ΕΥΡΩΠΗ, ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ;
Συγγραφέας: Ετιέν Μπαλιμπάρ

Εισαγωγή – Επιμέλεια: Μιχάλης Μπαρτσίδης
Μετάφραση: Γιάννης Ανδρουλιδάκης

Isbn: 978-960-579-073-8
Διαστάσεις: 14Χ21
Σελίδες: 352
Λιανική Τιμή: 22,00 ευρώ

2002-2017
15 Χρόνια εκδόσεις ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ

Βαλτετσίου 10, 10680 Αθήνα
Τηλ:2103638616 Fax:2103628862
e-mail: infο@taxideftis.gr
www.taxideftis.gr

Βρισκόμαστε στο τέλος του 2016, εν μέσω συνεχών διεθνών εξελίξεων που τείνουν προς ανατροπή της μέχρι τούδε ισορροπίας. Το ευρωπαϊκό πεδίο φαίνεται πολύ κρίσιμο για την παγκόσμια κατάσταση και την τροπή που θα πάρουν οι μετασχηματισμοί. Για το λόγο αυτό είναι αναγκαία μια πιο διεθνική επαφή και αίσθηση των πραγμάτων για την απόκτηση της οποίας παίζουν σημαντικό ρόλο οι στοχαστές όπως ο Ετιέν Μπαλιμπάρ.

Ο Μπαλιμπάρ, όπως το συνηθίζει, είναι αρκούντως προσεκτικός και λαμβάνει πολιτική θέση με τρόπο αργό, ζυγιάζει και ξαναζυγιάζει τα πράγματα, τις τάσεις, τις δυνάμεις που αντιμάχονται και τους παράγοντες που επηρεάζουν την πολιτική και ιστορική συγκυρία. Γίνεται μάλιστα ακόμη πιο επιφυλακτικός όταν πρόκειται για ένα τόσο σύνθετο πρόβλημα όπως η κρίση μιας ολοκλήρωσης. Πρόκειται για την κρίση της πιο σύνθετης πολιτικής δομής που έχει υπάρξει μετά τις αυτοκρατορίες και τα κράτη έθνη. Ουσιαστικά, μια ολοκλήρωση ως διαδικασία συγκρότησης είναι ως τέτοια συνώνυμο της κρίσης. Τα στοιχεία μιας τέτοιας κρίσης όπως η αβεβαιότητα, η πληθώρα των αντιμαχόμενων και αντιρροπούμενων δυνάμεων και παραγόντων, η τριπλή δομή σε υπο-εθνικό/ διεθνικό/ υπερεθνικό επίπεδο όπου αρθρώνονται οι εξελίξεις, όλα αυτά δημιουργούν μια συνθετότητα εντελώς πρωτότυπη ιστορικά που καθιστά οποιαδήποτε πρόβλεψη εξαιρετικά παρακινδυνευμένη. Στο βιβλίο κυριαρχεί η ανάλυση της Ε.Ε. υπό το φως της εξέλιξης της ελληνικής κρίσης την οποία ο συγγραφέας παρακολουθεί από πολύ κοντά με τις συχνές επισκέψεις του στην Ελλάδα.

O Etienne Balibar  είναι από τους σημαντικότερους φιλοσόφους της εποχής μας, ομότιμος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Paris-X Nanterre και στο Πανεπιστήμιο της California (Irvine). Σήμερα διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Columbia (New York). Νεαρός έγινε γνωστός διεθνώς από τη συνεργασία του με τον Αλτουσέρ στο Διαβάζοντας το Κεφάλαιο (1965) αποτελώντας έκτοτε, με το μετέπειτα πλούσιο έργο του (Η Φιλοσοφία του Μαρξ), σημείο αναφοράς στις μαρξιστικές και μεταμαρξιστικές τάσεις. Μετά τη δεκαετία του ’80 εγκαινίασε ένα ιδιαίτερο φιλοσοφικό ερευνητικό πρόγραμμα στη Νεότερη και Σύγχρονη Φιλοσοφία καθώς επίσης στην Πολιτική και Ηθική Φιλοσοφία για την ισοελευθερία, την ιδιότητα του Πολίτη, τον ρατσισμό και εθνικισμό, τη Δημοκρατία, την Ευρώπη, τη βία και τον πόλεμο. Μετά το 2010 η έρευνά του κορυφώνεται και συγκεντρώνεται σε κορυφαία έργα όπως το La proposition de l’ egaliberte (2010), Violence et Civilite (2010), το Citoyen Sujet et autres essais d’ Αnthropologie Philosophique (2001).

Ο Μιχάλης Μπαρτσίδης σπούδασε Φιλοσοφία. Η διδακτορική του διατριβή αφορούσε το έργο του Μπαλιμπάρ (Φιλοσοφία και Πολιτική στο έργο του Etienne Balibar), όπως επίσης το Μπαλιμπάρ Ε. (2005), Πολιτική και αλήθεια, /μτφρ. Μιχάλης Μπαρτσίδης και Τάσσος Μπέτζελος.

Διδάσκει φιλοσοφία στο ΕΑΠ, δίδαξε στον Τομέα Φιλοσοφίας του ΑΠΘ καθώς και στα μεταπτυχιακά του Παντείου, του ΠΑΜΑΚ, κ.ά. Οι δημοσιεύσεις του και τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα κινούνται στο πεδίο της Πολιτικής Φιλοσοφίας και της Σύγχρονης Ευρωπαϊκής Φιλοσοφίας (Spinoza, A.Smith, Kant, Merleau-Ponty, Marcuse, Foucault κλπ). Ο πυρήνας τους αφορά τις έννοιες της διατομικότητας και του εσωτερικού ορίου στο φιλοσοφικό πεδίο συγκρότησης της υποκειμενικότητας ειδικά στο Διατομικότητα, Κείμενα για μια οντολογία της σχέσης, /μτφρ. Λουκία Μάνο, της ηθικής του χρέους «Subjects in Crisis: Indebtedness, Money, Life», Phàsis 3, 2015, της αξιοπρέπειας «‘Dignity’ as glocal civic virtue: Redefining democracy in the era of neoliberal governmentality», (με Fotini Tsibiridou) in Crisis, Resistance, and Prospects: The Arab Revolutions and Beyond, Palgrave 2016.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

Σχόλια

X