Τάσος Γιαννόπουλος

«Ενας κόσμος καλύτερος για όλους», είναι το σλόγκαν του υπερκερδοφόρου ΟΤΕ, του μεγαλύτερου τηλεπικοινωνιακού παρόχου της χώρας, που διαφημίζει τις «ταχύτητες» που προσφέρει στους χρήστες του διαδικτύου.
Όμως, από τον «κόσμο» που παρουσιάζει ο όμιλος, αποκρύπτονται επιμελώς οι διαφορετικές «ταχύτητες» που εφαρμόζει για τους εργαζόμενούς του, αξιοποιώντας, μεταξύ άλλων, τη μέθοδο της παραχώρησης εργασιών σε τρίτες, εργολαβικές εταιρείες ή θυγατρικές του.
«Οι εργαζόμενοι που βλέπετε καθημερινά μπροστά σας να επισκευάζουν τις καλωδιακές βλάβες υπάγονται στη συντριπτική τους πλειονότητα σε εργολάβους», αναφέρει στην «Εποχή» ο Άρης Αλεξίου, πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ΟΤΕ (ΕΕΤΕ – ΟΤΕ).
Την ίδια ώρα, προσθέτει ο ίδιος, «ο CEO, κ. Μ. Τσαμάζ, ανακοίνωσε ότι ο ΟΤΕ σκοπεύει να πουλήσει τη θυγατρική του, Cosmote E-Value και έχει ήδη ζητήσει την εκτίμηση της αξίας της». Και όλα αυτά ενώ οι εργαζόμενοι έχουν προσφύγει στον ΟΜΕΔ, διεκδικώντας συλλογική σύμβαση εργασίας (ΣΣΕ) στην εν λόγω εταιρεία.
Από τη στιγμή που ιδιωτικοποιήθηκε ο ΟΤΕ, οι εργασιακές σχέσεις χειροτερεύουν συνεχώς: από τους 15.000 περίπου εργαζόμενους του εν λόγω ομίλου, οι 5.500 εργάζονται είτε στην Cosmote e-value, είτε σε εταιρείες ενοικίασης προσωπικού, όπως η Manpower, η Project Solution κ.α., κάνοντας την ίδια δουλειά με το τακτικό προσωπικό, σε αναξιοπρεπείς συνθήκες και χωρίς τα δικαιώματα που προβλέπει η ΣΣΕ. Παράλληλα, είναι διαρκής η προσπάθεια να αντικατασταθεί το παλιό και «ακριβό» προσωπικό με νέους, κακοπληρωμένους εργαζόμενους, των 650 ευρώ.
«Πολύ συχνά ακούμε το κλασικό εργοδοτικό επιχείρημα ότι «αν δεν σας αρέσει, σκεφτείτε ότι υπάρχουν εργαζόμενοι στους οποίους οφείλονται δεδουλευμένα μηνών και φυσικά εκατοντάδες χιλιάδες άνεργοι»», σημειώνει ο κ. Αλεξίου.
Σημειώνεται ότι το εργασιακό κόστος στον όμιλο ήταν 650 εκατ. ευρώ το 2010 και το 2016 κατρακύλησε στα 270 εκατ. ευρώ λόγω των μειώσεων σε μισθούς, εργατικό δυναμικό, λόγω των ελαστικών σχέσεων εργασίας, αλλά και της κατάργησης των κλιμακίων. Την ίδια αυτή περίοδο, το κόστος στα υψηλότερα κλιμάκια του management -στους μισθούς, δηλαδή, των «golden boys»- έχει τριπλασιαστεί.

Μαζική συμμετοχή στην απεργία

Τελευταίο «κρούσμα» στην προσπάθεια μείωσης του μισθολογικού κόστους, η ανακοίνωση της διοίκησης του ΟΤΕ, στις 15 Μαρτίου, των νέων προγραμμάτων εθελούσιας αποχώρησης προσωπικού. «Η πρωτοτυπία είναι ότι προχώρησε στη στοχοποίηση συγκεκριμένης ομάδας περίπου 80 εργαζομένων στην ασφάλεια, χρησιμοποιώντας εκβιαστικές τακτικές, απειλώντας ακόμη και με απόλυση για όσους δεΝ συμμετάσχουν», τονίζει στην «Εποχή» η Σέβη Στάικου, εργαζόμενη και συντονίστρια της Ο.Μ. ΣΥΡΙΖΑ ΟΤΕ, η οποία έλαβε μέρος στις δράσεις των σωματείων του ομίλου, με σύνθημα «είμαστε όλοι φύλακες», προκειμένου να αποτραπεί η εξέλιξη αυτή.
Οι κινητοποιήσεις κατέληξαν, για την ώρα, στην προειδοποιητική και εξαιρετικά επιτυχημένη (η συμμετοχή ξεπέρασε το 90%) 24ωρη απεργία της Παρασκευής 29 Μαρτίου, ενώ προηγήθηκαν ενημερωτικές εξορμήσεις, καθώς και αποκλεισμοί των αποθηκών σε Πάρνηθα και Αυλώνα.
Ωστόσο, παρά την αντίδραση των σωματείων, «οι προσπάθειες εκφοβισμού του προσωπικού συνεχίζεται με προσωπικές συναντήσεις, χωρίς μάρτυρες, ενώ ασκείται ψυχολογική πίεση για να αποχωρήσουν οι συνάδελφοι με «αξιοπρέπεια», αφού δεν είναι «απαραίτητοι», γιατί διαφορετικά θα μεταφερθούν στη «νέα εταιρεία»», καταγγέλλει ο πρόεδρος της ΕΕΤΕ ΟΤΕ.

Εργατικά ατυχήματα

«Δυστυχώς, ως αποτέλεσμα των εκβιασμών της διοίκησης, έχουν πυκνώσει τα περιστατικά που θέτουν σε κίνδυνο την υγεία των εργαζόμενων. Άλλος ένας εργαζόμενος στη φύλαξη είχε αυτή την εβδομάδα ατύχημα –συνέπεια της φόρτισης και της κακής του ψυχολογικής κατάστασης», τονίζει ο κ. Αλεξίου καλώντας τη διοίκηση του ΟΤΕ να σταματήσει να πιέζει τους εργαζόμενους να κάνουν χρήση της εθελουσίας.
Μιας και ο λόγος για ατυχήματα, σημειώνουμε παρενθετικά ότι πρόσφατα στέλεχος του ΟΤΕ καταδικάστηκε σε φυλάκιση 8 μηνών με αναστολή, καθώς θεωρήθηκε υπεύθυνος για το γεγονός ότι εργαζόμενος που έπεσε από σκάλα το 2015, εργαζόταν χωρίς την παρουσία δεύτερου ατόμου. «Μετά την απόφαση αυτή, καλούνται οι εμπνευστές της χρήσης μονοπρόσωπων συνεργείων να αναθεωρήσουν το σχέδιό τους, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία ενέργεια και τα εργατικά ατυχήματα αυξάνονται με ραγδαίο ρυθμό (καταγράφονται 2 την εβδομάδα!)», υπογραμμίζει ο κ. Αλεξίου.

Μετά τους φύλακες, ποιοι;

Η επίθεση στους φύλακες δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Αποτελεί, όπως προείπαμε, συνέχεια της πολιτικής της διοίκησης του ΟΤΕ, που στοχεύει στην αύξηση της κερδοφορίας μέσω της μείωσης του μισθολογικού κόστους και της συρρίκνωσης των εργασιακών δικαιωμάτων.
«Μαθαίνουμε ότι η εργοδοσία σχεδιάζει το λειτουργικό διαχωρισμό της εταιρείας, που αγγίζει όλο το τεχνικό προσωπικό, το οποίο πρόκειται να μεταφερθεί σε θυγατρική. Ακολουθεί ενδεχομένως η Εξυπηρέτηση Πελατών και πάει λέγοντας», προσθέτει η Σ. Στάικου.
Συνολικά, αν οι σχεδιασμοί της διοίκησης υλοποιηθούν, αναμένεται να επηρεαστεί αρνητικά η εργασιακή συνθήκη περίπου 3.000 εργαζομένων.
«Η διοίκηση διαψεύδει μεν τις φήμες περί απόσχισης του τεχνικού κομματιού της εταιρείας, φροντίζει όμως με τις επιλογές της να χάνει και τα τελευταία ίχνη αξιοπιστίας: ενώ πριν λίγο καιρό μας διαβεβαίωνε ότι οι «εξωτερικοί συνεργάτες” (έτσι λέμε πλέον τους εργολάβους), που υλοποιούν το «COSMOTE@YourService» θα ασχοληθούν αποκλειστικά με την εσωτερική καλωδίωση των πελατών, τώρα τους ανατίθεται και έργο μετατροπής συνδέσεων σε VOBB», τονίζει ο κ. Αλεξίου.
Εκφράζει την ανησυχία ότι ο ΟΤΕ θα ακολουθήσει το μοντέλο των Vodafone και Wind που έφτιαξαν από κοινού την Victus, στην οποία έχουν πολλάκις καταγγελθεί συνθήκες γαλέρας και αναιτιολόγητες απολύσεις, ενώ οι εργαζόμενοι δεν καλύπτονται πλέον από ΣΣΕ.
Ήδη, οι «εξωτερικοί συνεργάτες» εγκαθιστούν τον τερματικό εξοπλισμό, χωρίς αυτό να αποτυπώνεται στα πληροφοριακά συστήματα του ΟΤΕ και αν δεν ολοκληρωθεί η σύνδεση ενημερώνουν τον πελάτη να δηλώσει βλάβη στο 13888.
«Το γεγονός αυτό δημιουργεί αρνητική εικόνα για την εταιρεία, καθώς ο πελάτης ταλαιπωρείται με συνεχείς επισκέψεις και αποκρύπτεται από το ιστορικό της σύνδεσης. Επίσης, έχουν τηλεφωνική πρόσβαση στο SOC, με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως προς τη διαχείριση των πληροφοριών», τονίζει ο κ. Αλεξίου επισημαίνοντας τη χαμηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών των εργολάβων. «Αυτό είναι το πρόσωπο του ΟΤΕ για το οποίο κοπιάσαμε όλοι τα τελευταία χρόνια; Ποιοι θα μοιραστούν τα bonus της «επιτυχίας» του project;», το ρητορικό ερώτημα, εν αναμονή της απάντησης της εργοδοσίας στα ζητήματα που τέθηκαν στην απεργία.

 

 

Πηγή: Εποχή

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

Σχόλια

X