Είναι κάποιοι άνθρωποι για τους οποίους νιώθεις πως υπήρχαν από πάντα, προαιώνιοι, και θα ζουν για πάντα, μέχρι το τέλος του χρόνου. Σε αυτούς τους ανθρώπους συμπεριλαμβανόταν για μένα και ο Τζίμης Πανούσης, μια από τις πιο ξεχωριστές φιγούρες της ελληνικής μουσικής ιστορίας, κι ας ήταν περισσότερο stand up κωμικός παρά μουσικός. Δεν υπήρξα ποτέ “φανατικός” του Τζιμάκου, δεν πρόλαβα να τον δω ζωντανά αν και είχα την ευκαιρία, αλλά πάντα με ενθουσίαζε ότι δεν σκεφτόταν δεύτερη φορά πριν μιλήσει και κάθε του λέξη, ακόμα κι αν τα ‘χωνε βρίζοντας θεούς και δαίμονες, φανέρωναν μια εξαιρετική ευφυία. Σαν θορυβώδες κουνούπι ενοχλητικός για όσους και όσα σχολίαζε και λατρεμένος από το κοινό (του), ο Τζίμης Πανούσης υπήρξε ίσως ο πρώτος τόσο έντονα διαδραστικός καλλιτέχνης στην Ελλάδα, επηρεάζοντας βέβαια και κάθε είδους κωμικούς και μουσικούς.

Πάνω απ’ όλα όμως, ο Πανούσης κατάφερε αυτό που κανείς δεν είχε και δεν έχει καταφέρει μέχρι σήμερα: Να τον αγαπούν και να τον μισούν ταυτόχρονα οι ίδιοι άνθρωποι. Όσοι… μάχονται “υπερ πίστεως και πατρίδος” βρίσκουν σε κάποια τραγούδια του Πανούση ένα σύμμαχο, βγάζοντας διθυραμβικές κραυγές γι’ αυτόν, ενώ την ίδια στιγμή, ακούγοντας κάτι άλλο δικό του που δεν τους αρέσει, ξεσπούν απέναντι σε αυτόν τον “άθεο, κομμουνιστή κι εχθρό του έθνους”. Χαρακτηριστικό παράδειγμα που προκαλεί λατρεία και μίσος ταυτόχρονα, είναι ο Νεοέλληνας, που -όσοι εμπίπτουν στην παραπάνω κατηγορία- οι μισοί ταυτίζονται και οι άλλοι μισοί θεωρούν ότι απευθύνεται στους νέους που βρίσκονται στους δρόμους κυνηγώντας το μέλλον τους. Κοιτάζοντας τις τελευταίες ώρες διάφορα σχόλια του κοινού για τον Τζιμάκο, έπεσα πάνω και στο ακόλουθο, που επιβεβαιώνει ακριβώς την παραπάνω πρόταση: “Φιλαδέλφεια. Δεκελείας. Τετάρτη, 8 το πρωί. Porsche Cayenne GTS. Ταριφόχερο με χρυσή αλυσίδα έξω από το παράθυρο να κρέμεται. Πέταγμα τσιγάρου έξω. Και αυτό το κομμάτι στο τέρμα, να ακούγεται 4 τετράγωνα παραπέρα από το custom ηχοσύστημα. Κάτι μου λέει ότι δεν έχει χαμπαριάσει το νόημα του κομματιού”. Το ίδιο συμβαίνει βέβαια και με τον αριστερό πολιτικό χώρο, κυρίως με τους υποστηρικτές του ΚΚΕ. Αρκεί να γυρίσει κανείς πολύ λίγο πίσω στο παρελθόν και το τραγούδι που κυκλοφόρησε με τον Γιάννη Αγγελάκα για την “Katyusha του ΚΚΕ”, μέσω εφημερίδας, κίνηση που είχε χαρακτηριστεί φυσικά ως απόδειξη πως ο Πανούσης υποστηρίζει τη δεξιά.

Σχετικά ακόμη δημοσιεύματα:

 

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

Σχόλια