένα παιδί μόλις 21 ετών για το οποίο δαπανήθηκαν 37 εκατομμύρια ευρώ. Ο ίδιος δεν απέτρεψε την Μπάγερν να ανακοινώσει τη μεταγραφή του, λίγες μέρες πριν από τον ημιτελικό του Champions League με την Ρεάλ Μαδρίτης, προκαλώντας την δυσαρέσκεια των οπαδών της ομάδας της «Βεστφαλίας».

Παρόλα αυτά, βοήθησε την τότε ομάδα του να φτάσει στον τελικό της κορυφαίας ποδοσφαιρικής διασυλλογικής διοργάνωσης στην Ευρώπη, αλλά δεν αγωνίστηκε στον τελικό απέναντι στην μελλοντική του ομάδα καθώς τραυματίστηκε στον δεύτερο ημιτελικό. Μια ομάδα των οπαδών της Ντόρτμουντ είναι ακόμα δύσπιστη για το αν ήταν όντως τραυματίας, αν και κάτι τέτοιο δεν μπορεί να στέκει, καθώς αν ήταν υγιής δεν υπήρχε περίπτωση η Μπορούσια να μην τον βάλει να αγωνιστεί. Προφανώς και ο ίδιος θα ήθελε να παλέψει για να έχει στο παλμαρέ του ένα Champions League ακόμα κι αν έπρεπε να στεναχωρήσει τους μελλοντικούς εργοδότες του.

Ας ελπίσουμε ότι δεν θα χαθεί ένα ακόμα τεράστιο ταλέντο, στον βωμό της κερδοσκοπίας των πολυεθνικών εταιριών. Μακάρι ο Μάριο Γκέτσε να καταφέρει να αντιστρέψει το βαρύ κλίμα που υπάρχει τον τελευταίο καιρό γύρω από το όνομά του και να απασχολήσει και πάλι τα πρωτοσέλιδα λόγω των γκολ του. Όχι επειδή έχασε τη θέση του στην Μπάγερν Μονάχου και την εθνική Γερμανίας για να κάνει τα χατίρια της Nike.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]