Σοκ και θλίψη έχει προκαλέσει ο ξαφνικός θάνατος του Θεόδωρου Αγγελόπουλου. Ο μεγάλος Έλληνας σκηνοθέτης πέθανε αργά το βράδυ της Τρίτης (24/1) μετά από σύντομη νοσηλεία του στη μονάδα εντατικής θεραπείας, σε νοσοκομείο του Φαλήρου.

Νωρίτερα την ίδια μέρα και ενώ ο σκηνοθέτης με το συνεργείο του βρισκόταν στον περιφερειακό δρόμο της Δραπετσώνας για τα γυρίσματα της νέας του ταινίας, «Η άλλη θάλασσα», τραυματίστηκε, όταν προσπάθησε να περάσει το δρόμο, από διερχόμενη μοτοσικλέτα που οδηγούσε ειδικός φρουρός, ο οποίος όμως βρισκόταν εκτός υπηρεσίας.

Αρχικά ο κ.Αγγελόπουλος – σύμφωνα με τους αυτόπτες μάρτυρες – διατηρούσε τις αισθήσεις του και κατάφερε να ανταλλάξει μερικές φράσεις με τα μέλη του συνεργείου αλλά όπως φάνηκε στη συνέχεια η κατάστασή του χαρακτηρίστηκε κρίσιμη και νοσηλεύτηκε διασωληνωμένος στη μονάδα εντατικής θεραπείας, με βαριές εγκεφαλικές κακώσεις από τις οποίες και κατέληξε.

Ο ειδικός φρουρός που οδηγούσε τη μοιραία μοτοσικλέτα τραυματίστηκε και ο ίδιος και νοσηλεύεται σε νοσοκομείο.

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος γεννήθηκε στις 27 Απριλίου του 1935 στην Αθήνα, όπου έζησε τα παιδικά του χρόνια και σπούδασε νομικά. Λίγο πριν ολοκληρώσει τις σπουδές του έφυγε για το Παρίσι, εκεί σπούδασε φιλοσοφία και σινεμά. Το 1964 επιστρέφει στην Ελλάδα και εργάζεται ως κριτικός κινηματογράφου στην εφημερίδα «Δημοκρατική Αλλαγή» και το περιοδικό «Σύγχρονος Κόσμος», του οποίου υπήρξε ένας από τους ιδρυτές του.

Η πρώτη του επαφή με την κάμερα έρχεται το 1968 με την μικρού μήκους ταινία «Εκπομπή», την οποία παρουσιάζει στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης. Δυο χρόνια αργότερα ταράζει τα νερά και αλλάζει θεαματικά το τοπίο του ελληνικού σινεμά με την «Αναπαράσταση», ταινία-σταθμό της ελληνικής κινηματογραφίας που κερδίζει επάξια τη διεθνή προσοχή. Από ΄κει και πέρα η ιστορία είναι λίγο πολύ γνωστή. «Μέρες του ’36», «Ο Θίασος», «Μεγαλέξανδρος», «Ταξίδι στα Κύθηρα», «Τοπίο στην Ομίχλη», «Το Μετέωρο Βήμα του Πελαργού», «Το Βλέμμα του Οδυσσέα», «Μια Αιωνιότητα και Μια Μέρα». Πολυβραβευμένες οι ταινίες του (σχεδόν όλο το έργο του) στο εσωτερικό και το εξωτερικό έκαναν τον Αγγελόπουλο να είναι μόνιμος επισκέπτης αλλά και νικητής στα μεγαλύτερα διεθνή φεστιβάλ (Κάννες, Βενετία, Βερολίνο κ.ά.).


Η ιδιαίτερη σκηνοθετική του ματιά (αργόσυρτα, βαθιά σε νόημα πλάνα) τον καθιέρωσε γρήγορα και έκανε τα έργα του αναγνωρίσιμα. Η  εξορία, το τέλος των ιδεολογιών, η σιωπή της Ιστορίας, η έννοια των κάθε λογής συνόρων και ο βιωμένος και κινηματογραφικός χρόνος αποτέλεσαν τις κύριες θεματικές των ταινιών του.


Το 2004 ξεκίνησε η τριλογία του με το φιλμ «Το λιβάδι που δακρύζει» και ακολούθησε «Η σκόνη του χρόνου» τέσσερα χρόνια αργότερα. Αυτές τις μέρες, είχε ξεκινήσει τα γυρίσματα της τρίτης ταινίας «Η άλλη θάλασσα» που θα ολοκλήρωνε τον κύκλο και θα ανέβαζε τον αριθμό της φιλμογραφίας του στις 14 ταινίες.


Ο θάνατός του ήταν τόσο απρόσμενος και άδικος… Αφήνει ένα κενό στην κινηματογραφική ιστορία της χώρας μας και διεθνώς.

ΥΓ. Με τους «καλύτερους» οιωνούς μπήκε το 2012… και είμαστε ακόμα στην αρχή…!

(25/01/2012)

Σχόλια

Αρθρογράφος

Ηλέκτρα - Ήλια Χατζηκάλφα

Είναι τελειόφοιτη του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Συμμετέχει στο εγχείρημα του 3pointmagazine.gr από τότε που ήταν blog γράφοντας κυρίως τη στήλη «Οι Ταινίες της Εβδομάδας». Μπορείς να την ακούσεις ζωντανά κάθε Τρίτη, 13.00-15.00, στο Music Society WebradiON στην εβδομαδιαία εκπομπή του 3pointmagazine και «κονσέρβα» στο www.mixcloud.com/3pointmagazine.

Σχετικά Άρθρα

X