Θαυμάζουμε τους γνωστούς καλλιτέχνες για τη δουλειά τους. Τους αντιμετωπίζουμε με δέος, θεωρούμε ότι έχουν δόξα, τιμή και χρήματα. Όμως η αλήθεια συνήθως απέχει: οι μεγάλοι καλλιτέχνες δεν έχουν και δεν είχαν σχεδόν ποτέ λυμμένα τα βιοποριστικά τους.

Σημαντικές προσωπικότητες της ιστορίας του κινηματογράφου, σκηνοθέτες διεθνούς αναγνώρισης, μεγάλα ονόματα της μεγάλης οθόνης, ηθοποιοί, τραγουδιστές, αθλητές… Όλοι αυτοί κάπως πρέπει να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους. Η τέχνη θέλει θυσίες. Ο βιοπορισμός όμως δύσκολα υπόκειται στο νόμο της αυταπάρνησης. Ακόμη και για μαοϊστές, αντικαπιταλιστές…

Τέτοιος υπήρξε ο εν ζωή 83 Jean-Luc Godard, Γαλλο-Ελβετός κινηματογραφιστής, εκπρόσωπος του «νέου κύματος». Κάπως έπρεπε να ζήσει, γι΄αυτό έφτιαχνε διαφημιστικά σποτ μέχρι και για τη Nike. Το 1992 η ελβετική εταιρεία καπνού  F. J. Burrus τον προσέλαβε να κάνει το διαφημιστικό για τα τσιγάρα Parisienne. Σε συνεργασία με τη φωτογράφο  Anne-Marie Miéville, γεννήθηκε μια διαφήμιση δημιουργική, αλλά και πολιτική.

 

 

Ο Σουηδός σκηνοθέτης Ingmar Bergman είχε ήδη δύο διαζύγια και πέντε παιδιά στα 33 του. Η νέα του γυναίκα ήταν έγκυος. Η κινηματογραφική εταιρία στην οποία εργαζόταν απεργούσε. Η δυστυχία του, ανάλογη της κατάστασης που επικρατεί στα έργα του, τον οδήγησε να διαφημίζει σαπούνια. Ιδού το αντιβακτηριδιακό Bris…

 

 

Στα 64 χρόνια του, ο Ιταλός κινηματογραφιστής Federico Fellini αποφάσισε να σκηνοθετήσει το σποτ για το απεριτίφ Campari και έγραψε το σενάριο ο ίδιος, υιοθετώντας το θέμα της μάχης των δύο φύλων. Δεν δίστασε να διαφημίσει ούτε τα ριγκατόνι Barilla, αλλά και την Τράπεζα της Ρώμης.

 

Σχόλια

X