Το γεγονός ότι ο Michael Jordan γίνεται 50 ετών την Κυριακή (17/02) δεν τον εμπόδισε να έχει έσοδα κοντά στα 80 εκατομμύρια δολάρια, στη διάρκεια του 2012. Τι κι αν το τελευταίο του πρωτάθλημα το κατέκτησε το 1998, οτιδήποτε φέρει το όνομα του MJ (όχι του Μichael Jackson) πουλάει ασταμάτητα.

Πώς είναι δυνατόν ένας αθλητής που έχει σταματήσει να αγωνίζεται εδώ και μία δεκαετία να συνεχίζει να βγάζει τέτοια υπέρογκα ποσά; Οι διαφημίσεις να είναι καλά και ο θρύλος ο οποίος κατάφερε να χτίσει γύρω από το όνομά του, όσο καιρό πατούσε το παρκέ.Κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει τα κατορθώματα του εντός γηπέδου. Είτε ατομικά, είτε συλλογικά, έχοντας κατακτήσει μεταξύ άλλων και 6 φορές το δαχτυλίδι του πρωταθλητή του ΝΒΑ! Κάποιοι στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, πιστεύουν ότι ακόμα και σήμερα, ο Air Jordan θα μπορούσε να έχει διψήφιο αριθμό πόντων σε κάθε αγώνα.

 

Η παραπάνω δήλωση είναι αληθινή, είναι όμως και υπερβολική. Τα χρόνια έχουν περάσει και το σώμα δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες του σημερινού παιχνιδιού. Αυτό που έχει μείνει αναλλοίωτο όμως μέσα στα χρόνια, είναι το brand name που ακούει στο όνομα Michael Jordan.Nike, Gatorade, Hanes, 2K Sports είναι μερικές μόνο από τις εταιρίες που διατηρούν ακόμα συμβόλαια με τον Jordan, μόνο και μόνο επειδή ακόμα και σήμερα, ότι έχει να κάνει με αυτόν τον άνθρωπο, πουλάει ασταμάτητα.Εκτός από τα ατομικά συμβόλαια, ο AIR έχει κάνει και διάφορες επενδύσεις. Έχει στην κατοχή του 6 εστιατόρια, και το 80% των μετοχών μιας ομάδας του NBA, των Σάρλοτ Μπόμπκατς, μεταξύ άλλων. Για διάφορους λόγους, οι περισσότερες από τις επενδύσεις του, είναι και αυτές κερδοφόρες.

 

Όλα αυτά μαζί του αποφέρουν κέρδη, τα οποία θα τον έφερναν στην δεύτερη θέση των πιο ακριβοπληρωμένων αθλητών αν αγωνιζόταν σήμερα, παρά το γεγονός ότι έχει αποσυρθεί εδώ και 10 χρόνια! Ο μοναδικός που τον ξεπερνάει στην συγκεκριμένη λίστα είναι ο Floyd Mayweather (πυγμάχος) που το 2012 τα κέρδη του έφτασαν τα 85 εκατομμύρια δολάρια.Η μεγαλύτερη αμερικάνικη εταιρεία αθλητικών ειδών, η Nike, έχει δημιουργήσει ολόκληρο «παρακλάδι» για χάρη του. Η εταιρεία αυτή, λέγεται «The Jordan Brand» και αποτελεί ακόμα και σήμερα, την βασική πηγή εσόδων του Jordan. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αρχική συμφωνία του με τη Nike το 1984, έφτανε «μόλις» τα 500.000 δολάρια το χρόνο…Ακόμα και το 2012, το μερίδιο της «The Jordan Brand» στις πωλήσεις παπουτσιών μπάσκετ στην Αμερική, αντιστοιχούσε στο 58% της συνολικής αγοράς! Η «μαμά» εταιρία Νike, ήταν (δεύτερη!), με μόλις 34%.

Karmelo Anthony, Blake Griffin και Chris Paul, είναι τα τελευταία «βέλη στην φαρέτρα» της The Jordan Brand, αλλά παρόλα αυτά, ο απόλυτος σταρ παραμένει ο Michael Jordan και όποιο παπούτσι φέρει την υπογραφή του, πουλάει περισσότερο, από αυτά των σημερινών αστέρων…

 

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Lebron James. O μεγάλος αστέρας των Miami Heat, μπορεί την περασμένη σεζόν να κατέκτησε το πρώτο πρωτάθλημα της καριέρας του και να ψηφίστηκε πολυτιμότερος παίκτης των τελικών, μπορεί να είναι ο καλύτερος παίκτης που πατάει αυτή τη στιγμή παρκέ, όλα αυτά όμως δεν είναι αρκετά στο να κερδίσει τη μάχη απέναντι στον Michael Jordan. Η αναλογία πωλήσεων παπουτσιών με την υπογραφή των δύο παικτών, είναι 6 προς ένα υπέρ του μεγάλου Jordan!

 

Πέρα από όλα τα άλλα κατορθώματα του, εντός και εκτός γηπέδων, είναι ο 4ος πιο δημοφιλής αθλητής στο Facebook με περισσότερους από 22 εκατομμύρια likes στο γκρουπ του. Μπροστά του είναι (προφανώς) μόνο εν ενεργεία αθλητές και συγκεκριμένα τρεις ποδοσφαιριστές. Cristiano Ronaldo, Lionel Messi και David Beckham.

 

Πολλοί θα πουν ότι όλοι αυτοί που θεοποιούν τους αθλητές είναι θύματα του marketing και του καπιταλισμού. Τα ακούμε κάθε μέρα και θα τα ακούμε για πάντα. Όταν όμως ένας άνθρωπος έχει σπάσει όλα τα ρεκόρ εντός γηπέδων, δεν έχει προκαλέσει ποτέ με την συμπεριφορά του και ενώ έχει αποσυρθεί περισσότερα από 10 χρόνια από την αγωνιστική δράση, μονοπωλεί το ενδιαφέρον του κόσμου παγκοσμίως, αξίζει τον σεβασμό όλων μας…

 

 *Πηγή: Forbes

Σχόλια

Αρθρογράφος

Κώστας Χατσιανίδης

Αφού απέτυχε να γίνει μεγάλος και τρανός εντός των γραμμών ενός ποδοσφαιρικού γηπέδου (όχι δεν τον έφαγαν τα κυκλώματα, ούτε ένας σοβαρός τραυματισμός), αποφάσισε να ασχοληθεί με ό,τι κοντινότερο με το ποδόσφαιρο. Σπούδασε δημοσιογραφία στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και δούλεψε σε αθλητικές ιστοσελίδες (balla.gr, sport.gr). Επίσης, εργάστηκε ως LOC στον τελικό του Champions League της Αθήνας το 2007 και ως απεσταλμένος του NovaΣΠΟΡ FM σε εκείνον της Μόσχας το 2008. Όπου κι αν εργάστηκε στάθηκε τυχερός, καθώς ασχολιόταν με αυτό που αγαπούσε περισσότερο, το διεθνές ποδόσφαιρο.

Σχετικά Άρθρα

X