Το ‘’Blackstar’’ είναι το τελευταίο άλμπουμ του David Bowie, ο οποίος ενώ έχει απομακρυνθεί από τα φώτα της δημοσιότητας τα τελευταία χρόνια, παραμένει ενεργός μουσικά όσο ποτέ. Ανήμερα των 69ων γενεθλίων του, το κοινό έχει τη δυνατότητα να ακούσει το νέο μουσικό πόνημα που από το ομώνυμο single έχει διχάσει κριτικούς και μη. Το μεγαλύτερο σε διάρκεια τραγούδι στην καριέρα του που συνδυάζει στοιχεία avant-garde jazz  μας προϊδεάζει ότι το νέο άλμπουμ δε θα θυμίζει  τις παλιότερες κυκλοφορίες του. Όπως πάντα.

Ο David Bowie είναι από τις λίγες προσωπικότητες στο κόσμο της μουσικής που έχει αφήσει το στίγμα του σε πολλά διαφορετικά είδη μουσικής όπως την Rock,την Pop και την Punk.

Έχει επηρεάσει το ντύσιμο, συνολικά τη σκηνική παρουσία στις live συναυλίες. Είναι το ίδιο άτομο που επέδρασε στη Glam Rock σκηνή όταν έκανε τη πρώτη της εμφάνιση στις αρχές της δεκαετίας του ’70 και ήταν από τους πρώτους που χρησιμοποίησε στοιχεία ηλεκτρονικής μουσικής εμπνευσμένος από τη δουλειά των Kraftwerk. Αποτελεί από τους λίγους  solo τραγουδιστές που σε κάθε δίσκο πειραματίζεται  και αυτό τους κάνει να είναι διαφορετικοί μεταξύ τους. Δεν έχει μια σταθερή μουσική ταυτότητα και χρησιμοποιεί τον εαυτό του ως μια μακέτα. Η ίδια η φωνή του με το χαρακτηριστικό της μπάσο είναι τόσο εύπλαστη στις ψηλές όσο και στις χαμηλές  που έχεις την αίσθηση ότι μπορεί να τραγουδήσει τα πάντα.

Είναι το ίδιο άτομο που έχει συνεργαστεί με πληθώρα καλλιτεχνών όπως  τους Lou Reed, Iggy Pop, Brian Enno, Queen αλλά και με καλλιτέχνες της σκηνής του ’90 και του 2000  όπως τους Nine Inch Nails και Arcade of Fire.

Παράλληλα ο David Bowie έχει συνδεθεί με μερικές  από τις πιο  διάσημες περσόνες στην ιστορία του Ροκ και της Pop, το Ziggy Stardust (1972-73) και τον Λεπτό άσπρο Δούκα (1975-76). Από τη μια είχες τη μετενσάρκωση του απόλυτου Ροκ σταρ κι από την άλλη είχες τον ορισμό του τρελού, ανήθικου αριστοκράτη.

Μπορεί το “David   Bowie: The Story of Ziggy Stardust’”, το “Aladdin Sane” της Ziggy περιόδου και το “Station to Station” της περιόδου του  Άσπρου Δούκα να είναι στη λίστα των 500 καλύτερων άλμπουμ της ιστορίας σύμφωνα με το περιοδικό Rolling Stones αλλά αυτές οι  περιόδους αντικατοπτρίζουν του  την εξάρτηση με τα ναρκωτικά και πιο πολύ με την κοκαΐνη. Το ντοκιμάντερ ‘’Cracked Actor’’του BBC είναι ένα ντοκουμέντο για την εύθραυστη ψυχική κατάσταση που ήταν αντιμέτωπος. Ο ίδιος έχει παραδεχτεί σε συνεντεύξεις του ότι ο Ziggy Stardust είχε επηρεάσει την προσωπικότητα του κι ότι τον στοίχειωνε για χρόνια.

Για να καταπολεμήσει ο Bowie τον βαρύ εθισμό του με τις ναρκωτικές ουσίες μετακόμισε στο Δυτικό Βερολίνο  στο οποίο έμενε μαζί  με τον καλό του φίλο του και εθισμένο με την ηρωίνη, Iggy Pop. Η  περίοδος εκείνη  που έγινε γνωστή ως “Berlin Era” ο ίδιος κατάφερε να αναγεννηθεί προσωπικά και μουσικά και μας προσέφερε διαμάντια όπως το ‘’Low’’ και το ‘’Heroes’’ . Ο David Bowie ξαναγύρισε πιο καθαρός και το μεγάλο μπάμ το έκανε με το ‘’ Scary Monsters (and Super Creeps)’το 1980. Στο περισσότερο κοινό ο δίσκος έγινε γνωστός για τα  single’’Ashes to Ashes’’ και ‘’Fame’’. Ειδικά το ‘’Ashes to Ashes’’πέρα ότι ήταν το ακριβότερο βίντεο κλιπ στην προ MTV περιόδου ήταν κι  ένα αυτοβιογραφικό εξομολογητικό τραγούδι. Στους στίχους στη θέση του ίδιου, τοποθετεί  τον ‘’Major Tom’’, το φανταστικό χαρακτήρα του πρώτου single ‘’space oddity ‘’. Χαρακτηριστικά:

Ashes to ashes, funk to funky

We know Major Tom’s a junkie

Strung out in heaven’s high

Hitting an all-time low

 

 

Τι κι αν μετά κάνει στροφή  σε  πιο εμπορικό ήχο επηρεασμένος από τα μουσικά είδη της εποχής εκείνης όπως τη New Wave και γίνεται παγκόσμια γνωστός με το ‘’ Let’s Dance’ , διχάζοντας τους οπαδούς του που ‘’πουλήθηκε’’ . Το τέλος του 1980 τον βρίσκει πιο ώριμο έχοντας πλησιάσει στα 40 και τη ανάγκη να βγάλει την ‘’ρετσινιά της εμπορικότητας ’’που ο ίδιος  είχε επιδιώξει. Η αναφορά σε αυτές τις 2 δεκαετίες είναι παραδείγματα για το πώς δουλεύει σαν μουσικός κι όχι μόνο.

Αφουγκράζεται τα εκάστοτε μουσικά δρώμενα και τα προσαρμόζει στο δικό του στυλ προσθέτοντας τις δικές του πινελιές δημιουργώντας κάτι δικό του. Δεν  ήταν  σκόπιμη η παράβλεψη του ‘’Outside’’ του 1995 που κατά την άποψη του αρθρογράφου, ξεφεύγει από τα κλασικά άλμπουμ που ο κόσμος έχει αγαπήσει και είναι το κατάλληλο άκουσμα πριν προσπαθήσει να αποκρυπτογραφήσει το Blackstar.

Το πρόβλημα είναι ότι όταν κάποιος  προσπαθεί να συνοψίσει τα σημαντικότερα στοιχεία του David Bowie ως προσωπικότητας, μουσικού, ηθοποιού, δημιουργού, fashion icon, χάνεται. Μερικά  ονόματα από  διαφορετικούς μουσικούς κόσμους, από τους U2 και τους  Depeche Mode μέχρι και τον Marilyn Manson και τη Lady Gaga  έχουν παραδεχτεί πόσο πολύ τους επηρέασε ο λεπτός Βρετανός με τα χίλια πρόσωπα και με το αριστερό άχρωμο  μάτι. Και το Blackstar είναι το κατάλληλο άλμπουμ για να τον φέρει ξανά στο προσκήνιο και να μυήσει τη νέα γενιά μουσικών και ακροατών τους  διαφορετικούς κόσμους  που δημιούργησε και που τόσοι άνθρωποι τους αγάπησαν.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]