Τα τελευταία χρόνια ο/η εκάστοτε υπουργός τουρισμού παρουσιάζει το δικό του «μαγικό» πρόγραμμα για τον τουρισμό. Η μαγεία βέβαια αυτών των προγραμμάτων αν δεν είναι ανύπαρκτη συνήθως αρχίζει και σταματάει σε μία λέξη: διεθνή προβολή της χώρας.

Σωστό ακούγεται. Αρχικά. Αλλά η προβολή της χώρας μέσω φόρουμ και εκθέσεων στο εξωτερικό ή μέσω διάφορων βίντεο με σλόγκαν, όπως το Live your myth in Greece-που μάλλον δεν πείθουν κανέναν- τόσα χρόνια έχουν το ίδιο αποτέλεσμα, κανένα. Οι τουρίστες όχι μόνο δεν πείθονται να έρθουν στην χώρα μας αλλά κάθε χρόνο μειώνονται προτιμώντας άλλους προορισμούς. Και έτσι ανάβει η συζήτηση περί τουρισμού. Τα κανάλια οδύρονται για την μειωμένη προσέλευση των τουριστών, τα στατιστικά στοιχεία για το πόσοι τουρίστες επισκέφτηκαν, θα επισκεφτούν ή δεν θα επισκεφτούν την χώρα μας πάνε και έρχονται και οι ξενοδόχοι κλαίγονται σχεδόν κάθε χρόνο σε κάποιο πάνελ.

Κανένας όμως δεν μένει στα πραγματικά αίτια του γιατί δεν έρχονται οι τουρίστες πια. Κανάλια και πολιτικοί βρίσκουν πάντα τον αποδιοπομπαίο τράγο, πέρσι ήταν οι πορείες, το 2008 πάλι, το 2007 οι φωτιές, το 2012 οι εκλογές, το ασταθές κλίμα στην χώρα και το ότι δεν είχε βγει ένας πρωθυπουργός σαν τον Σαμαρά!

Την αλήθεια βέβαια κανείς δεν την ξεστομίζει, τα προγράμματα περί τουρισμού δεν περιέχουν καμία λύση, λεφτά σκορπιούνται σε ηλίθια φόρουμ και εκθέσεις που ουσιαστικά πηγαίνουν ελάχιστοι. Οι τιμές των προϊόντων, των μεταφορών και των υπηρεσιών και όχι μόνο των τουριστικών αλλά όλων αυξάνονται κάθε χρόνο ενώ είναι σε αναντιστοιχία με την ποιότητα τους. Ο Έλληνας πληρώνει τα πάντα ακριβά χωρίς λόγο οι τουρίστες βέβαια δεν βρίσκουν το λόγο να κάνουν τον ίδιο.

Προτιμούν φυσικά άλλους προορισμούς. Θα μου πείτε φταίνε οι Έλληνες για παράδειγμα οι ξενοδόχοι που χουν πανάκριβα τα δωμάτια και άλλες υπηρεσίες αλλά η απάντηση είναι πως όχι. Η ανυπαρξία έλεγχων για την διατήρηση των τιμών σε πλαίσια φυσιολογικά τα προηγούμενα χρόνια είχαν οδηγήσει σε ένα φαγοπότι πολλών επιχειρηματιών μικρών και μεγάλων που προσπαθούσαν να βγάλουν το κέρδος ολόκληρου του νεκρού χειμώνα που ερχόταν. Κι αυτό γιατί τα προγράμματα τουρισμού απευθύνονται μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες, αντί να επιχειρούν την προσέλκυση τουρισμού όλο τον χρόνο. Επιπλέον εν μέσω οικονομικής κρίσης οι τιμές παραμένουν υψηλές κι αυτό γιατί οι ξενοδόχοι και όσοι δουλεύουν από τον τουρισμό έχουν πλέον να πληρώσουν εισφορές, χαράτσια και φόρους τον χειμώνα που έρχεται.

Ο τουρισμός λοιπόν δεν είναι μόνο ήλιος και θάλασσας κατά πρώτον είναι τιμή. Ειδικά στις μέρες μας όταν οι εργαζόμενοι πλήττονται από την παγκόσμια οικονομική κρίση η τιμή είναι το Α και το Ω στο που θα κάνουν διακοπές. Αν κάνουν, γιατί όπως οι Ιταλοί χιλιάδες εργαζόμενοι φέτος θα αναβάλουν τις διακοπές τους και για σε αυτό δεν φταίνε ούτε οι πορείες ούτε η κακή εικόνα της απείθαρχης χώρας μας, αλλά οι οικονομικές πολιτικές λιτότητας που αλυσοδένουν τον σημερινό εργαζόμενο.

Σε αυτήν την συγκυρία λοιπόν παρουσιάστηκε ένα ακόμη πρόγραμμα για τον τουρισμό από την νέα Υπουργό Κεφαλλογιάννη. 100 μέρες τουρισμού σε ένα καλοκαίρι που βέβαια έχει ήδη αρχίσει και που σε 100 μέρες θα έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Live your Myth in Greece λοιπόν…

Σχόλια

X