Ιδιοκτήτες καταστημάτων εστίασης, στη Θεσσαλονίκη, αδιαφορώντας για τη σωματική ακεραιότητα των διανομέων, τους στέλνουν για παραγγελίες μέσα στο παγωμένο χιόνι.

Από την Παρασκευή η Επιτροπή Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης είχε καλέσει τους “ντελιβεράδες” της πόλης να μην εργαστούν αν χιονίσει:

“Συνάδελφοι από αύριο προβλέπονται ακραία καιρικά φαινόμενα! Σε περίπτωση χιονόπτωσης ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΜΕ και ενημερώνουμε ΑΜΕΣΑ την Επιτροπή! Προέχει η σωματική μας ακεραιότητα και ασφάλεια”, ανέφεραν ενώ υπογράμμιζαν νέο θάνατο 27χρονου διανομέα στα Χανιά, την παραμονή της πρωτοχρονιάς.

Παρ’ όλα αυτά, στη Θεσσαλονίκη και εν μέσω χιονιά, κάποιοι διανομείς βγήκαν στους δρόμους φοβούμενοι μια πιθανή απόλυση και την ώρα που οι παραγγελίες συνεχίζονταν κανονικά…

Απαράδεκτη παραγγελία «έτρεξε» διανομείς μέσα στο χιόνι

Τα πλάνα πυροδότησαν φυσικά μεγάλο debate στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τη συντριπτική πλειοψηφία των σχολίων να παρατηρεί πως είναι -το λιγότερο- δείγμα αλληλεγγύης και σεβασμού, να μην παραγγέλνουμε delivery τις μέρες των ακραίων φαινομένων, γιατί πάντα θα υπάρχουν ασυνείδητοι επιχειρηματίες – ιδιοκτήτες καταστημάτων που θα συνεχίσουν να εκμεταλλεύονται και να απειλούν τους υπαλλήλους τους χωρίς να ενδιαφέρονται για τη σωματική τους ακεραιότητα.

Φυσικά, υπήρξαν και πολλά καταστήματα ανά την Ελλάδα που επέλεξαν να μην εκτελέσουν παραγγελίες τις μέρες που το “έστρωσε”.

Και μιλάμε φυσικά για το ίσως πιο επισφαλές επάγγελμα στην Ελλάδα ως προς το πλαίσιο εκτέλεσής του (ανασφάλιστοι εργαζόμενοι, κακοπληρωμένοι διανομείς, επιχειρηματίες που δεν τηρούν τα προβλεπόμενα από τον νόμο, απλήρωτες υπερωρίες, θάνατοι που οφείλονται σε κακοσυντηρημένα δίκυκλα).

Σημειώνεται πως σύμφωνα με τη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία για το επάγγελμα των διανομέων, η συντήρηση του δικύκλου και η παροχή μέσων ατομικής προστασίας (κράνος κλπ) καθώς και η βενζίνη είναι αποκλειστική ευθύνη του εργοδότη. Στη χώρα μας υπάρχει σχετική εγκύκλιος του αρμόδιου υπουργείου, ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να γίνει εντατικοποίηση των ελέγχων από το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας.

Η εγκύκλιος, μεταξύ άλλων, ορίζει ότι το μεταφορικό όχημα πρέπει να συντηρείται με ευθύνη του εργοδότη, ώστε να διατηρείται σε κατάλληλη κατάσταση, για να μην ενέχει κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων οδηγών. Επίσης, ο εργοδότης υποχρεούται στην κατάλληλη πιστοποίηση ελέγχου (Κ.Τ.Ε.Ο. και βιβλίο τακτικής συντήρησης). Ο εργοδότης οφείλει να παρέχει τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία μέσα ατομικής προστασίας, στους εργαζόμενους οδηγούς οχημάτων μεταφοράς προϊόντων καθώς και στους υπόλοιπους εργαζόμενους και να ελέγχει ότι φορούν τα απαραίτητα και κατάλληλα μέσα ατομικής προστασίας κατά την εργασία τους.

Το σκίτσο του George Micalef Art “μιλάει” από μόνο του:

Διαβάστε επίσης:

Διανομείς: Δεν δουλεύουμε σε περίπτωση χιονόπτωσης

Πληροφορίες: left.gr

*Αφίσα: Sputnik Magazine

 

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

Σχόλια

X