Θέατρο Βρετάνια. Παρακολουθούμε την εξαιρετική παράσταση «Η Γκέμμα του Λιαντίνη», σε  θεατρική προσαρμογή και σκηνοθεσία του Πάνου Αγγελόπουλου. Μια παράσταση που σε κάνει ν’ ανατριχιάζεις, μια παράσταση που, αν μη τι άλλο, συγκινεί. Την εμφάνιση του αγαπημένου Νίκου Καλογερόπουλου επί σκηνής δεν μπορεί να μην την ακολουθήσουν χειροκροτήματα του κοινού, που έχει κατακλύσει το θέατρο.

Ο Νίκος Καλογερόπουλος διαθέτει σαν ηθοποιός μια καλλιτεχνική δυναμικότητα και μια αυθεντικότητα που χαρακτηρίζει κάθε ρόλο που αναλαμβάνει να υποδυθεί. Λόγω των πολλών του ταλέντων ανταποκρίνεται με επιτυχία στην εκάστοτε ιδιότητά του, καθώς εκτός από ηθοποιός, είναι παράλληλα σκηνοθέτης, σεναριογράφος, ποιητής και τραγουδοποιός. Τον αγαπήσαμε από την ταινία «Μάθε παιδί μου γράμματα», ενώ στο ευρύ κοινό έγινε γνωστός από τον πρωταγωνιστικό του ρόλο, στην ταινία «Λούφα και παραλλαγή» (1984), με τον οποίο κέρδισε το βραβείο Α΄ Ανδρικού Ρόλου, και φυσικά από την τηλεοπτική σειρά της ΕΡΤ, «Στο Κάμπινγκ» (1989), με τον Νίκο Καλογερόπουλο σε διπλό ρόλο, το ρόλο του «Μήτσου» και το ρόλο του τρελού «Μάιμου» (που έγινε η «ψυχή» του Κάμπινγκ).

Η εντύπωση που σου δίνει ο Νίκος Καλογερόπουλος, όταν τον συναντάς, είναι ενός ανθρώπου γήινου, ζεστού και αληθινού, χωρίς μάσκες.

 

Κύριε Καλογερόπουλε, πρωταγωνιστείτε στην παράσταση «Η Γκέμμα του Λιαντίνη», στο θέατρο Βρετάνια, η οποία είναι βασισμένη στο βιβλίο του πολυσυζητημένου φιλοσόφου, ποιητή και καθηγητή, Δημήτρη Λιαντίνη. Τον είχατε ποτέ συναντήσει ή τον γνωρίσατε μέσα από το έργο του;

“Τον Λιαντίνη, τον εγνώρισα την δεκαετία του 1980, στο κονάκι του κοινού μας φίλου και γνωστού ζωγράφου και διανοούμενου, Θέμη Τσιρώνη, που μας άφησε «γειά» προχθές και την έκανε κι αυτός. Μαζί με τους υπόλοιπους! Την προηγούμενη μιλάγαμε. Του είπα για την «Γκέμμα», είπαμε για τον Λιαντίνη, για την αξιοπρέπεια για την ελευθερία…

Στη σουρτοθηλειά Καλόγερε, μου λέει, την βλέπω και την ελευθερία μου και την αξιοπρέπειά μου και κάθε μέρα, κάποιοι, τραβάνε το σκοινί πόντο-πόντο. Και τι έκανε ο Θέμης ο Αγαπητός;!;! Ξεκρέμασε την αξιοπρέπεια του και την ελευθερία του από την σουρτοθηλειά. Κρέμασε το κουφάρι του στη θέση του. Τράβηξε το σκοινί, τις πήρε παραμάσχαλα κι έφυγε… Πήγε να βρει τον Λιαντίνη να μιλήσει με τον Άγιο Γεώργιο τον Καραϊσκάκη, με τον Αθανάσιο Διάκο, τον Άϊ Λαό με τις γοργόνες και τις μούσες που ζωγράφιζε στους πίνακες του. Γειά σου ρε Θέμη αγαπημένε. Δώσε στο Λιαντίνη αυτό για χαιρετίσματα:

Λιαντίνη το καντήλι σου

Πώς καίει δίχως λάδι

Ο θείος σου ο Εμπεδοκλής

Με τι υλικό στ’ανάβει

 

Όταν κοιτάω τον ουρανό

Την Γκέμμα σου θυμάμαι

Και τοτ’ αρχίζουν τα «βιολιά»

Πάμε Λιαντίνη πάμε”.

 

καλογερόπουλος

 

«Γκέμμα» είναι ο τίτλος του έργου του, όπου Γκέμμα είναι ο αστερισμός του Βορείου Στεφάνου, η κορώνα, το στεφάνι, το διαμάντι. Είναι ένα σύνθετο και δύσκολο βιβλίο, στο οποίο ο συγγραφέας Λιαντίνης μιλάει για πολλά θέματα. Πώς προσεγγίζει ο Πάνος Αγγελόπουλος σκηνοθετικά τη θεατρική διασκευή του, την οποία επίσης ο ίδιος επιμελήθηκε; 

“Με τον πιο απλό, αλλά και με τον πιο πανούργο τρόπο. Κάνει θέατρο μέσα στο θέατρο και σου δίνει «κωδικούς» να μπεις στο πνεύμα του Λιαντίνη”.

 

Δύο από τα βασικά θέματα του έργου είναι ο έρωτας και ο θάνατος. Γράφει μέσα στο βιβλίο του ο Δημήτρης Λιαντίνης: «Κάθε φορά που ερωτεύουνται δυο άνθρωποι, γεννιέται το σύμπαν. Κάθε φορά που πεθαίνει ένας άνθρωπος στη γη, πεθαίνει το σύμπαν. Έξω από τον έρωτα και το θάνατο δεν υπάρχει τίποτα άλλο». Αυτή η οπτική σας βρίσκει σύμφωνο;

“Αυτό είναι νόμος φυσικός.

Ο έρωτας σπέρνει κι ο θάνατος θερίζει”.

 

Ποιοι είναι οι λόγοι που σας έλκυσαν στο να παίξετε σε αυτή την ιδιαίτερη παράσταση;

“Η εκτίμηση που έχω στον δάσκαλο Λιαντίνη και η εμπιστοσύνη μου στον Αγγελόπουλο έχοντας δει και την «Ασκητική». Αυτό ήθελα, να την κάνω εγώ, αλλά με πρόλαβε”.

 

KALOGEROPOULOS-2 (1)

 

Ασχολείστε πολύ με τη μουσική. Είναι το θέατρο τελικά για εσάς ένας έρωτας που συναγωνίζεται τη μουσική;

“Εν το πάν και εν τω παντί το έν”.

 

Στην εξαιρετική ταινία του Θεόδωρου Μαραγκού, «Μάθε παιδί μου γράμματα», διακρίνεστε για την υποκριτική σας δεινότητα και αποσπάσατε το ειδικό βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1981. Ξαναβλέποντας σήμερα αυτή την ταινία πόσο επίκαιρη πιστεύετε ότι είναι η θεματολογία της;

“Θα σου απαντήσω με μια φράση από τον τρελό του Νίτσε.

«Χρειάζεται χρόνο η αστραπή και η βροντή και οι πράξεις των ανθρώπων χρειάζονται χρόνο από τη στιγμή που γίνονται μέχρι να φτάσουν στα αυτιά και στα μάτια τους.»

Είδες! Σαράντα χρόνια περάσανε από τότε που την … ελέγαμε στην ταινία μέχρι τώρα που την … ακούσαμε στην ζωή”.

 

Είστε ένας πολιτικοποιημένος άνθρωπος. Πώς βλέπετε τη σημερινή κοινωνικοπολιτική κατάσταση της χώρας μας σε συνάρτηση με το παγκόσμιο πολιτικό γίγνεσθαι;

“Σαν το αυγό στα δυο λιθάρια”.

 

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

“Ν’ ανεβάσω τους Ιππείς του Αριστοφάνη που δεν τα κατάφερα φέτος ένεκα ΕΥΡΩ (ελπίζω να τα βρω) και να ηχογραφήσω τα τραγούδια μου κάνοντας αρχή από τις 30 Μάη εδώ στο θέατρο Βρετάνια που θα παρουσιάσω τον «Νηστικό Δείπνο». Η συναυλία θα ηχογραφηθεί και θα κυκλοφορήσει μαζί με το Βιβλίο «Νηστικός Δείπνος» από τις εκδόσεις Λιβάνη. Στη συναυλία, εκτός από τους Άπορους Άρχοντες και τα ρεύματα του Ευρίπου, θα έχουμε και την φιλική συμμετοχή του Βασίλη Παπακωνσταντίνου, σαράντα οχτώ και μισό (!) χρόνια φίλοι, της Γιωργίας Νταγάκη, οχτώ και μισό χρόνο φίλοι, του Γιώργου Μαργαρίτη, διακόσια χρόνια φίλοι (οικοδόμοι παλικάρια) και ο Πάνος Αντέλλης σταθερά.

ΥΓ. Η συναυλία θα είναι αφιερωμένη στον Αη Νικόλα τον Άσιμο. Που είναι κι αυτός, διαχρονικός και αλησμόνητος!!

Του έχω κι ένα τραγούδι. Θα σας πω το πρώτο στιχάκι.

Είχαμ’ έναν τροβαδούρο που μας έκανε

Να γελάμε και να κλαίμε και μας έκλανε

Στις πλατείες και στους δρόμους ετραγούδαγε

Και σαν σκύλος στις βιτρίνες εκατούραγε

Και με τούτα και με τ’ άλλα ήταν διάσημος

Στην ταυτότητα του όμως ήταν Άσιμος

 

Το υπόλοιπο στη συναυλία… τραγουδιστά!

Και το καλοκαίρι είμαστ’ έτοιμοι να πάμε όπου μας γουστάρουνε και μας αγαπάνε. Με τα όργανα εννοώ! Και θα τελειώσουμε στο Τρενοτεχνείο.

Καλό καλοκαίρι”. 

 

KALOGEROPOULOS-2

 

Η  ΓΚΕΜΜΑ Του  ΛΙΑΝΤΙΝΗ

Φιλοσοφικός στοχασμός σε θεατρική μορφή

Σκηνοθεσία:  Πάνος Αγγελόπουλος

Με ένα νέο σπουδαίο φιλοσοφικό κείμενο την Γκέμμα του Λιαντίνη επανέρχεται ο σκηνοθέτης Πάνος Αγγελόπουλος και κάνει πρεμιέρα στο θέατρο Βρετάνια, 20 Απριλίου 2018. Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί:. Νίκος Καλογερόπουλος, Κατερίνα Διδασκάλου, Βασίλης Παλαιολόγος, Βίκυ Μαραγκάκη, Μιχαήλ Γιαννικάκης, Κρυσταλλία Κεφαλούδη , Δανάη Λουκάκη.

Μια παράσταση υπαρξιακού προσδιορισμού του ανθρώπου στη σύνολη ρότα της αρχής και του τέλους του.

Μετά τη μεγάλη επιτυχία της  Ασκητικής του Ν. Καζαντζάκη ο σκηνοθέτης Πάνος Αγγελόπουλος επιστρέφει με ένα σύγχρονο πολυσυζητημένο έργο σπάνιου φιλοσοφικού προβληματισμού  και υψηλής γλωσσικής εκφραστικής διεκδίκησης.

Το σπουδαίο έργο του σύγχρονου ποιητή φιλόσοφου Λιαντίνη συμπυκνώνει φιλοσοφία και ποίηση σε μορφή πρόζα. Έργο  καθαρής φιλοσοφικής σκέψης σε ελεύθερο ρυθμό βιώματος και φαντασίας με χαρακτηριστικό την αναγνωρίσιμη καλλιτεχνική γραφή έκφρασης. Το περιεχόμενο του βιβλίου προσδιορίζεται με την επισήμανση του τρόπου «πως γίνεσαι άνθρωπος».

Η Γκέμμα του Λιαντίνη αποτελεί θησαυρό φιλοσοφικό ποιητικό και λογοτεχνικό για κατάθεση της δικής του βιωματικής «αλήθειας», λέξη με την οποία κλείνει ο Λιαντίνης τη Γκέμμα του: « Έζησα την αλήθεια».

Η παράσταση  μας καλεί μέσα από τη θεατρική ερμηνευτική προσέγγιση του σκηνοθέτη να  μυηθούμε στο φως και την αλήθεια.

 Δημήτρης Λιαντίνης

Ο συγγραφέας, παιδαγωγός, φιλόσοφος, ποιητής, βαθύς μελετητής του ελληνικού κλασσικού πνεύματος, της παγκόσμιας ιστορίας της φιλοσοφίας, της σύγχρονης νεοελληνικής πολιτιστικής και πολιτικής πραγματικότητας, Δημήτρης Λιαντίνης, δίδαξε ως Καθηγητής Φιλοσοφία της αγωγής, Παιδαγωγική και Διδακτική των ελληνικών μαθημάτων στο Τμήμα Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας  του Πανεπιστημίου Αθηνών.Έγραψε βιβλία φιλοσοφικού συλλογισμού με ιδιαίτερη προσωπική χαρακτηριστική  ποιητική γραφή, αλλά ακριβολόγο πνεύμα.

Για το  σκηνοθέτη Πάνο Αγγελόπουλο, στο φιλοσοφικό  στοχασμό μέσα από την θεατρική προσέγγιση , εκείνο που αναζητάς είναι το φως και στην αναζήτηση αυτή δύνασαι με ελεύθερη βούληση και αγαθή προαίρεση να ελπίζεις ότι θα προσεγγίσεις το βασικό στόχο της  απόλυτης ελευθερίας.

 

 

Ταυτότητα  παράστασης

ΗθοποιοίΝίκος Καλογερόπουλος, Βίκυ Μαραγκάκη, Αλίκη Ζαχαροπούλου, Κωνσταντής Ζημιανίτης, Κρυσταλλία Κεφαλούδη, Δανάη  Μπερή και ο Γιώργος Νάκος

Συγγραφέας:  Δημήτρης Λιαντίνης

Θεατρική προσαρμογή – Σκηνοθεσία: Πάνος  Αγγελόπουλος

Δραματολόγος : Mαρία Μπινίκου

Μουσική: Έρρικα Σωτηρόπουλου

Σκηνικά: Γιαννης Ζημιανίτης

Κοστούμια: Λευκή Δεριζιώτη

Σύμβουλος  κίνησης:  Έρση Πήττα

Παραγωγή: Πολιτιστικός Οργανισμός  Sound&Picture theatre production

 

WATERFALL

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Eπιστρέφει η παράσταση #ΓΚΕΜΜΑ του #Λιαντίνη σε σκηνοθεσία του Πάνου Αγγελόπουλου

Πρεμιέρα 2 Μαίου στο θέατρο Βρετάνια
Προνομιακή τιμή εισητηρίου πριν την πρεμιέρα.
Προπώληση link: https://bit.ly/2FoT2Aw
Συνεχίζεται το ταξίδι…..
“Ένα ταξίδι σαν εκείνο του Οδυσσέα στις θάλασσες του Ποσειδώνα, του πελιδνού Δάντη στον Άδη της ψυχής μας, του αστρόβλητου Πλάτωνα στους υπερουράνιους τόπους…” Δ. Λιαντίνης.

Διάρκεια παράστασης : 1 ώρα και 45 λεπτά

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]