Σε μια εποχή που όλα μοιάζουν μαύρα για τους νέους (και όχι μόνο) στην Ελλάδα, υπάρχουν και άνθρωποι που όχι απλά ονειρεύονται ένα καλύτερο αύριο για αυτούς, αλλά έχουν ξεκινήσει να το χτίζουν κιόλας. Οι βάσεις για κάτι μεγάλο έχουν μπει και σε λίγο καιρό ο Μιχάλης Ραφτόπουλος, project manager και game developer της ελληνικής εταιρείας Jinxsoft, η οποία εδρεύει στο Λονδίνο, μας είπε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα.

Μεταξύ άλλων, πώς αυτός, μαζί με μια παρέα ανθρώπων από όλο τον κόσμο, κατάφεραν να συνεργαστούν με ένα από τα μεγαλύτερα ιατρικά πανεπιστήμια του Καναδά, προσφέροντας κοινωνικό έργο μέσα από ένα video game και το πόσο εύκολο είναι να συνεννοηθούν άνθρωποι από όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης, όταν πραγματικά αγαπούν αυτά που κάνουν.

Αρχικά του ζητήσαμε να μας αυτοσυστηθούν και ενώ μοιάζει λίγο περίπλοκη η όλη σύνθεση της ομάδας, στο μυαλό του Μιχάλη και στην πράξη, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: «H Jinxsoft είναι μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο των ψυχαγωγικών και εκπαιδευτικών εφαρμογών. Έχει έδρα της το Λονδίνο και ιδρύθηκε το 2011. Αυτή τη στιγμή ο πυρήνας της απαρτίζεται από περίπου 15 άτομα, στην πλειονότητά του Έλληνες που οι περισσότεροι είναι καταξιωμένοι επαγγελματίες του χώρου και προφανώς υπάρχουν και νεότερα παιδιά που μαθαίνουν δίπλα μας.

Επειδή δεν είμαστε εταιρεία κολοσσός, είμαστε ένα indie studio, πολλές από τις ανάγκες μας καλύπτονται από free lancers, αλλά έχουμε την τύχη και την ευτυχία να έχουμε τους ίδιους συνεργάτες περίπου δυόμισι χρόνια συνεχόμενα. Από τη Βραζιλία, την Κόστα Ρίκα, την Κροατία, την Ταϊβάν».

Όταν έχεις συνεργάτες σε όλο τον κόσμο, κάποιος θα περίμενε ότι η συνεννόηση θα ήταν δύσκολη, αλλά μόνο έτσι δεν είναι τα πράγματα: «Η συνεργασία και η συνεννόηση είναι άψογη. Είμαστε σαν οικογένεια και αν πάει καλά το επόμενό μας project, όλος αυτός ο κόσμος θα συστεγαστεί». Πού; «Εγώ θα ήθελα στη Βραζιλία αλλά δεν νομίζω να μου κάνουν τη χάρη, οπότε είτε στην Αγγλία είτε στον Καναδά».

Η αρχή έγινε με κάποια apps σχετικά με την αρχαία μυθολογία: «Αρχικά, βγάλαμε μια σειρά, ανθολογία Quiz και Trivia Games τα οποία είχαν να κάνουν με την Αρχαία Μυθολογία. Το ένα από αυτά ήταν για τον Τρωικό Πόλεμο, το άλλο για την Οδύσσεια και το τέταρτο που ολοκλήρωσε τη σειρά για τους Άθλους του Ηρακλή και για την Αργοναυτική Εκστρατεία του Ιάσωνα. Από την πρώτη μέρα της ίδρυσής μας, θέλαμε να κρατάμε πολύ ψηλά τον πήχη σχετικά με την ποιότητα των προϊόντων που δημιουργούμε, κυρίως γιατί στόχος μας ήταν οι νεαρές ηλικίες και τα παιδιά. Η αλήθεια είναι ότι παίξανε πολλοί μεγαλύτεροι σε ηλικία και μάλιστα μας είχαν γίνει προτάσεις από Πανεπιστήμια στην Αμερική για να τα εντάξουν στο πρόγραμμα σπουδών τους, σαν κάτι διαφορετικό».

Έχοντας ενθουσιαστεί τόσο, δεν κρατήθηκα, αν και δεν είμαι μικρό παιδί και ρώτησα πού θα μπορούσα να τα βρω για να παίξω κι εγώ: «Τόσο στο App Store όσο και στο Google Play. Έχουν να ανανεωθούν όμως από το 2014, αφού τότε η εταιρεία έκανε μία ‘στροφή’ και ασχολείται πολύ λιγότερο με εφαρμογές για κινητά και έχει αφοσιωθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου στους υπολογιστές».

Ωραία τα quiz, αλλά ήξερα από πριν ότι αυτό ήταν απλά το πρώτο βήμα και ανυπομονούσα να μπούμε στο «κυρίως πιάτο», το οποίο είχε να κάνει με συνεργασία με ένα από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του Καναδά: «Έχουμε την τιμή και την τύχη να συνεργαζόμαστε με το McMaster University που είναι ένα πολύ γνωστό πανεπιστήμιο στον Καναδά. Έχει εξειδίκευση στις ιατρικές επιστήμες και βρίσκεται στο Τορόντο.

Ήρθαμε σε επαφή μαζί τους πριν από τρία χρόνια και μας είπαν ακριβώς τι ήθελαν. Συγκεκριμένα, το ψυχιατρικό τους department ήθελε να φτιάξουμε ένα παιχνίδι, το οποίο παίζοντάς το έφηβοι με σοβαρές ψυχικές διαταραχές και χρήστες ναρκωτικών, θα μπορούσαν να δουν πως είναι η ζωή τους, μέσα από ένα παιχνίδι.

Το κάναμε δείχνοντας τη ζωή του Χάρι, ο οποίος είναι ένας έφηβος, πολύ ταλαντούχος αθλητής, που του αρέσει η μουσική, ο οποίος έχει κατά τα άλλα μια φυσιολογική ζωή, αλλά τα προβλήματα υγείας που έχει σε συνδυασμό με την κατάχρηση ναρκωτικών ουσιών, τον καταστρέφουν λίγο λίγο.

Στόχος του παιχνιδιού αυτού προφανώς δεν είναι να κάνει τους ανθρώπους να νιώσουν χειρότερα, αλλά φτάνοντας στο τέλος της ιστορίας του Χάρι, βλέπουν όλα αυτά τα νεαρά παιδιά, που μπορούν να απευθυνθούν, για αρχή στον Καναδά, για να βρουν λύση στο πρόβλημά τους. Πάντως, είναι πολύ τυχερά τα παιδιά σαν τον Χάρι στον Καναδά, γιατί υπάρχει τρομερή μέριμνα».

Μου ήταν δύσκολο να πιστέψω ότι ένα παιχνίδι θα μπορούσε να είναι τόσο ρεαλιστικό που να «καθοδηγούσε» ουσιαστικά τον παίχτη στην πραγματική ζωή, αλλά η απάντηση που πήρα με έπεισε: «Αρχικά, συναντάει ένα-ένα τα συμπτώματα των προβλημάτων που μπορεί να βιώνει και ο ίδιος. Κάτι που σημαίνει ότι ταυτίζεται άμεσα με τον ήρωα. Το κυριότερο είναι ότι βλέπει τι κάνει ο Χάρι για να λύσει τα προβλήματά του και ποιες διέξοδοι υπάρχουν.

Το παιχνίδι έχει φτιαχτεί με βάση πραγματικά περιβάλλοντα. Μας έχουν στείλει εικόνες από σπίτι, αυλές και κτίρια στον Καναδά, από τις ίδιες τις υπηρεσίες που παρέχουν φροντίδα σε άτομα σαν τον Χάρι και υπάρχει η τρισδιάστατη απεικόνισή τους μες στο παιχνίδι».

Προφανώς για να γίνουν όλα αυτά, χρειάζονται έσοδα από κάπου. Αναρωτήθηκα πως τα βγάζουν πέρα στην Ελλάδα της κρίσης. Ποιος τους στηρίζει; Αυτό που άκουσα ήταν μάλλον αναμενόμενο: «Τόσο για μένα, όσο και για τον συνιδιοκτήτη της εταιρίας δεν υπάρχουν έσοδα. Τι εννοώ με αυτό. Ό, τι χρήματα βγαίνουν για την Jinxsoft, είναι χρήματα τα οποία πέφτουν κατευθείαν μες στα project μας. Πιστεύουμε ότι τώρα που είμαστε στην αρχή, οφείλουμε να το κάνουμε αυτό. Μέχρι σήμερα, τα έσοδά μας προέρχονταν από τα apps που είπαμε στην αρχή και τώρα από το μεγάλο Project του Καναδά. Τώρα τους φτιάχνουμε και ένα δεύτερο παιχνίδι για αυτούς».

Για το αν κάθε Χάρι της πραγματικής ζωής είναι πλέον σε θέση να παίξει ένα ολοκληρωμένο παιχνίδι, ο Μιχάλης μας είπε: «Το «Harry’s Journey έχει ολοκληρωθεί. Τον Οκτώβριο του 2014 είχαμε την τύχη να το παρουσιάσουμε, δυστυχώς εξ αποστάσεως, από την Ελλάδα, online, σε έναν υπέροχο χώρο, στα Royal Botanical Gardens του Τορόντο. Παρόντες ήταν οι χορηγοί του project και μία ομάδα επιστημόνων και ειδικών. Πήραμε τόσο θετικά σχόλια που αυτά μας έκαναν να προσπαθήσουμε ακόμα περισσότερο για αυτό που πιστεύουμε εμείς ότι είναι η Jinxsoft».

Δεν έμειναν όμως εκεί. Δεν τους αρκούσε η βοήθεια που προσέφεραν μέσω του πρώτου παιχνιδιού. Έτσι δημιούργησαν ένα δεύτερο για να τους βοηθήσει να κάνουν ακόμα καλύτερο το πρώτο: «Το δεύτερο παιχνίδι είναι ένα control game. Πιο απλά, είναι ένα παιχνίδι τύπου κρεμάλα που ο χαρακτήρας βρίσκει λέξεις. Μόλις κάποιος παίξει και τα δύο παιχνίδια, απαντάει ένα ερωτηματολόγιο, στο οποίο ουσιαστικά φαίνεται αν ταυτίστηκε με τον ήρωα του πρώτου παιχνιδιού ή ποιο από τα δύο παιχνίδια τον βοήθησε περισσότερο να λύσει τα προβλήματά του στην πραγματική ζωή. Αν απευθύνθηκε σε κάποιες από τις υπηρεσίες που είδε στο πρώτο παιχνίδι. Αν δούμε ότι πολλοί απαντούν πως τα δύο παιχνίδια τους βοήθησαν το ίδιο, ή ότι το δεύτερο τους βοήθησε περισσότερο, τότε ψάχνουμε τρόπους για να κάνουμε το πρώτο ακόμα καλύτερο. Αυτός είναι ο λόγος ύπαρξης του δεύτερου παιχνιδιού».

Δεν σας κάνει εντύπωση που μια ομάδα ανθρώπων σαν την Jinxsoft δεν είχε καμία προβολή στην Ελλάδα, όντας ελληνική εταιρία; Κι εμένα: «Ο λόγος που δεν κοιτάξαμε να το διαφημίσουμε, είναι το γεγονός ότι θεωρούμε ότι παράγουμε κοινωνικό έργο. Άσχετα αν πληρωθήκαμε για τη δουλειά μας και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από την συνεργασία μας. Καθημερινά, υπερβαίνουμε τα συμφωνηθέντα για αυτόν ακριβώς το λόγο. Επειδή δεν το βλέπουμε απλά ως μία ακόμα δουλειά αλλά ως κοινωνικό έργο που μπορεί να βοηθήσει ανθρώπους που το έχουν ανάγκη».

Πέρα από το κοινωνικό έργο που παράγουν όμως, έχουν και τρέλα με τα videogames. Έτσι αποφάσισαν να κάνουν το μεγάλο βήμα και να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι RPG που όμοιό του δεν έχει φτιαχτεί ποτέ από ελληνική ομάδα game developers. «Το μεγάλο μας στοίχημα είναι ένα single player rpg στα πρότυπα των Final Fantasy – Breath of Fire – Chrono Trigger. Το παιχνίδι μας ονομάζεται, “Jinx: Womb of Cosmos” και θέλουμε να είναι η απαρχή της δημιουργίας ενός brand name για την ομάδα μας».

Έχετε τα μάτια σας ανοιχτά, ειδικά οι gamers, καθώς πριν αποχαιρετιστούμε με τον Μιχάλη δώσαμε νέο ραντεβού για να μιλήσουμε αυτή τη φορά περισσότερο για gaming. Λίγη υπομονή και θα επανέλθουμε με κάτι που θα αξίζει εξίσου ένα μέρος από το χρόνο σας.

Η Jinxsoft είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του χιλιοειπωμένου «όταν θέλεις, βρίσκεις τρόπους». Είναι ένα παράδειγμα νέων ανθρώπων που πέτυχαν σε αυτό που κάνουν και δίνουν δύναμη και πίστη στον καθένα μας να κάνουμε το ίδιο, ο καθένας στο δικό του «θέλω». Ακόμα και στην Ελλάδα της κρίσης και των Μνημονίων.

Σχόλια

X