haha«Δεν είναι ανάγκη να μαζεύουν μέσα 15 ανθρώπους, για να βρισκόμαστε». Δήλωση που ανήκει στον Αλκίνοο Ιωαννίδη κατά τη διάρκεια της κυριακάτικης συναυλίας αλληλεγγύης των 15 συλληφθέντων της αντιφασιστικής μοτοπορείας και ηχεί πέρα για πέρα αληθινή, σωστή και άκρως επιτακτική.

Μπορεί το βράδυ της Κυριακής, τρεις μεγάλοι μουσικοί να βρέθηκαν στη σκηνή του κλειστού γηπέδου του Σπόρτινγκ, δείχνοντας έμπρακτα την αλληλεγγύη και τη βοήθειά τους στους συλληφθέντες της αντιφασιστικής μοτοπορείας του περασμένου μήνα, ωστόσο όταν ο φασισμός δείχνει καθημερινά το αληθινό του πρόσωπο, τρομοκρατώντας, καταστέλλοντας και βιαιοπραγώντας, οι εστίες του αντιφασισμού θα πρέπει να ζωντανεύουν και να δρουν όλο και πιο συχνά, σε κάθε πόλη, σε κάθε γειτονιά, με κάθε τρόπο.

Όταν μάλιστα η μορφή της αντίστασης στο φασισμό οδηγεί στην πνευματική και ψυχολογική ανάταση, τότε όπως είπε και ο Αλκίνοος Ιωαννίδης… «Θα πρέπει να βρισκόμαστε πιο συχνά».

Η αρχή που έγινε το βράδυ της Κυριακής, ήταν ό,τι πιο όμορφο και ενθαρρυντικό. Αλκίνοος Ιωαννίδης, Γιάννης Αγγελάκας και Σωκράτης Μάλαμας, ήταν οι… υπαίτιοι για κάτι τέτοιο. Την αρχή στο κατάμεστο γήπεδο του Σπόρτινγκ, έκανε ο νεότερος της παρέας, ερμηνεύοντας τραγούδια γνωστά κι αγαπημένα (Καθρέφτης, Πατρίδα, Άδειο Παράθυρο, Σπασμένο, Κεμάλ).

Παρέα με τον κόσμο που δεν σταματούσε να φωνάζει συνθήματα ανάμεσα στα τραγούδια, ο Κύπριος τραγουδιστής παρέδωσε τη σκυτάλη στον… παλιό, Γιάννη Αγγελάκα. Παιδί της μεταπολίτευσης, ο Αγγελάκας δεν παρέλειψε να δώσει το δικό του μήνυμα και να προειδοποιήσει ότι… «Αν αυτό το εμφυλιακό κλίμα που πλανάται το τελευταίο διάστημα, επικρατήσει, τότε θα πάμε στο διάολο όλοι μαζί».

Άλλωστε όπως ξεκαθάρισε ο τραγουδιστής… «Ο εθνικισμός όταν βρίσκεται σε συνθήκες μισαλλοδοξίας, έχθρας, ρατσισμού, αισθάνεται φιλικά. Όταν όμως έρθει αντιμέτωπος με τον ψύχραιμο πολιτικό λόγο, με τη συνείδηση, τότε αισθάνεται άβολα».

Μετά από το δικό του «ρεσιτάλ» ζωντάνιας και κεφιού, «αναγκάζοντας» το κοινό όχι να τραγουδάει, αλλά να… ουρλιάζει «ακούω την αγάπη», ο Γιάννης Αγγελάκας αποχαιρέτησε την πίστα, δίνοντας τον χώρο στον Σωκράτη Μάλαμα.

Ήρεμος, αλλά κεφάτος, ευδιάθετος και πρόθυμος να τραγουδήσει για παραπάνω από μία ώρα, ο Μάλαμας παρέα με το καθιερωμένο του ποτάκι και τσιγάρο επί σκηνής, αφού υπογράμμισε ότι «όταν υπάρχει αλληλεγγύη σε αυτό το υποτυπώδες εμφυλιακό κλίμα, πρέπει να είμαστε ολόκληροι, δεν χρειαζόμαστε δεκανίκια», ερμήνευσε μια σειρά από τα πιο γνωστά και δημοφιλή τραγούδια του, όπως τα Πάγια, της Αγκαλιάς η ξενιτιά, Άσε τα ψέματα, Δρόμο άλλαξε ο αέρας, Πριγκηπέσα, Νεράιδα, Η κοιλάδα των Τεμπών, Η μπαλάντα του κυρ Μέντιου.

Μετά από τρεις σχεδόν ώρες θαυμάσιων μελωδιών και στοχευμένων στίχων, έντασης και συνθημάτων, αλληλεγγύης και χαράς, ο Σωκράτης Μάλαμας αφού τραγούδησε τον Μέρμηγκα, μας αποχαιρέτισε με την προτροπή… «Πουλάκια, φροντίστε τους διπλανούς σας», λίγο πριν από τη 01:00.
Με όπλο την αλληλεγγύη, την ανθρωπιά, την αξιοπρέπεια, συνειδητοποιήσαμε πως μπορούμε να αντιταχθούμε στον φασισμό, με όπλο την κουλτούρα και την παιδεία, μπορούμε να πολεμήσουμε τις ρατσιστικές συμμορίες, μπορούμε να μην φοβόμαστε, μπορούμε να «σπάσουμε» τον φόβο.

Είμαστε πολλοί. Πρέπει να γίνουμε ακόμη περισσότεροι.


Σοφιάννα Μπονοβόλια

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

Σχόλια

X