Οι Εικόνες:

Ένα χαμομήλι ξεπροβάλει ανάμεσα από μια σχισμή που αφήνει το πεζοδρόμιο. Στουρνάρη και Πατησίων ήταν, λέει ο περαστικός που του έδωσε σημασία. Τουλάχιστον ένδεκα λουλούδια. Ένα βέβαια έχει χάσει τα πέταλά του. Το χαμομήλι αντεπιτίθεται με τουλάχιστον 3 μπουμπούκια. Ανάμεσα στο κράσπεδο με τις πατημένες τσίχλες και τις άχρωμες τσιμεντένιες πλάκες, ξεπροβάλουν οι βλαστοί του, πράσινοι, με λουλούδια άσπρα και κέντρο κίτρινο.

Οι Σκέψεις:

Η ματιά το αντιμετωπίζει ως ένα ακόμη χορταράκι που δεν έπρεπε να είναι εκεί. Μία σχισμή που κανένας μηχανικός δεν υπολογίζει στο έργο του να παραχωρήσει στην βλάστηση.

Σχεδιάζει ένα πεζοδρόμιο για να περπατάνε οι άνθρωποι. Τσιμεντένια βάση, τσιμεντένιο κράσπεδο, τις πλάκες από επάνω. Χώρο για την λάμπα του δρόμου. Χώρο για το κουβούκλιο του ΟΤΕ. Χώρο για το δύσμοιρο δέντρο που μόνο του παλεύει το καυσαέριο. Ποιο χαμομήλι;

Οι εργάτες έρχονται να το φτιάξουν όπως κάποιος, κάποτε, είπε ότι είναι σωστό. Βάση, κράσπεδο, πλάκες. Ποιο χαμομήλι;

Και οι άνθρωποι το ξέρουν αυτό και συμφωνούν μαζί τους. Συνήθως απλά περπατάνε σε ό,τι φτιάχτηκε για περπάτημα και μόνο.

Το χαμομήλι αυτό είναι ο ορισμός αυτού που έχουμε συνηθίσει να λέμε ως αστείο· είναι ένα ταπεινό χαμομηλάκι.

Κι όμως αυτό το ταπεινό χαμομηλάκι δείχνει πόσο λίγο χώρο χρειάζεται για να ανθίσει.
Αντιστέκεται.

Δείχνει πως τόσος χώρος ανάμεσα στα σχέδια των άλλων, μία σχισμή μόνο, είναι αρκετή για να πετύχεις τα σχέδιά σου.
Δημιουργεί.

Το ένα του λουλούδι έχει χάσει τα πέταλά του, αλλά αυτό ετοιμάζει άλλα τρία.
Αντεπιτίθεται κι επιμένει.

Το χαμομηλάκι δεν είναι πια εκεί. Κάποιος ίσως το καθάρισε ως ανεπιθύμητο. Ή ίσως κάποιος το θαύμασε τόσο που το ήθελε για εκείνος. Ποιος ξέρει;

Το ταπεινό χαμομηλάκι όμως, ήρεμα και όμορφα, φύτρωσε εκεί που δεν το έσπειρε κανείς. Άλλαξε τους κανόνες της πόλης. Έκανε την ανατροπή. Και πάνω απ’ όλα έδειξε έναν ακόμη τρόπο να πραγματώνουμε την ομορφιά.

Να φυτρώνουμε εκεί που δεν μας σπέρνουν.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]

About The Author

Ο Αλέξανδρος είναι Ιστορικός της Τεχνολογίας, υποψήφιος διδάκτορας και ερευνητής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει ασκηθεί σε κρατικούς νομοθετικούς και γνωμοδοτικούς θεσμούς, ενώ ασχολείται ενεργά με προγράμματα μη-τυπικής εκπαίδευσης. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν την πρόσφατη Ιστορία της Αγροτικής Πολιτικής στην Ελλάδα, τις Τεχνολογικές Μεταβάσεις στον Αγροδιατροφικό τομέα, τα τεχνο-επιστημονικά δίκτυα ειδημοσύνης και γενικότερα την αλληλεπίδραση του τεχνολογικού και του κοινωνικού. Στον ελεύθερο χρόνο του κυνηγάει εικόνες από πόλεις της Ευρώπης, απλώνει τα βήματά του σε νέους προορισμούς και χώνεται σε δίσκους και αρχεία, ψάχνοντας καλή μουσική.

Related Posts