Λίγοι είναι αυτοί που έχουν κατορθώσει στο ευρωπαϊκό μπάσκετ με την αγωνιστική τους αξία και την καθολική αναγνώριση του ταλέντου τους, να αποκτήσουν μία δεύτερη ταυτότητα, ένα ψευδώνυμο αντάξιο των κατορθωμάτων τους.

Ακόμα λιγότεροι όσοι τα κατάφεραν και συνεχίζουν ακόμη και μέχρι σήμερα να επιβεβαιώνουν πως δικαιολογημένα τους δόθηκε αυτός ο τιμητικός τίτλος, για να περιγράψει όσο το δυνατόν πιο γλαφυρά το τι πραγματικά μπορούν να κάνουν εντός παρκέ.

«La Bomba» Χουάν Κάρλος Ναβάρο (33) – Μπαρτσελόνα
Στα 33 του δεν βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο της καριέρας του. Έπειτα από μία σπουδαία καριέρα, με πολλούς τίτλους και γεμάτες σεζόν, οι τραυματισμοί του έχουν «χτυπήσει την πόρτα». Δεν παύει όμως να είναι ένας τεράστιος παίκτης και ένας ανεπανάληπτος εκτελεστής, πράγμα που φρόντισε να υπενθυμίσει χθες το βράδυ στο ΣΕΦ για την 3η αγωνιστική του TOP16 της Ευρωλίγκα. Ο Ολυμπιακός υπέφερε εξαιτίας του χαρισματικού Καταλανού, ο οποίος φρόντισε να «σκοτώσει» τον αντίπαλό του με 21 πόντους. Οι 19 εκ των οποίων στο 2ο κρίσιμο ημίχρονο. Οι 14 εκ των οποίων (αν δεν απατώμαι) στην 3η περίοδο όταν και «βομβάρδισε» το ερυθρόλευκο καλάθι με απανωτά εύστοχα σουτ.

 Juan-Carlos-Navarro

 Τα προσωνύμιο «La Bomba» πρέπει να είναι από τα πιο πετυχημένα που έχουν βγει ποτέ για αθλητή. Το εντυπωσιακό είναι πως έτσι δεν τον «βάφτισε» ο κόσμος αλλά ο προπονητής του στις ακαδημίες της Μπαρτσελόνα! Η «σημαία» των μπλαουγκράνα βρίσκεται στον σύλλογο από τα 12 του χρόνια και έχει αγωνιστεί μόλις με μία άλλη φανέλα, αυτή των Memphis Grizzlies. Ο Χουάν Κάρλος «La Bomba» Ναβάρο γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα πως φορτώνεις το αντίπαλο καλάθι. Είτε με τρίποντες βόμβες, είτε με βόμβες εκτός ισορροπίας, είτε με τις κλασικές του βόμβες-λόμπες. Πάντως πάντα με βόμβες.

«Kill Bill» Βασίλης Σπανούλης (31) – Ολυμπιακός
Οι συστάσεις είναι περιττές για τον Βασίλη Σπανούλη. Η θητεία του σε Παναθηναϊκό και Ολυμπιακό τον έχουν καταστήσει μία από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες στον χώρο του ελληνικού μπάσκετ. Γιατί στο εξωτερικό ποσώς ενδιαφέρονται αν ο Λαρισαίος γκαρντ αγωνίζεται με τα πράσινα ή με τα ερυθρόλευκα, αρκεί να συνεχίζει να αγωνίζεται. Το ίδιο ισχύει και για ορισμένους εντός των συνόρων, που ευτυχώς δεν παρασύρονται από την κουτή σύγκρισή του με τον Δημήτρη Διαμαντίδη και αναγνωρίζουν την τεράστια αξία του «Kill Bill».

spanoulis(2)

Το… δολοφονικό ένστικτο του Σπανούλη φαίνεται πως το είχαν ανακαλύψει οι ιθύνοντες και οι συμπαίκτες του στο Μαρούσι, από την εποχή που αγωνιζόταν ακόμα στον σύλλογο των βορείων προαστίων. Ο άσος των Πειραιωτών αρεσκόταν από τότε στο ρόλο του «ηγέτη», αναλαμβάνοντας τα λεγόμενα «μεγάλα» σουτ, όποτε αυτό χρειαζόταν. Η εκτελεστική του δεινότητα, το χαμηλό και ήσυχο προφίλ του και το όνομά του παρέπεμψαν τους πάντες αυτομάτως στην ηρωίδα των ταινιών «Kill Bill» του Tarantino. Ο «Kill Bill» του ευρωπαϊκού μπάσκετ σκοτώνει αθόρυβα τα θύματά του, όπως η Uma Therman στην ομώνυμη ταινία. Κατά συρροή μάλιστα.


«Χταπόδι» Δημήτρης Διαμαντίδης (33) – Παναθηναϊκός

Η πραγματική αξία του Δημήτρη Διαμαντίδη αντικατοπτρίζεται από το γεγονός πως δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν πως ο άσος του Παναθηναϊκού είναι ισάξιος ή ακόμα και καλύτερος του μύθου, Νίκου Γκάλη. Το αν τελικά είναι έχει μικρή αξία και η άποψη του καθενός είναι υποκειμενική. Και μόνο που το όνομα του Καστοριανού γκαρντ τοποθετείται σε τόσο κοντινή απόσταση από το όνομα ενός ανθρώπου που άλλαξε την ιστορία του μπάσκετ στην Ελλάδα, αυτό από μόνο του λέει πολλά. Πως ο συγκεκριμένος αθλητής ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους. Και πώς να μην ξεχωρίζει όταν αντί για χέρια έχει πλοκάμια;

diamantidis(1)

«Χταπόδι». Αυτό είναι ένα από τα πιο γνωστά προσωνύμια που έχουν δοθεί με το πέρασμα των χρόνων στον Δημήτρη Διαμαντίδη. Τα μακριά χέρια του άσου του Παναθηναϊκού αποτέλεσαν την αιτία, ενώ τα κλεψίματα και τα κοψίματα την αφορμή, ώστε ο Διαμαντίδης να πορευτεί στην καριέρα του με το συγκεκριμένο ψευδώνυμο. Τα χέρια του Διαμαντίδη όταν αμύνεται βρίσκονται παντού. Λογικό για ένα «Χταπόδι».

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

Σχόλια

Αρθρογράφος

Κώστας Σωτηρόπουλος

ΕλληνοΚαναδός από μητέρα, Χιλιαδιώτης (Φωκίδας) από πατέρα, ήξερε από μικρός πως θέλει να γίνει δημοσιογράφος. Περισσότερο από τα άλλα παιδάκια. Σπούδασε Επικοινωνία και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στο Καποδιστριακό και εργάστηκε σε διάφορα αθλητικά site (balla.gr, sport.gr) προτού μεταπηδήσει στο τεχνικό κομμάτι της διαδικτυακής τηλεόρασης (livestreaming). Σπουδαιότερη εμπειρία της ζωής του, μαζί με ένα buzzer beater στην ηλικία των 8 ετών, η πρόσφατη παρουσία του στο Παγκόσμιο Κύπελλο της Βραζιλίας, στο οποίο αποτέλεσε και ανταποκριτής του gazzetta.gr. Στο 3point κάνει αυτό που αγαπά περισσότερο, πλάκα με φίλους και δημοσιογραφία χωρίς αφεντικά.

Σχετικά Άρθρα

X