Στην κοινωνία της αλλοτρίωσης όλα κινούνται με το χρήμα. Στην κοινωνία της αλλοτρίωσης όλοι κινούνται για το χρήμα. Εσύ που διαβάζεις τώρα ξέρεις ότι μπορείς να έχεις ό,τι θες αρκεί να έχεις τα χρήματα να το αγοράσεις. Έτσι σε μεγάλωσε κι εσένα κι εμένα, η ευρεία αυτή οικογένεια. Ακόμη δεν καταλαβαίνω γιατί μπορεί να αξίζει τόσα πολλά ένα αντικείμενο και όχι η ίδια η ζωή. Η ζωή ως δράση και η ζωή ως αγαθό.

Εντάξει, έχεις δίκιο,

το παραπάνω “όλοι” με καθιστά αφοριστική. Υπάρχουν ανάμεσά μας πνεύματα ανήσυχα, με “περίεργες” αξίες, με ένα “αλλόκοτο” αίσθημα δικαιοσύνης, με μεγαλύτερη αντίληψη από το επιτρεπόμενο όριο. Κι όμως όσο και να εντάσσουμε τους εαυτούς μας σε αυτά τα διαφορετικά πλάσματα, τους ανθρώπους που αντιστέκονται στη φθορά της αλλοτρίωσης και την κοινωνική λοβοτομή, γνωρίζουμε καλά, ότι όταν τα πράγματα μας παρουσιάζονται ως δεδομένα κι εμείς απλά τα δεχόμαστε είμαστε όλοι συνένοχοι.

Η τελευταία των ρομαντικών…

Κρατούσα τη γάτα μου αγκαλιά. Την ένιωθα να γουργουρίζει, να παίρνει βαθιά ανάσα και να ηρεμεί, να κλείνει τα μάτια της, να ακουμπάει το χέρι της στο πρόσωπό μου και να κοιμάται. Πόσο την αγόρασα σκέφτηκα. Ξέχασα για μια στιγμή ότι τη βρήκα μωρό, μόνο μιας εβδομάδας, στα σκουπίδια.

Ξέρω έναν άντρα που τον αποκλήρωσε η οικογένειά του επειδή δεν έγινε γιατρός, ξέρω μία κοπέλα που κλώτσησε ένα “βρωμόσκυλο” στην Πανεπιστημίου κι έπειτα μπήκε στο γνωστό εμπορικό και αγόρασε μία πανάκριβη τσάντα, άκουσα μία συνομήλική μου να μιλάει για το ράτσας σκυλί της που αγόρασε σε χρώμα ασορτί με τα ρούχα της για να μοιάζει σε μία ακατονόμαστη κληρονόμο.

Και η ζωή; Ποιος εκτίμησε την αναπνοή, ποιος αναρωτήθηκε πόσο κοστίζει ο χτύπος της καρδιάς του, ποιος αγχώθηκε να πληρώσει την καρδιά του που δουλεύει ακατάπαυστα, ποιος θαύμασε το ανοιγόκλεισμα των ματιών του, τη μυρωδιά του διπλανού του, το χέρι του αγνώστου στο μετρό που -τόσο δυνατό- μπορεί και κρατάει ολόκληρο το σώμα του, όρθιο, περήφανο.

Τα συμπεράσματα δικά σου…

Το καλοκαίρι του 2013, 67χρονος στη Λάρισα, σκότωσε με τσάπα οχτώ κουταβάκια ενώ κρατούσε δεμένη τη μάνα. Πριν από λίγες μέρες εκδόθηκε η απόφαση του προστίμου του.

KoutaviaLarisaTsapa (2)

*(η φωτογραφία είναι από το zoosos.gr)

Καλείται να πληρώσει 30.000 ευρώ για κάθε κουτάβι, δηλαδή ποσό που ανέρχεται στα 270.000 ευρώ. Μας εφησυχάζει λίγο το ποσό, αλλά πόσο, πες μου εσύ, πόσο κοστολογείς την αναπνοή ενός έμβιου όντος;

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

Σχόλια

Αρθρογράφος

Λίνα Φούντογλου

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι αριστούχος απόφοιτη της Δραματικης Σχολής Αθηνών “Γιώργος Θεοδοσιάδης” με υποτροφία, καθώς και του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως ηθοποιός σε παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου, του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, του Δηπεθε Κοζάνης, του Δηπεθε Ιωαννίνων και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, του Urbn Theatr, του Θεάτρου Μεταξουργείου κ.ά. Πρωταγωνίστησε στην παράσταση “Βέντλα - Το Ξύπνημα της Άνοιξης” του Frank Wedekind στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σε παραστάσεις του Urbn Theatr, στην ταινία DER που βραβεύτηκε στο Λονδίνο από το London Greek Film Festival, στον πιλότο της τηλεοπτικής σειράς EGO, στα επίσημα video clip “ Έλα Κοντά μου” του Παύλου Παυλίδη & B-Movies και “High Command” του βρετανικού συγκροτήματος Detachments καθώς και σε περισσότερες από δεκαπέντες ταινίες μικρού μήκους της Nail.hitnrun όπως Carol (Ορφέας στον Άδη, Tennessee Williams), Dead Inside, Lolita’s Revolution κ.ά. Είναι συνιδρύτρια της κινηματογραφικής ομάδας Nail.hitnrun με την οποία έχει αναλάβει την Καλλιτεχνική Διεύθυνση και διοργάνωση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πειραιά από την ίδρυσή του. Έχει διδάξει υποκριτική στον κινηματογράφο κατά τη διάρκεια Workshop της ομάδας Nail.hitnrun σε Φεστιβάλ, Δηπεθε και στη Δραματική Σχολή Αθηνών “Γ. Θεοδοσιάδης”. Το 2019 βραβεύτηκε για δεύτερη φορά από την Unesco Πειραιώς και Νήσων για την συνεισφορά της στην Τέχνη και τον Πολιτισμό. Έχει εκδώσει την ποιητική συλλογή “δημιουργικό μηδέν”, τα τελευταία χρόνια υπήρξε μαθήτρια του Νάνου Βαλαωρίτη στον γραπτό λόγο, και διατηρεί τη στήλη “Απεριοριστων (δια)δρομών” στο 3pointmagazine ενώ ποιήματά της μεταφράστηκαν στα Γαλλικά απο τον εκδοτικό οίκο Riveneuve Continents.

Σχετικά Άρθρα

X