Στη φωτογραφία η ηθοποιός Ελένη Στεργίου («Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα»)

 

Η ζέστη δεν πτοεί το θεατρόφιλο κοινό! Πολλές οι παραστάσεις που καλά κρατούν λίγους μήνες πριν τον ερχομό του καλοκαιριού, ενώ παράλληλα αναμένουμε κάποιες ολοκαίνουριες ν’ ανέβουν στο θεατρικό σανίδι. Επιλέξαμε κάποιες εξ αυτών που τράβηξαν την προσοχή μας – παραστάσεις για όλα τα γούστα – και σας τις προτείνουμε, πριν ρίξουν αυλαία…

«Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα» στο Θέατρο Σταθμός

Μια τελευταία παράσταση έχετε την ευκαιρία ν’ απολαύσετε στις 30 Απριλίου, Δευτέρα,  από τους This Famous Tiny Circus theater group, δυο ιστορίες σύγχρονων ανθρώπων που αναπνέουν, τραγουδούν, κραυγάζουν εγκλωβισμένοι μέσα στα όρια του αστικού κενού τους.

Δύο κείμενα από τη συλλογή διηγημάτων «Το μάτι του ψαριού» της Λένας Κιτσοπούλου. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος, ενώ πρωταγωνιστούν ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης και η Ελένη Στεργίου.

Ο Δημήτρης Καραόλης (ή Καραφλομπέκατσος), ένας παντελώς άγνωστος μουσικός που αποφάσισε στα πενήντα να πάρει τη ζωή στα χέρια του και η Σπυριδούλα η Ζήλια (η επί γης πρασινωπή ενσάρκωση του ζιζανίου της ζήλιας και της απελπισίας που έπληξε τον χορτοφάγο και όχι αρκετά αρρενωπό γιο ενός παραδοσιακού στρατιωτικού επειδή τον άφησε η αγάπη του, ο κύριος Άρης) θα δώσουν παραμονές της Απόγνωσης και της Πρωτοχρονιάς το μεγαλύτερο ρεσιτάλ της ζωής τους. Θα περάσουν από την άλλη μεριά του… μπαλκονιού τους, θα βρεθούν μετέωροι στην κορυφή της προσωπικής τους απελπισίας, σχοινοβάτες σε ένα θέαμα για λοβοτομημένους γείτονες κι αδιάφορους περαστικούς υπό τους ήχους κλασικών μελωδιών του Μπαχ και παραδοσιακών χριστουγεννιάτικων καλάντων. Κι η μόνη δύναμή τους θα είναι να μην μας πουν αν τελικά θα πέσουν απ’ το πόντιουμ πριν καν αρχίσει η Μεγάλη τους Παράσταση. Η μόνη δύναμή τους θα είναι να κρατηθούν ακόμη μια φορά με τ’ ακροδάχτυλα απ’ τη ζωή κι από τα κάγκελα του μπαλκονιού αναβάλλοντας για λίγο την στιγμιαία άρση των χειρών που θα σημάνει την είσοδο του τελευταίου “Andante”.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μάρκελλος

Σκηνικά-Κοστούμια: Γιώργος Βαφιάς

Σχεδιασμός Φωτισμών: Μελίνα Μάσχα

Μουσική: Γιώργος Κασαβέτης

Σχεδιασμός Ήχου: Μανώλης Ανδρεάδης

Επιμέλεια Κίνησης: Βαγγέλης Πιτσιλός

Κατασκευή Σκηνικών: Γαβριήλ Τσακλίδης

Μακιγιάζ: Ήρα Σ. Μαγαλιού

Φωτογραφίες: Στέφανος Σάμιος

Σχεδιασμός Αφίσας: Ειρήνη Ματθαίου

Trailer: Τατιάνα Κασιμάτη

Παραγωγή: This Famous Tiny Circus theater group 

Trailer (Youtube Link): https://youtu.be/uOc9T4gmX_Q 

Ερμηνεύουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Ελένη Στεργίου

Εισιτήριο: Κανονικό: 12€, Φοιτητικό,  ΑΜΕΑ, άνω των 65: 10€,

Ανέργων: 8€

Διάρκεια: 90 λεπτά

Χώρος: Θέατρο Σταθμός

Διεύθυνση: Βίκτωρος Ουγκώ 55, Αθήνα (Μετρό Μεταξουργείο)

Τηλ.: 211 40 36 322 

Προπώληση εισιτηρίων: Online: www.viva.gr

Τηλεφωνικά: 11876

Mobile app: VIVA wallet

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Κεντρική Σκηνή Δημήτρης Ροντήρης

ΦΙΟΝΤΟΡ  ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ

Ο ΗΛΙΘΙΟΣ

Μία ιερή παραβολή για το καλό

«Ο Ηλίθιος», ο πρίγκιπας Μίσκιν, πάσχων από επιληψία, επιστρέφει στη Ρωσία μετά από πολυετή απουσία. Στην Αγία Πετρούπολη περιφρονούν και χλευάζουν την αθωότητά του. Εκείνος όμως ανταποδίδει καλοσύνη. Όταν έξαφνα κληρονομεί μια μεγάλη περιουσία βρίσκεται στο επίκεντρο του κοινωνικού ενδιαφέροντος. Για όλους η αγαθή φύση του πρίγκιπαείναι ακατανόητη και προκαλεί αντικρουόμενα συναισθήματα. Ο ιερός «Ηλίθιος» όταν βρίσκεται  στη δίνη των ανθρώπινων παθών, της απαξίωσης, της απληστίας, του έρωτα και της ζήλιας, απαντά με αυταπάρνηση, αγάπη και αυτοθυσία.

Μετάφραση – Διασκευή: Αντώνης και Κωνσταντίνος Κούφαλης

Σκηνοθεσία: Νίκος Διαμαντής

Σκηνικά – Κοστούμια: Λιλη Πεζανού

Μουσική – Sound Design: Μίνως  Μάτσας

Κίνηση: Γιάννης Γιαπλές

Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ

Video: Xρυσούλα Κοροβέση

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ειρήνη Μαργαρίτη / Β’ Bοηθός σκηνοθέτη: Αντώνης Μόργκαν Κωνσταντουδάκης

Διανομή:

Πέτρος Φιλιππίδης       Πρίγκηψ Λέων Νικολάγιεβιτς Μίσκιν

Γιάννης Στάνκογλου    Παρφιόν  Σεμιόνοβιτς Ραγκόζιν

Μαρία Κίτσου              Ναστάζια Φιλίπποβνα Μπαράσκοβα

Λένα Παπαληγούρα     Αγλαία Ιβάνοβνα Επάντσινα

Γιώργος Κωνσταντίνου Ιβάν Φιοντόροβιτς  Επάντσιν

Γιώτα Φεστα                Λιζαβέτα Προκόφιεβνα Επάντσινα

Ιωάννης Παπαζήσης     Ιππόλυτος Τερέντιεβ

Στάθης Ματζώρος        Γαβριλα Αρνταλιόνοβιτς Ιβόλγκιν

Γιώργος Δεπάστας       Λουκιάν Τιμοφέγιεβιτς (Λέμπεντεβ )

Χάρης Χιώτης              Κόλια Αρνταλιόνοβιτς Ιβόλγκιν

Συμμετέχει η χορωδία Libro Coro

Στην  παράσταση συνεργάζονται οι: Δήμητρα Στάικου, Μαίρη Βούλγαρη, Μελίνα Κέντογλου, Σοφιάνα – Ανθίπη Φωτίδη, Ελένη Κερολάρη, Βέρα Μακρομαρίδου, Βεατρίκη Μίνα, Mαρία Νεφέλη Δούκα

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 20.00, Σάββατο: 17.00 & 21.00, Κυριακή: 19.00

Τιμές εισιτηρίων:Διακεκριμένη: 30 €
Α’ Ζώνη: 25 € / Φοιτητικό-Ανέργων: 20 €
B’ Ζώνη: 20 € / Φοιτητικό-Ανέργων: 15 €
Γ’ Ζώνη: 15 € / Φοιτητικό-Ανέργων: 10 €

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Λεωφ. Ηρ. Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς 185 35
www. dithepi.gr
email/ info@dithepi.gr

Ταμείο Θεάτρου | 210 4143 310
Ώρες Ταμείου:
Δευτέρα: ΑΡΓΕΙ
Τρίτη έως Παρασκευή: 10.00 – 14.00 και 18:00 – 21:00
Σάββατο: 16.00 – 21.00
Κυριακή: 16.00 – 20:00

Από Μηχανής Θέατρο

“Βάτραχοι-project

βασισμένο στους “Βατράχους” του Αριστοφάνη

Κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00 έως την Τρίτη 29 Μαΐου 2018

Στο Από Μηχανής Θέατρο θα παρουσιαστεί από την Δευτέρα 16 Απριλίου, και κάθε Δευτέρα και Τρίτη, το έργο «Βάτραχοι-project» βασισμένο στους «Βατράχους» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζόπουλου.

Πώς θα παιζόταν ένα έργο του Αριστοφάνη σε μια μικρή κλειστή σκηνή, δίχως χορούς και πανηγύρια, δίχως την υποχρέωση του “μεγάλου θεάματος” που όλοι αναμένουν στα ανοιχτά θέατρα; Εμείς θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε εξαρχής αυτόν τον τόσο σημαντικό –αλλά και τόσο “άβολο”– αρχαίο κωμωδιογράφο, επανεφευρίσκοντας τη σχέση μας με την έννοια “κωμωδία”. Τέσσερις ηθοποιοί επιστρατεύουν όλα τα μέσα για να μεταφέρουν το “πνεύμα”, και όχι το “γράμμα”, αυτής της καθόδου στον Άδη προς αναζήτηση του χαμένου ποιητή. Αλήθεια, εσείς ως σύγχρονοι Έλληνες, ποιον θα θέλατε να φέρετε πίσω από τον Κάτω Κόσμο;

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Μετάφραση “Βατράχων”: Νικολέττα Φριντζήλα

Διασκευή: ο θίασος

Σκηνοθεσία: Νίκος Χατζόπουλος

Σκηνικά – Κοστούμια: Βασίλης Παπατσαρούχας

Μουσική: Βάιος Πράπας

Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα

Βίντεο: Ελεονόρα Λύτρα

ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ:

Δήμητρα Βλαγκοπούλου

Άννα Κλάδη

Χρήστος Κοντογεώργης

Μιχάλης Πανάδης

Μουσικοί επί σκηνής: Βάιος Πράπας, Οδυσσέας Μισόρης

Μια παραγωγή του «Βάτραχοι-project»

  • Θέατρο Από Μηχανής, Ακαδήμου 13, τηλέφωνο: 210.5232097, amtheater.gr
  • Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 13€ ,Φοιτητικό & άνω των 65: 10€, Ανέργων: 8€, Ατέλεια: 5€
  • Προπώληση εισιτηρίων στο τηλέφωνο 210. 5232097 και στο viva.gr/tickets/

«Η λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας»

του Κόνορ Μακφέρσον, από την Ομάδα Νάμα

στην κεντρική σκηνή του Επί Κολωνώ μέχρι 6 Μαΐου 2018 

Λίγα λόγια για το έργο:

Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από έναν άνδρα κοντά στα πενήντα, τον Τόμμυ, που έχει αποχωριστεί την οικογένειά του και ζει μόνος πια σε ένα τμήμα του σπιτιού τού θείου του Μώρις, σε μια συνοικία του Δουβλίνου. Οι δουλειές του ποδαριού με τον κολλητό φίλο του Ντοκ, οι γκρίνιες του θείου Μώρις και οι τηλεφωνικοί καυγάδες με την πρώην γυναίκα του είναι η καθημερινότητα του αποτυχημένου και μοναχικού Τόμμυ. Το έργο αρχίζει με τον Τόμμυ να φέρνει στον εργένικο και εντελώς ακατάστατο χώρο του μια νεαρή πόρνη, την Έιμυ, που μόλις την έσωσε από άγρια επίθεση του φίλου της Κένεθ, του ανθρώπου που την έχει σπρώξει στην πορνεία. Μια σχέση αρχίζει, που θα διαταράξει την όποια ισορροπία της ζωής των πέντε χαρακτήρων και που ενδεχομένως θα εξελιχθεί σε ερωτική αλλά με εμπόδια, αναστολές και επιφυλάξεις από όλους.

Μια μαύρη κωμωδία ιρλανδέζικου ρεαλισμού, που χειρίζεται με χιούμορ αλλά και τρυφερότητα τις δραματικές καταστάσεις, που φτάνουν ως την ακραία βία.  

Συντελεστές

Παραγωγή:    Ομάδα Νάμα

Μετάφραση:    Γιώργος Χατζηνικολάου

Σκηνοθεσία:    Ελένη Σκότη

Σκηνικά, Κοστούμια, Δ/νση Παραγ.:    Γιώργος Χατζηνικολάου

Φωτισμοί:    Αντώνης Παναγιωτόπουλος

Μουσική & Επιμέλεια ήχου:    Στέλιος Γιαννουλάκης

Βοηθός σκηνοθέτη:    Γιώργος Μούγιος

Δημόσιες σχέσεις, Βοηθός παραγωγής:    Μαρία Αναματερού

 

10 Τελευταίες παραστάσεις για το αντιπολεμικό κοινωνικό δράμα του David Ian Lee

THE CURING ROOM

σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά

Από Παρασκευή 13 Απριλίου

κάθε Παρασκευή & Σάββατο στις 21:15, έως το Σάββατο 12 Μαίου

Η παράσταση The Curing Room είναι υποψήφια για 3 βραβεία από την Ακαδημία Ελληνικών Βραβείων Τέχνης στα 36α Κορφιάτικα Βραβεία (Ψυχολογικό θεατρικό θρίλερ, Α΄ Αντρικής Ερμηνείας για τoν Στέλιο Ψαρουδάκη και Μουσικής θεατρικού έργου, για το Μάνο Αντωνιάδη)

Η υπόθεση

Άνοιξη 1944. Νότια Πολωνία. Πριν αποχωρήσουν τα Ναζιστικά στρατεύματα αιχμαλωτίζουν μια διμοιρία Ρώσων στρατιωτών. Τους σκοτώνουν όλους εκτός από επτά άνδρες, που κλειδώνουν γυμνούς, χωρίς φαγητό και νερό στο κελάρι ενός άδειου Μοναστηριού. Την ελπίδα, θα την διαδεχτεί η ένταση, ο θυμός, η άρνηση, ο φόβος, η απόγνωση, η απελπισία. Ο εγκλεισμός, η πείνα και η δίψα, το ένστικτο της επιβίωσης γρήγορα θα τους οδηγήσει στα άκρα.

Συγγραφέας:  David Ian Lee

Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καρατζιάς

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Μάνος Αντωνιάδης

Σκηνικός χώρος: Γιώργος Λυντζέρης

Σχεδιασμός φωτισμών: Βαγγέλης Μούντριχας
Φωτογραφίες παράστασης: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Αφίσα παράστασης: Σίμος Παπαναστασόπουλος

Διδασκαλία σκηνικής πάλης: Αλέξανδος Αχτάρ

Βοηθός σκηνοθέτη: Μάνος Κανναβός
Παραγωγή: VAULT

FB Page: https://www.facebook.com/The-Curing-Room-Vault-1800446966902242/

Παίζουν: Ευθύμης Γεωργόπουλος, Νίκος Γκέλια, Τάσος Δέδες, Στέλιος Καλαϊτζής, Πάνος Νάτσης, Βασίλης Τσιγκριστάρης, Στέλιος Ψαρουδάκης

Πολυχώρος VAULT THEATRE PLUS

Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός

Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8′ περίπου με τα πόδια)

Πληροφορίες: 213 0356472

Θέατρο Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής
Κεφαλληνίας και Κυκλάδων 11, Αθήνα – τηλ. 2108217077

«ΕΝΑΣ ΚΑΛΟΣ ΛΟΓΟΣ»

– για 10 παραστάσεις –

σκηνοθεσία Ελίνα Μαντίδη & Αργύρης Πανταζάρας

Καλλιτεχνική ομάδα momentum

από 23 Απριλίου 2018
Δευτέρα – Τρίτη

Ένα βήμα
Ένα κοστούμι
Ένα μικρόφωνο
Μια τηλεοπτική κάμερα
Ένας καλός λόγος να μιλήσεις
Ένας καλός λόγος να αφουγκραστείς
Ένας καλός λόγος να ανέβεις στη σκηνή

Ένας κυβερνητικός Αξιωματούχος, λίγες στιγμές πριν απευθύνει δημόσιο διάγγελμα. Προετοιμάζεται να ανέβει στο βήμα. Συνεργάτες του εισβάλουν στο χώρο, στον προσωπικό του χώρο.
Κάθε εισβολή και μια ώθηση να πάει παρακάτω. Να βγει στο κοινό και να δώσει ένα «παυσίπονο» λόγο στην κοινωνία.

Η σκηνή μεταμορφώνεται σε τηλεοπτικό πλατό και ο χρόνος μετράει αντίστροφα. Μέσα από το πρίσμα της προετοιμασίας ο ήρωας προβαίνει σε εξομολόγηση, σε παραδοχή της σκοτεινής φύσης, της διεφθαρμένης, της μπερδεμένης, της οργισμένης, της ανθρώπινης φύσης. Ο άνθρωπος μπορεί να παραδέχεται, δεν μπορεί όμως να αλλάξει.

Καλλιτεχνική ομάδα «momentum» 

Σκηνοθεσία – Δραματουργία: Ελίνα Μαντίδη & Αργύρης Πανταζάρας

Ερμηνεία: Αργύρης Πανταζάρας 

Μουσική / Sound design: Γιώργος Πούλιος 
Σκηνικά – Κοστούμια: Γεωργία Μπούρα 
Φωτογραφία: Νίκος Πανταζάρας 
Special  FX: Προκόπης Βλασερός 
FX assistant: Μαρία Στάϊκου
Διεύθυνση Παραγωγής: Χρήστος Κυριακόπουλος 
Καλλιτεχνικός Συνεργάτης: Δημήτρης Οικονομίδης 
Υπεύθυνος Παραγωγής: Κλεοπάτρα Γκίνη 
Σύμβουλος Επικοινωνίας: Σάσα Παπαχριστοπούλου

Παραγωγή: Momentum Accelerated Evolution

Διάρκεια 60’

Eισιτήρια: Γενική είσοδος 12€

Πληροφορίες / Κρατήσεις: Τηλ.: 210 8217877

Αντον Τσέχωφ
Ο Γλάρος

Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

Υπόγειο
Πεσμαζόγλου 5 | Τηλ. 2103228706 
Πρεμιέρα 19 Απριλίου 2018
Ο Δάσκαλος θέλει τη Μάσα που κυνηγάει τον Τρέπλιεφ, ο οποίος είναι ερωτευμένος με τη Νίνα αλλά εκείνη ερωτεύεται τον Τριγκόριν, ο οποιός συζεί με την Αρκάντινα, που είναι πρώην ερωμένη του Γιατρού, με τον όποιο έχει σχέση η Πολίνα, η σύζυγος του επιστάτη. Μια λίμνη, ένα αυτοσχέδιο θέατρο, μυρωδιά από θειάφι, έρωτες, λόγια, λόγια, λόγια, πυροβολισμοί, τραγούδια, χοροί, ένας σκοτωμένος γλάρος». 
Η Ομάδα Χρώμα και ο σκηνοθετης Κωνσταντίνος Χατζής παρουσιάζουν τον Γλάρο του Άντον Τσέχωφ. 
Το εμβληματικό έργο που εγκαινίασε το Θέατρο Τέχνης της Μόσχας για πρώτη φόρα στο υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης «Κάρολος Κουν», με ένα θίασο εξαιρετικών ηθοποιών.  
Ο Γλάρος είναι το πιο αυτοβιογραφικό έργο του Τσέχωφ που περιστρέφεται γύρω από τον έρωτα και το θέατρο. Το νόημα της δημιουργίας, τη ζωή των καλλιτεχνών,  το νέο και το παλιό, το αμφίρροπο του έρωτα.  
Όλα μοιάζουν σα να υπάρχουν στην τέχνη προτού υπάρξουν στη ζωή, σαν η ίδια η ζωή μας να είναι  φτιαγμένη από τη ζωή της τέχνης. 
 Οι ήρωες γίνονται θεατές της ίδιας τους της ζωής, σαν άλλη προέκταση της πλατείας του θεάτρου.
 
Σκηνοθεσία/Φωτισμοί: Κωνσταντίνος Χατζής
Μετάφραση από τα Ρώσικα: Γιάννης Χαρτοδιπλωμένος
Απόδοση: Κωνσταντίνος Χατζής -Γιάννης Χαρτοδιπλωμένος
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Σκηνική Εγκατάσταση: Γιώργος Μπούνιας
Κίνηση: Χριστίαννα Φελούκα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ξένια Καλατζή, Γιάννης Κουκουράκης
Φωτογραφίες: Μυρτώ Αποστολίδου, Νικόλας Μακρής
Υπεύθυνος Επικοινωνίας Παράστασης: Δημήτρης Χαλιώτης
Διεύθυνση Παραγωγής: Κωνσταντίνα Αγγελέτου
Παραγωγή: Ομάδα Χρώμα, Hunds Up
 
Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου, Κλέων Γρηγοριάδης, Θανάσης Δήμου, Τζίνα Θλιβέρη, Μάγδα Λαδά, 
Νικόλας Μακρής, Ηλέκτρα Νικολούζου, Γιώργος Παπαπαύλου, Ένκε Φεζολλάρι, Γιάννης Χαρτοδιπλωμένος
 
Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. 
 
Πέμπτη – Παρασκευή 9:15 μ.μ. , Σάββατο 7.00 μ.μ. , Κυριακή 8 μ.μ.
Τιμές εισιτηρίων:
Παρασκευή 15 ευρώ/10 ευρώ μειωμένο/8 ανέργων
Πέμπτη: 10 ευρώ γενική είσοδος
Σάββατο-Κυριακή: 16 ευρώ/ 12 ευρώ μειωμένο και ανέργων

Θέατρο Βρετάνια 20 Απριλίου 2018

 Η  ΓΚΕΜΜΑ Του  ΛΙΑΝΤΙΝΗ

Φιλοσοφικός στοχασμός σε θεατρική μορφή

Σκηνοθεσία:  Πάνος Αγγελόπουλος

Με ένα νέο σπουδαίο φιλοσοφικό κείμενο την Γκέμμα του Λιαντίνη επανέρχεται ο σκηνοθέτης Πάνος Αγγελόπουλος και κάνει πρεμιέρα στο θέατρο Βρετάνια, 20 Απριλίου 2018. Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί:. Νίκος Καλογερόπουλος, Κατερίνα Διδασκάλου, Βασίλης Παλαιολόγος, Βίκυ Μαραγκάκη, Μιχαήλ Γιαννικάκης, Κρυσταλλία Κεφαλούδη , Δανάη Λουκάκη.

Μια παράσταση υπαρξιακού προσδιορισμού του ανθρώπου στη σύνολη ρότα της αρχής και του τέλους του.

Μετά τη μεγάλη επιτυχία της  Ασκητικής του Ν. Καζαντζάκη ο σκηνοθέτης Πάνος Αγγελόπουλος επιστρέφει με ένα σύγχρονο πολυσυζητημένο έργο σπάνιου φιλοσοφικού προβληματισμού  και υψηλής γλωσσικής εκφραστικής διεκδίκησης.

Το σπουδαίο έργο του σύγχρονου ποιητή φιλόσοφου Λιαντίνη συμπυκνώνει φιλοσοφία και ποίηση σε μορφή πρόζα. Έργο  καθαρής φιλοσοφικής σκέψης σε ελεύθερο ρυθμό βιώματος και φαντασίας με χαρακτηριστικό την αναγνωρίσιμη καλλιτεχνική γραφή έκφρασης. Το περιεχόμενο του βιβλίου προσδιορίζεται με την επισήμανση του τρόπου «πως γίνεσαι άνθρωπος».

Η Γκέμμα του Λιαντίνη αποτελεί θησαυρό φιλοσοφικό ποιητικό και λογοτεχνικό για κατάθεση της δικής του βιωματικής «αλήθειας», λέξη με την οποία κλείνει ο Λιαντίνης τη Γκέμμα του: « Έζησα την αλήθεια».

Η παράσταση  μας καλεί μέσα από τη θεατρική ερμηνευτική προσέγγιση του σκηνοθέτη να  μυηθούμε στο φως και την αλήθεια .

 Ταυτότητα  παράστασης

Ηθοποιοί

Νίκος Καλογερόπουλος, Κατερίνα Διδασκάλου, Βασίλης Παλαιολόγος, Βίκυ Μαραγκάκη, , Κρυσταλλία Κεφαλούδη , Δανάη Λουκάκη και ο Μιχαήλ Γιαννικάκης.

Συγγραφέας:  Δημήτρης Λιαντίνης

Θεατρική προσαρμογή – Σκηνοθεσία: Πάνος  Αγγελόπουλος

Δραματολόγος : Mαρία Μπινίκου

Μουσική: Έρρικα Σωτηρόπουλου

Σκηνικά: Γιαννης Ζημιανίτης

Κοστούμια: Λευκή Δεριζιώτη

Σύμβουλος  κίνησης:  Έρση   Πήττα

Παραγωγή: Πολιτιστικός Οργανισμός  Sound&Picturetheatreproduction

Πρεμιέρα  20  Απριλίου  2018

Διεύθυνση: Πανεπιστημίου 7, Αθήνα,

Τηλέφωνο: 210 3221579

Διάρκεια παράστασης : 1 ώρα και 45 λεπτά

Πέμπτη  – Παρασκευή  –   Σάββατο :   9:00 μ.μ  & Κυριακή :   8:00 μ.μ.

Γενική είσοδος : 15 ευρώ, Ειδικές ομάδες  : 12  ευρώ

Προπώληση: Στο ταμείο του θεάτρου  τηλ.2103221579

Ημέρες και ώρες ταμείου: Πέμπτη έως Κυριακή 10:30-1:30 &5:30-9:30

και Viva:www.vivapayments.com/el-gr/network

Η ΘΥΣΙΑ ΤΟΥ ΑΒΡΑΑΜ

Παραστάσεις: έως 29 Απριλίου 2018

Παρασκευή – Σάββατο ώρα 21:15, Κυριακή ώρα 18:00

 Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά

Θέατρο Σταθμός

Βίκτωρος Ουγκώ 55, Αθήνα TK.10437 (20μ. από το σταθμό μετρό Μεταξουργείο)

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Δαμιανός Κωνσταντινίδης

Σκηνικά – Κοστούμια: Αντώνης Δαγκλίδης

Μουσική: Κωστής Βοζίκης

Κίνηση: Ίρις Νικολάου

Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Mακιγιάζ: Μελίνα Γλαντζή

Βοηθός σκηνοθέτη: Στεργιάνα Τζέγκα

Βοηθός σκηνογράφου: Αμαλία Θεοδωροπούλου

Εισιτήρια: 15 €,10 € (φοιτητικό, συνταξιούχων), 5 € (ανέργων, ατέλειες)

Ομαδικό άνω των 10 ατόμων: 10 €

Προπώληση VIVA: Ειδικές τιμές 13 € και 8 € (φοιτητικό, συνταξιούχων, ομαδικό)

https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-stathmos/i-thusia-tou-avraam/

Κρατήσεις στη VIVA και στο ταμείο του θεάτρου, τηλ: 211.4036.322.

Ώρες ταμείου 6:00μμ – 9:00μμ.

Πλήρες ιστορικό της ομάδας ANGELUSNOVUS, φωτογραφίες από τις προηγούμενες παραστάσεις της, έγκριτες κριτικές, στο: www.angelusnovus.gr

Για το ανέβασμα της «Θυσίας του Αβραάμ», η ομάδα ANGELUS NOVUS επιχορηγήθηκε από το ΥΠΠΟΑ.

Η  Κ Υ Ρ Α  Τ Η Σ  Θ Α Λ Α Σ Σ Α Σ

Ελεύθερη μεταφορά του έργου του Χένρικ Ίψεν

Ομάδα Elephas tiliensis

Κεντρική Σκηνή ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Από 20.04.2018

Ο μύθος της γοργόνας που θυσιάζει την ουρά της, για να ζήσει μαζί με τον άνθρωπο που αγαπάει, εμπνέει στον Νορβηγό συγγραφέα την “Κυρά της θάλασσας”. Ένα ζεστό, παλλόμενο παραμύθι μεταμορφώνεται σε αστικό δράμα, που δείχνει φανερά τις καταβολές του και υπενθυμίζει τη ζωτική μας ανάγκη να ακούμε και να αφηγούμαστε τις πιο παλιές των ιστοριών, γιατί αυτές συγκινούν και μας γιατρεύουν.

Η Ελίντα Βάνγκελ, κόρη φαροφύλακα, παιδί της ανοιχτής θάλασσας, ζει μια καταπιεσμένη ζωή με τον γιατρό σύζυγό της και τις δύο κόρες του, από προηγούμενό γάμο, σε έναν τόπο αποκλεισμένο και ασφυκτικό. Αισθάνεται φυλακισμένη και ονειρεύεται τη θάλασσα. Το καλοκαίρι κολυμπάει καθημερινά στη λίμνη. Μια μέρα χάνει τις αισθήσεις της μέσα στο νερό και ένας ξένος άντρας τη σώζει. Εκείνος εισβάλλει στον οικογενειακό κλοιό και ταράζει τις ισορροπίες.

Ο Ίψεν τοποθετεί δυο ασύνδετα μεταξύ τους συστήματα – ένα ερωτικό τρίο και το εκλογικευμένο και τακτοποιημένο σύμπαν της οικογένειας – και μας φέρνει αντιμέτωπους με τις ρωγμές του δυτικού τρόπου σκέψης και της ανάγκης μας να ερμηνεύουμε και να ταξινομούμε τα πάντα, ακόμη και να τα θεραπεύουμε.

Μια ευρωπαϊκή υστερία.

Ενταγμένοι όλοι σε ένα ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο αναζητάμε τον προσωπικό μας χώρο, καθώς και έναν τόπο όπου μπορούμε να είμαστε ελεύθεροι. Δεν είμαστε όμως εκπαιδευμένοι για να είμαστε ελεύθεροι. Ελεύθεροι από εθνικότητες, ελεύθεροι από το φύλο μας, ελεύθεροι από τη χώρα μας, ελεύθεροι από την καταπίεση των ανθρώπων δίπλα μας. Ονειρευόμαστε κι εμείς τη θάλασσα σαν ένα μέρος όπου μπορούμε να νιώσουμε ελεύθεροι από ό,τι μας κρατάει αιχμαλώτους στην καθημερινή δυσκολία. Είναι η θάλασσα ανοιχτή; Έχουμε την παραλία στα πόδια μας αλλά φοβόμαστε να κολυμπήσουμε. Αντέχουμε να είμαστε ελεύθεροι;

Μια μαύρη κωμωδία για την προσωπική μας ευθύνη στην ελευθερία μας.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Δραματουργική επεξεργασία, Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αγαρτζίδης, Δέσποινα Αναστάσογλου

Σκηνικός χώρος, Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού

Ενορχήστρωση, Μουσική διδασκαλία: Mislav Režić

Φωνητική διδασκαλία: Γιώργος Πατεράκης

Κίνηση: Μπέτυ Δραμισιώτη

Φωτισμοί: Βασίλης Κλωτσοτήρας

Παίζουν: Βίκυ Κατσίκα,  Άρης Μπαλής,  Δημήτρης Αγαρτζίδης, Τατιάνα Άννα Πίττα, Μαρία Μοσχούρη

Το κείμενο βασίζεται στη μετάφραση της Μαργαρίτας Μέλμπεργκ, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Νεφέλη.

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού.

 ΧΩΡΟΣ

Κεντρική Σκηνή

Από 20.04.2018

ΜΕΡΕΣ / ΩΡΕΣ

Τετάρτη 18:30

Παρασκευή 21:15

Σάββατο 21:15

Κυριακή 19:00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Τετάρτη, Παρασκευή: Κανονικό 13€, Φοιτητικό 10€, Ανέργων 8€

Σάββατο-Κυριακή Κανονικό 14€ ,Φοιτητικό / Ανέργων 12€

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 70 λεπτά

Εισιτήρια για την παράσταση προπωλούνται

https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-tou-neou-kosmou/i-kira-tis-thalassas/

 info@nkt.gr – www.nkt.gr –  www.facebook.com/theatroneoukosmou

«Π Ρ Ο Σ Ε Χ Ω Σ   Α Π Ο Δ Ρ Α Σ Η»

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 29 Απριλίου  στις 19.00

στο El Convento del Arte!

H ομάδα του Βρες το Δολοφόνο, μετά το περυσινό sold-out Reunion μετά θάνατον, επιστρέφει με ένα ολοκαίνουργιο, ανατρεπτικό, ξεκαρδιστικό δείπνο μυστηρίου: αυτή τη φορά,
δεν έχετε να εξιχνιάσετε κάποιον φόνο αλλά να βοηθήσετε τον ήρωά μας να δραπετεύσει!

Η Υπόθεση…:
Βρισκόμαστε στη φυλακή του Κούκου, μία φυλακή υψίστης ασφαλείας. Ο Γιάννης Ποντίκης είναι καταδικασμένος σε ισόβια, κατηγορούμενος άδικα για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε ποτέ στην πολυεθνική όπου εργαζόταν. Στη διάθεσή του έχει έγγραφα και στοιχεία που αποδεικνύουν τη δική του αθωότητα, αλλά για να το κάνει αυτό πρέπει πρώτα να αποδράσει.
Στην προσπάθειά του να το σκάσει από τη φυλακή, συναναστρέφεται με 5 άλλους χαρακτήρες, κάθε ένας από τους οποίους έχει κάτι που ο Ποντίκης χρειάζεται για να τα καταφέρει.

Και εσείς…
H ομάδα του Βρες το Δολοφόνο σας καλεί να βοηθήσετε τον Γιάννη Ποντίκη να αποδράσει!
Πώς; Ενώ απολαμβάνετε με την παρέα σας το φαγητό του υπέροχου μενού του El Convento Del Arte που επιμελείται ο Chef Μιχάλης Ντουνέτας ή πίνετε χαλαρά το ποτό σας, παρακολουθείτε το θεατρικό δρώμενο και στη συνέχεια αναλαμβάνετε ρόλο… ντετέκτιβ: αξιολογείτε τα στοιχεία που σας δίνονται, ανακρίνετε τους ηθοποιούς, οι οποίοι έρχονται κοντά σας, αυτοσχεδιάζουν και απαντούν αυθόρμητα σε ό,τι εσείς τους ρωτάτε, και λύνετε τους γρίφους που θα βοηθήσουν τον Γιάννη Ποντίκη να δραπετεύσει! Ακόμη κι αν δεν λύσετε τους γρίφους, το σίγουρο είναι ένα: θα γελάσετε τόσο που θα θυμάστε για πολύ καιρό αυτό το Δείπνο Μυστηρίου!

Βρες το Δολοφόνο: λίγα λόγια για εμάς

Η παραγωγός εταιρεία «ΒΡΕΣ τον ΔΟΛΟΦΟΝΟ» ειδικεύεται στη διοργάνωση διαδραστικών παραστάσεων μυστηρίου υψηλής ποιότητας για ενήλικες και παιδιά από το 2013: «Η Μαφία δεν κοιμάται ποτέ», «Cabaret D’Or: Ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός», «Το Άγιο Έγκλημα», «Σκοτώνουν τον Έρωτα Όταν γεράσει», «Το Τελευταίο Πανέρι», το «Reunion μετά Θάνατον» και οι παιδικές παραστάσεις μυστηρίου του «CSI:Kids» κατακτούν όλο και περισσότερο το κοινό, εντός και εκτός Αθηνών. Οι διαδραστικές παραστάσεις μυστηρίου είναι ιδανικές τόσο για παρέες που θέλουν να περάσουν ένα βράδυ ξεχωριστό όσο και για εταιρείες που αναζητούν μια καινοτόμο και πρωτοποριακή δραστηριότητα teambuilding για τα στελέχη τους. Mία μικρή γεύση από τις δράσεις μας, μπορείτε να πάρετε εδώ: https://www.vrestondolofono.gr.

Περισσότεροι από 12.000 θεατές έχουν εξασκήσει το αστυνομικό τους δαιμόνιο, προσπαθώντας να εξιχνιάσουν… το μυστήριο απολαμβάνοντας το δείπνο τους! Εσείς;

Είσοδος: 16 ευρώ με κρασί/μπύρα ή αναψυκτικό, 26 ευρώ με δείπνο
(Στην τιμή του μενού δεν συμπεριλαμβάνεται η κατανάλωση ποτού)

Οι παρέες που είναι μικρότερες των 6 ατόμων ενδέχεται να μοιραστούν το ίδιο τραπέζι με άλλα ισάριθμα άτομα.

Κι επειδή, η Απόδραση περνάει πάντα από το στομάχι, φροντίσαμε για εσάς το καλύτερο μενού, το οποίο επιμελείται ο Chef Μιχάλης Ντουνέτας:

Για Καλωσόρισμα: Ανάμεικτη σαλάτα με σταφίδες, αμύγδαλα, φουντούκι, αχλάδι, παρμεζάνα και βινεγκρέτ βαλσάμικου ξυδιού

Κυρίως Πιάτο: Πένες με κοτόπουλο, κονιάκ, μανιτάρια, πολύχρωμες πιπεριές, ντομάτα
και φρεσκοτριμμένη παρμεζάνα

Επιδόρπιο: Brownies με σιρόπι σοκολάτας

*Σε περίπτωση ειδικών διατροφικών προτιμήσεων, ειδοποιήστε έγκαιρα για να έχετε την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση!

Κείμενο – Σκηνοθεσία: Γιάννης Σαρακατσάνης
Κοστούμια: Μάγδα Καλορίτη
Σκηνικά: Πηνελόπη Ασλάνογλου
Τεχνική Επιμέλεια: Κώστας Κριεμπάρδης
Επικοινωνία: Γεωργία Ζούμπα
Φωτογραφίες: Γιάννης Ριζομάρκος
Τρέιλερ: Θέμης Γύπαρης

Παραγωγή: Βρες τον Δολοφόνο

Ερμηνεύουν: Θανάσης Ζερίτης, Μάνος Κανναβός, Αλεξάνδρα Ούστα, Χρήστος Πίτσας, Γιάννης Σαρακατσάνης, Σωσώ Χατζημανώλη

Μολιέρου

Ο Μισάνθρωπος

Σκηνοθεσία Ιόλη Ανδρεάδη

Σύγχρονο Θέατρο

Ευμολπιδών 45, Γκάζι | Τηλ.: 2103464380, 2105138067

Η Constantly Productions παρουσιάζει στο Σύγχρονο Θέατρο από τις 20 Απριλίου την παράσταση «Ο Μισάνθρωπος». Η πιο πικρή κωμωδία του Μολιέρου, σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη, μετάφραση Γιάγκου Ανδρεάδη και διασκευή για έξι πρόσωπα της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη σε νέα ελληνική έμμετρη απόδοση 1.600 στίχων.

Λίγα λόγια για το έργο

Ο Μισάνθρωπος, 1666. Πλήρης τίτλος: Ο Μισάνθρωπος ή ο Χολερικός ερωτευμένος (Le Misanthrope ou l’ Atrabilaire amoureux), πεντάπρακτη κωμωδία σε 1808 αλεξανδρινούς στίχους. Παραστάθηκε για πρώτη φορά στις 4 Ιουνίου 1666, στο θέατρο του Palais-Royal. Είναι εμπνευσμένη από τον «Δύσκολο» του Μενάνδρου. Ο υπότιτλος παραπέμπει στη θεωρία του Γαληνού, ευρέως διαδεδομένη και ακόμη αποδεκτή μέχρι τον 18ο αιώνα, σχετικά με τα τέσσερα στοιχεία που καθορίζουν τον ανθρώπινο οργανισμό και τον ψυχισμό του ατόμου. Στο ανθρώπινο σώμα ενυπάρχουν τέσσερα «υγρά» και οι μεταξύ τους αναλογίες καθορίζουν τον χαρακτήρα. Ο «χολερικός» Άλκηστος (Alceste) καθορίζεται από τη μαύρη χολή (μέλαινα χολή –bile– μελαγχολία), ενώ ο «σώφρων» φίλος του Φιλήντας (Philinte) από το «φλέγμα». Αναφορές σε αυτά τα στοιχεία (humeurs) βρίσκουμε σε πολλές κωμωδίες του Μολιέρου. Ο Άλκηστος μισεί την ανθρωπότητα, καταγγέλλει την υποκρισία, τη δειλία και τη συναλλαγή που επικρατεί. Αγαπά εντούτοις με πάθος τη Σελιμένη (Célimène), νεαρή χήρα, «φιλάρεσκη» («coquette») που αρέσκεται να διασκεδάζει, και να κακολογεί τους γύρω της. Ο ενάρετος Άλκηστος είναι αναγκασμένος λοιπόν να δίνει μάχες, χαμένες από τα πριν, οι οποίες θα τον οδηγήσουν στην τελική φυγή. Ένα έργο «σαλονιού», στο οποίο ο Μολιέρος ασκεί έντονη κριτική στα ήθη της Αυλής και στην υποκρισία που κυριαρχεί σ’ αυτήν την κοινωνία του «φαίνεσθαι», στην οποία οι συμπεριφορές φθάνουν στα όρια της παρωδίας. | Απόσπασμα από το «Ο Μολιέρος και η κωμωδία» των Άννα Ταμπάκη και Αλεξία Αλτουβά

 Τα πρόσωπα του έργου 

Άλκηστος, η ψυχή που βασανίζεται βαθιά μέσα στη σύγκρουση μεταξύ της πραγματικότητας και της εξιδανικευμένες ηθικής τελειότητας, την οποία αποζητά από τον καθένα και με κάθε κόστος.

Σελιμένη, ο θηλυκός Δον Ζουάν. Ομορφιά, ευγλωττία, κοινωνική λάμψη. Η νεαρή χείρα με τη μεγάλη κοινωνική επιφάνεια, τους χειραφετημένους τρόπους και τους αμέτρητους θαυμαστές. Αγαπημένο της παιχνίδι: ο  Άλκηστος.   

Αρσινόη, ο θηλυκός Ταρτούφος. Γυναίκα με μεγάλη επιρροή στους κοσμικούς κύκλους της εποχής και υπόδειγμα κοινωνικής υποκρισίας. Πρόσωπο χυδαίο και φθονερό, μασκαρεμένο ωστόσο πάντα με το πέπλο της προσποιητής ευγένειας και της θρησκευτικής ευλάβειας. 

Ορόντης, ο αντίζηλος του Άλκηστου, στη ζωή και την τέχνη. Διεκδικεί επί ίσοις όροις τα μάτια της Σελιμένης και αξιώνει από παντού κολακευτικούς επαίνους για την, μάλλον κακή, ποίησή του. 

Φιλήντας, ο καλύτερος φίλος του Άλκηστου. Ψυχή ευγενική, που με θάρρος ασκεί καλοπροαίρετη κριτική στον φίλο του, με σκοπό να κατευνάσει του τρόπους του και τον βοηθήσει να προσαρμοστεί στην κοινωνική πραγματικότητα..  

Ελιάνθη, ξαδέρφη της Σελιμένης, υπόδειγμα τιμιότητας, ευγένειας και αμοιβαιότητας. Ερωτευμένη με το ήθος του Άλκηστου – όχι όμως και με τη σκληρότητά του. Παραδίδεται τελικά στον έρωτα του τρυφερού Φιλήντα.

Ταυτότητα Παράστασης

Μετάφραση: Γιάγκος Ανδρεάδης

Έμμετρη διασκευή: Ιόλη Ανδρεάδη & Άρης Ασπρούλης

Σκηνοθεσία – Κίνηση: Ιόλη Ανδρεάδη

Σκηνογραφία – Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα

Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου

Cover song: Κώστας Δαλακούρας

Φωτογραφίες: Πάνος Μιχαήλ & Νίκος Πανταζάρας | Video trailer: Μιχαήλ Μαυρομούστακος

Βοηθοί σκηνοθέτη: Γιάννης Παυλόπουλος & Μαρία Νικητοπούλου

Κατασκευή Κοστουμιών: Δάφνη Τσακότα & Σιμέλα Τουργαϊδου | Βοηθός Ενδυματολόγου: Αμαλία Αντώνη

Επικοινωνία: Άρης Ασπρούλης

Παραγωγή: Constantly Productions – Βαγγέλης Κώνστας 

Διανομή

Άλκηστος: Μιλτιάδης Φιορέντζης, Σελιμένη: Βασιλική Τρουφάκου, Ορόντης: Θύμιος Κούκιος, Ελιάνθη: Δανάη Επιθυμιάδη, Φιλήντας: Ορέστης Καρύδας, Αρσινόη: Μελίνα Θεοχαρίδου

 

Δεσποινίς Δυστυχία

του Τσιμάρα Τζανάτου

Από 25 Απριλίου στο Θέατρο ΦΟΥΡΝΟΣ

Ένα σύμπαν όπου ενεργοποιείται το συνειδητό και το ασυνείδητο χτίζει η Χρύσα Καψούλη σκηνοθετώντας το έργο του Τσιμάρα Τζανάτου «Δεσποινίς Δυστυχία» που ανεβαίνει από 25 Απριλίου στο Θέατρο Φούρνος. Μέσα σε ένα περιβάλλον αντίστιξης, σώμα, λόγος, κινούμενες εικαστικές προβολές και μουσική συνηχούν για να ενισχύσουν το παράλογο, να επανασυνθέσουν τα θραύσματα ενός αποδομημένου κόσμου, και να οδηγήσουν στη λύτρωση.

Ένας Άντρας κάπου στον Κόσμο. Η ζωή του σαν να μην υπάρχει. Χωρίς συναισθήματα. Φανερά δημοσιογραφεί, διαχειρίζεται πληροφορίες από έναν Κόσμο που καταγράφει και φανερώνει την ίδια ώρα που αυτός ο Κόσμος καταρρέει. Γύρω του παρελαύνει ένας μικρόκοσμος, ένας Χορός προσώπων: Ο αρχισυντάκτης του, μια κυνική εκδοχή της κανονικότητας. Η Μάνα του, μια άνευ ηλικίας γυναίκα που εξισορροπεί τη ζωή. Η Γιαγιά, φορέας ζωής που ξεχάστηκε και ζητάει να δικαιωθεί. Ο Άλλος εαυτός, μια σκιά, επίγειος ψυχοπομπός. Και μια γυναίκα αλλόκοτη, που εισβάλλει ξαφνικά στη ζωή του και στη ζωή των άλλων- γύρω του, σαν θάλασσα που πλημμυρίζει ό,τι σταθερό, ανατρέποντας τα πάντα. Την λένε Δυστυχία. Δεσποινίς Δυστυχία.

Όλα θα μπερδευτούν στο πέρασμά της: Παρόν, μέλλον, παρελθόν. Άνθρωποι. Ζωές. Μνήμες. Ο Κόσμος. Και οι μικρόκοσμοι. Μέχρι να συντονιστούν σε ένα τέλος οριστικό.

Κείμενο: Τσιμάρας Τζανάτος
Σκηνοθεσία: Χρύσα Καψούλη
Σκηνικά Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Visual Art: COM.ODD.OR
Σχεδιασμός φωτισμών: Αποστόλης Τσατσάκος
Μουσική: Μιχάλης Τσίχλης
Επιμέλεια κίνησης: Βάλια Παπαχρήστου
Παίζουν: Γεράσιμος Μιχελής (ο Χ), Λευτέρης Παπακώστας (o Ψ), Βάλια Παπαχρήστου (η Δεσποινίς Δυστυχία), Νάνα Παπαδάκη (η Μητέρα), Μαίρη Νάνου (η Γιαγιά), Νίκος Παντελίδης (ο Αρχισυντάκτης), Σπύρος Μπέτσης (Άνδρας)
Βοηθοί σκηνοθέτη: Σπύρος Μπέτσης, Κατερίνα Παρισσινού

Επικοινωνία – ΜΜΕ: Αγλαΐα Παγώνα
Φωτογραφίες: Γιάννης Πρίφτης
Οργάνωση παραγωγής: Άρης Σομπότης
Παραγωγή: Playroom, Dameblanche

Η παραγωγή επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

INFO

ΘΕΑΤΡΟ ΦΟΥΡΝΟΣ, Μαυρομιχάλη 168, Αθήνα
Παραστάσεις: Τετάρτη 25, Πέμπτη 26, Παρασκευή 27 Απριλίου
και κάθε Τετάρτη και Πέμπτη από 2 Μαΐου έως 14 Ιουνίου
Ώρα έναρξης: 9:15
Εισιτήρια: €15, €12 (φοιτητικό), €10 (ανέργων)
Πληροφορίες-κρατήσεις: 2106460748
Προσφορά προπώλησης VIVA έως 24 Απριλίου: €10

Διάρκεια 80’ (χωρίς διάλειμμα)

Στα ξένα Έλληνας και στην Ελλάδα «ξένος»  Του Θανάση Σκρουμπέλου

Το Σάββατο 28/4 και την Κυριακή 29/4, κλείνει ο κύκλος παραστάσεων για αυτή τη σεζόν στο Θέατρο Αθηνών 

Σκηνοθεσία: Γιώργος Σουξές

Μια συναρπαστική παράσταση που αφηγείται την ιστορία ενός μετανάστη και αποτελεί αναφορά στην Ελληνική κοινωνία και στην ξενιτιά, στις σχέσεις των λαών, στην ίδια την ζωή! Η δράση τοποθετείται στη Γερμανία τη δεκαετία του ’60, αλλά δεν ξεκινά από εκεί…

Η Ελλάδα εκείνη την εποχή είχε τις πληγές του εμφυλίου ακόμη ανοιχτές. Η ύπαιθρος κατεστραμμένη από τον πόλεμο, εγκαταλειμμένη στην φτωχή της μοίρα, ερημώνεται. Στις πόλεις ο φόβος του χαφιέ, η αναδουλειά, δύσκολη η επιβίωση. Πολλοί στις φυλακές και στην εξορία και πιο πολλοί κυνηγημένοι, αυτοεξόριστοι και φυγάδες. Η οικογένεια κάποιου φυλακισμένου, εκτοπισμένου ή πρόσφυγα, δεν είχε περιθώρια προόδου ή έστω κάποια χαραμάδα αισιοδοξίας.

Η περίοδος αυτή ήταν το αποκορύφωμα της μετανάστευσης της ελληνικής νεολαίας στη Γερμανία, αφού χιλιάδες ήταν οι νέοι που έφευγαν με μια βαλίτσα αναζητώντας μια καλύτερη ζωή στο εξωτερικό.

Η ιστορία του Στάμου είναι η ιστορία ενός νέου, που κατατρεγμένος από το καθεστώς του κράτους και του παρακράτους που τον πιέζει να υπογράψει δήλωση μετανοίας, καθώς ο πατέρας του ήταν πολιτικός κρατούμενος, αρνείται και αποφασίζει να πάρει τον δρόμο της ξενιτιάς. Φεύγει στη Γερμανία, εργάτης σε ορυχείο. Δουλεύει, τρώει, κοιμάται. Δουλεύει. Η επικοινωνία με την μάνα του και την αδελφή του δύσκολη. Η μόνη άμεση επαφή με την πατρίδα είναι το ραδιόφωνο κι η εκπομπή για τους μετανάστες στα βραχέα, με αφιερώσεις και τραγούδια, κυρίως του Καζαντζίδη.

Καθώς ξεθεωμένος από τη βαριά δουλειά ζεσταίνει το φαί του, ανοίγει το ράδιο ν’ ακούσει τον Στέλιο, να «συνομιλήσει» μαζί του, να του πει τα δικά του σα να είναι παρών, γιατί νιώθει πως τα τραγούδια του Στέλιου μιλούν για το δικό του δράμα. Όμως στο σπίτι που μένει, μένουν κι άλλοι μετανάστες, ο καθένας με τον δικό του καημό, τη δική του ιστορία. Κι έτσι τα τραγούδια αυτά γίνονται και δικά τους, γίνονται η γέφυρα που θα τους συνδέσει, θα τους βοηθήσει να γνωριστούν, να μάθει ο ένας την ιστορία του άλλου και να δουν πόσο ίδιοι είναι τελικά, κάτω από την αντικειμενική διαφορετικότητά τους και τελικά να πάψουν να είναι «ΞΕΝΟΙ»!

Συντελεστές

Σκηνοθεσία & Θεατρική Προσαρμογή: Γιώργος Σουξές

Κείμενο: Θανάσης Σκρουμπέλος

Σκηνικά – Κουστούμια: Άννα Μαχαιριανάκη

Κινησιολογία: Βάσια Αγγελίδου

Σχεδιασμός φωτισμών: Γιώργος Χαραλάμπους

Ηχητικά εφέ: Γιώργος Ζιώτας

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ίρις Τσιμπρή

Φωτογραφίες: Γιούλη Γεωργαντίδου

Σχεδιασμός αφίσας: Νίκος Γουζιλόπουλος

Επικοινωνία – Δημόσιες σχέσεις: Χρύσα Ματσαγκάνη

Οργάνωση Παραγωγής: Χρυσάνθη Γεωργαντίδου

Παίζουν: Λευτέρης Ελευθερίου, Γιώργος Σουξές

Συμμετέχουν: Φωνή Εκφωνητή: Νίκος Μενεμένογλου

Φωνή Φράου Γκρίτε: Ίρις Τσιμπρή 

Θέατρο Αθηνών
Βουκουρεστίου 10, Αθήνα

Παραστάσεις

Από 21 έως 29 Απριλίου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

Σάββατο στις 21.15

Κυριακή στις 20.00

Τιμές εισιτηρίων

Γενική Είσοδος: 15 ευρώ

Μειωμένο: 12 ευρώ (άνεργοι, φοιτητές, άνω των 65)

Διάρκεια παράστασης:

80 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Προπώληση εισιτηρίων :Στα ταμεία του Θεάτρου Αθηνών & στο δίκτυο του www.viva.gr

Πληροφορίες: 2103312313, 2121050020, www.entertain.gr

 

Θάνος Σαμαράς

Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ

του Δημήτρη Δημητριάδη

4 Μαϊου – 11 Ιουνίου 2018 | 21.15

Ξενοδοχείο Μπάγκειον

Πλατεία Ομονοίας 18, Αθήνα

Το έργο του Δημήτρη Δημητριάδη “Ο Ευαγγελισμός της Κασσάνδρας”, έναν μονόλογο δεμένο γύρω από έναν φρενήρη ποιητικό ιστό, επιλέγει ο Θάνος Σαμαράς για την πρώτη του θεατρική σκηνοθεσία.

Η Κασσάνδρα του Δ. Δημητριάδη είναι ένα πρόσωπο που πια δεν ευαγγελίζεται καταστροφές. Αντιθέτως. Ευαγγελίζεται την επικράτηση του έρωτα και την επερχόμενη αυτοκρατορία του πόθου. Πρόκειται για ένα κείμενο-παρτιτούρα που φλέγεται στον πυρετό από λαχτάρα για ζωή εδώ και τώρα, μια λυτρωτική κατάβαση στον πυρήνα του ανθρώπινου πόθου με όχημα την Έλλη Τρίγγου.Ο Θάνος Σαμαράς ανατέμνει την πυκνή και χειμαρρώδη γραφή του Δ. Δημητριάδη με το ιδιοσυγκρασιακό εικονοποιητικό του αλφάβητο, παραδίδοντας, έτσι όπως πολύ καλά γνωρίζει, μια λεπτοδουλεμένη χειροποίητη παράσταση, υπογράφοντας συνολικά τη δημιουργία της (σκηνοθεσία, κίνηση, σκηνικό, κοστούμια, φωτισμοί, σχεδιασμός ήχου).Πολυσχιδής και ακούραστος, έχοντας μοιράσει τη ζωή του μεταξύ Νέας Υόρκης, Λονδίνου και Ελλάδας, ο Θ. Σαμαράς είναι ευρύτερα γνωστός για τις ερμηνείες του στο θέατρο (“Καθαροι, Πια”, “Βρικόλακες” κ.ά.) και τον κινηματογράφο (“Delivery”, “Valse Sentimentale”, “Χώρα Προέλευσης” κ.ά.), ενώ πρόσφατα έκανε ιδιαίτερη αίσθηση η ματιά του στον σχεδιασμό και υλοποίηση της καμπάνιας “The Greeks” (2015-16), έπειτα από ανάθεση της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.

Δείτε το teaser της παράστασης εδώ: https://youtu.be/LLnRjPZf7nk

 Δείτε περισσότερα για την παράσταση εδώ:

https://www.facebook.com/mistersamaras

Hashtag #thenewcassandra 

Συντελεστές

Σκηνοθεσία, κίνηση, σκηνικό, κοστούμια, φωτισμοί, σχεδιασμός ήχου: Θάνος Σαμαράς

Ερμηνεία: Έλλη Τρίγγου

Δραματουργία: Έρι Κύργια

Συνεργάτης στη διδασκαλία κίνησης: Ζωή Χατζηαντωνίου

Βοηθός σκηνοθέτη: Κυβέλη Δραγούμη

Προβολή-Επικοινωνία: Μαρία Αδαμοπούλου

Εκτέλεση Παραγωγής: Λία Κίκερη / ΕΩΣ – ΑΜΚΕ

Παραγωγή: Θοδωρής Παναγιωτόπουλος

Πληροφορίες

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή στις 21.15

Ημερομηνίες: Από Παρασκευή 4 Μαΐου έως Δευτέρα 11 Ιουνίου 2018

Διάρκεια: 70 λεπτά

Εισιτήρια: 12 (Κανονικό), 10 (Μειωμένο – Φοιτητών, Ανέργων, Άνω των 65, ΑΜΕΑ)

Προπώληση εισιτηρίων:

www.viva.gr/tickets/theater/ksenodoxeio-mpageion/o-euaggelismos-tis-kassandras

Χώρος διεξαγωγής: Ξενοδοχείο Μπάγκειον (Πλ. Ομόνοιας 18, Αθήνα)

O Δημήτρης Δημητριάδης για τον “Ευαγγελισμό της Κασσάνδρας”

Η Κασσάνδρα είναι το πρόπλασμα τής ξένης, όχι μόνο γιατί είναι Ασιάτισσα, έστω Μικρασιάτισσα, αλλά κι επειδή η μαντική της ιδιότητα την τοποθετεί αυτομάτως σ’ ένα άλλο επίπεδο, κυρίως την θέτει απέναντι στους άλλους στους οποίους απευθύνει τις προβλέψεις της. Στο πρόσωπό της συναιρείται το πρόβλημα τής καταγωγής και της γλώσσας, στοιχεία και τα δύο καθοριστικά για την αποδοχή και την ένταξη.

Στον «Ευαγγελισμό», αυτά τα δύο στοιχεία δοκιμάζονται ριζικά από την ανατρεπτική δύναμη τού πόθου. Εδώ, η Κασσάνδρα αναλαμβάνει η ίδια την διαπραγμάτευση τού προσωπικού της μύθου, που την θέλει ανέραστη και εχθρική προς την ερωτική προσφορά, και ανασκευάζει άρδην την γνωστή και καθιερωμένη εικόνα της. Γίνεται το αντίθετό της. Απευθυνόμενη και πάλι προς όλους, αφηγείται την μεταστροφή της και τους λόγους που την οδήγησαν σ’ αυτήν. Η απόρριψη τού έρωτα που ένιωθε ο Απόλλων γι’ αυτήν, απόρριψη για την οποία εκείνος την καταράστηκε να προλέγει την αλήθεια αλλά να μην γίνεται από κανέναν πιστευτή, διακόπτεται και αντικαθίσταται από την απόλυτη παράδοση στο ερωτικό πάθος τού άντρα που, με την ανταπόκριση αυτή, την κάνει γυναίκα, αλλά κι από το γεγονός ότι τώρα πια, χάρις στην αποδοχή τού πόθου και στην ανταπόδοσή του, ό,τι λέει γίνεται από όλους πιστευτό.

Ωστόσο, αυτό που συμβαίνει στην Κασσάνδρα, παίρνει, μέσα από τα λόγια της κι από τον τρόπο με τον οποίο αφηγείται την μεταστροφή της, πολύ ευρύτερες διαστάσεις: γίνεται μία παράφορη εξαγγελία υπέρ τής ερωτικής προσφοράς στην οποία η Κασσάνδρα αποδίδει τον καταλυτικό ρόλο για την επίτευξη μιάς ριζικής τομής. Η ιστορία τής ανθρωπότητας χωρίζεται σ’ ένα πριν την προσφορά και σ’ ένα μετά απ’ αυτήν. Το προσωπικό πριν της Κασσάνδρας είναι το πριν όλων των ανθρώπων, και το προσωπικό της μετά είναι το μετά όλων των ανθρώπων. Το καταδικασμένο πριν και το αναγεννητικό μετά γίνονται, μέσα από τον ενθουσιώδη μονόλογό της, τα δύο άκρα όπου ο κάθε άνθρωπος μπορεί να βρεθεί αλλά και όπου μπορεί να επιλέξει ποιο από τα δύο θα ακολουθήσει, αφού πρόκειται πάντα για θέμα προσωπικής επιλογής και όχι έξωθεν καταναγκασμού.Με την φρενήρη αφήγησή της η Κασσάνδρα καταρρίπτει όλες τις δεσμεύσεις τού παρελθόντος αποκαλύπτοντάς τες αποτυχημένες, και διακηρύσσει, ως φλεγόμενη συνήγορος, την ολική επικράτηση τής προσφοράς και τής αποδοχής του πόθου στην ζωή τού κάθε ανθρώπου.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

Σχόλια

X