Όταν ο Φερνάντο Αλόνσο υπέγραφε στην Ferrari, το φθινόπωρο του 2009, ονειρευόταν τίτλους και διακρίσεις με την πιο ιστορική ομάδα της Formula 1. Πέντε χρόνια αργότερα, ετοιμάζεται να εγκαταλείψει το Μαρανέλο με άδεια χέρια.

Η αιφνίδια ανακοίνωση του Σεμπάστιαν Φέτελ στην Σουζούκα ότι πρόκειται να αποχωρήσει από την Red Bull στο τέλος της σεζόν, επιταχύνει τις εξελίξεις. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ, ο Γερμανός τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έχει ήδη δώσει τα χέρια με την Ferrari για το 2015 – γεγονός που οδηγεί τον Αλόνσο προς την έξοδο από την ομάδα.

alonso_1

Η συνεργασία του Αλόνσο με την Ferrari υπήρξε άγονη και εν πολλοίς απογοητευτική. Παρότι τα τελευταία χρόνια ο Ισπανός θεμελίωσε τη φήμη του ως ο πιο ολοκληρωμένος οδηγός του grid, ουδέποτε έλαβε στα χέρια του ένα αρκετά ανταγωνιστικό μονοθέσιο, ώστε να καταφέρει να σπάσει την κυριαρχία των Κόκκινων Ταύρων.

Στην καλύτερή της ευκαιρία, το 2012, η Ιταλική ομάδα τα έκανε μούσκεμα. Έμεινε πίσω στην εξέλιξη του μονοθεσίου της μετά την καλοκαιρινή διακοπή, με αποτέλεσμα ο Αλόνσο (παρότι μέτρησε 7/9 βάθρα) να χάσει ένα προβάδισμα 40 βαθμών έναντι του Φέτελ και τελικά το πρωτάθλημα στην τελευταία κούρσα της σεζόν.

Έπειτα από ένα απογοητευτικό 2013, κατά το οποίο η Red Bull κυριάρχησε απόλυτα, ο Αλόνσο φάνηκε να στηρίζει όλες τις ελπίδες του στην επόμενη χρονιά. Τότε, οι δραστικές αλλαγές στους κανονισμούς κινητήρα, με την εισαγωγή των τούρμπο V6 και τη μεγαλύτερη χρήση υβριδικής τεχνολογίας, θα έδιναν την ευκαιρία για ένα reset στην πυραμίδα ανταγωνιστικότητας.

alonso_4

Όμως αντί για την Ferrari, ήταν η Mercedes αυτή που παρουσίασε το καλύτερο μονοθέσιο φέτος. Αυτό προκάλεσε σεισμικές δονήσεις στο Μαρανέλο. Οι Στέφανο Ντομενικάλι και Λούκα ντι Μοντετζέμολο έφυγαν και οι Ιταλοί μπήκαν επίσημα σε λειτουργία αναδόμησης.

Ο Αλόνσο, στα 33 προς 34 του χρόνια, ασφαλώς δεν έχει τα χρονικά περιθώρια και την υπομονή να περιμένει. Χώρια που πλέον έχει χάσει την εμπιστοσύνη του στην Ferrari, όσον αφορά την ικανότητά της να παράξει ένα νικηφόρο μονοθέσιο. Έτσι, φέρεται να επικοινώνησε με τα νέα αφεντικά της ομάδας κατά τη διάρκεια του περασμένου καλοκαιριού, ζητώντας να απαλλαγεί από τα δύο τελευταία χρόνια του συμβολαίου του.

Οι της Ferrari δεν θα μπορούσαν να συμφωνήσουν σε κάτι τέτοιο, αν προηγουμένως δεν είχαν εξασφαλίσει έναν αντικαταστάτη ανάλογου διαμετρήματος. Κάπου εκεί μπήκε στην εικόνα ο Φέτελ. Για τον Γερμανό ήταν μια no-brainer απόφαση να πει το ναι, με διπλό όφελος: από τη μία θα πραγματοποιήσει το όνειρό του να βαδίσει στα χνάρια του συμπατριώτη του, Μίκαελ Σουμάχερ, και από την άλλη θα ξεφορτωθεί τον βραχνά του ταχύτατου Ντάνιελ Ρικιάρντο, ο οποίος κόντρα στα προγνωστικά τού άρπαξε την πρωτοκαθεδρία στα αποτελέσματα εντός της Red Bull φέτος.

Επιστρέφοντας στην υπόθεση Αλόνσο, το εντυπωσιακό στην επιλογή του να εγκαταλείψει την Ferrari ήταν πως δεν είχε ήδη βρει άλλη ομάδα όταν την έκανε, άρα έμοιαζε πιθανό ακόμα και να μείνει εκτός για έναν χρόνο. Το ενδεχόμενο αυτό μοιάζει απομακρυσμένο σήμερα, καθώς ο ίδιος ο Ισπανός λέει ότι θα ενημερώσει σύντομα για το τι θα κάνει 2015, συμπληρώνοντας με νόημα: “θα είναι το πιο προφανές”.

Με τα τωρινά δεδομένα, αυτή η περιγραφή ταιριάζει στην McLaren. Τα τελευταία χρόνια η Βρετανική ομάδα έχει δεχθεί απανωτά χτυπήματα, αρχικά χάνοντας το στάτους της εργοστασιακής ομάδας της Mercedes και στη συνέχεια τον Λιούις Χάμιλτον προς αυτή. Όμως η επικείμενη έναρξη της συνεργασίας της με την Honda, όσον αφορά την παροχή κινητήρα, την καθιστά αυτομάτως ξανά ελκυστική.

alonso)2

Σε αντίθεση με τις Mercedes, Ferrari και Renault, η Honda είχε ένα ολόκληρο επιπλέον έτος για να σχεδιάσει τον κινητήρα της. Και μπορεί να μειονεκτεί σε σχέση με τους άλλους τρεις κατασκευαστές, αναφορικά με την ποσότητα διαθέσιμων δεδομένων από αγώνες, ωστόσο διαθέτει ένα τεράστιο αβαντάζ: είναι σε θέση να προβεί σε άπειρες αλλαγές και να πειραματιστεί όσο θέλει μέχρι και τις χειμερινές δοκιμές του 2015, ενώσω οι υπόλοιποι υπόκεινται σε δραματικούς περιορισμούς.

Ο στόχος, φυσικά, είναι η επίτευξη αρμονικής συνεργασίας μεταξύ των δύο ηλεκτρικών συστημάτων ισχύος και του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η υπεροχή σε αυτόν τον τομέα έκανε τη διαφορά για την Mercedes φέτος, επιτρέποντας στην εργοστασιακή της ομάδα να πάρει και τους δύο τίτλους και στην Williams να εκτοξευτεί από το πίσω μέρος του grid στην κορυφαία τριάδα.

Το πάγωμα εξέλιξης κινητήρα ευνοεί τον Γερμανικό κατασκευαστή έναντι των Ferrari και Renault, αλλά ενδέχεται να του κάνει ζημιά έναντι του μπαλαντέρ που ονομάζεται Honda. Όσοι έχουν δει τη δουλειά που γίνεται στις εγκαταστάσεις της στο Μίλτονς Κέινς δηλώνουν εντυπωσιασμένοι. Καμία έκπληξη σε αυτό, αν θυμηθεί κανείς την ιστορία των Ιαπώνων και ειδικά τον σαρωτικό V6 τούρμπο του 1988, με τον οποίο η McLaren κέρδισε τους 15 από τους 16 αγώνες εκείνης της χρονιάς.

Η επόμενη παρουσία της Honda στην F1, από το 2006 ως το 2008 με δική της εργοστασιακή ομάδα, δεν ήταν επιτυχημένη. Ωστόσο η δουλειά που είχε κάνει το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας των Ιαπώνων στο Τοτσίγκι πάνω στην υβριδική τεχνολογία ενόψει 2009 (και την οποία συνέχισε τα επόμενα χρόνια παρά την απουσία από την F1), αποτελεί τη βάση της επικείμενης επιστροφής της εταιρίας στον χώρο. Μια επιστροφή που θα ήθελε να τη συνδυάσει με μια φανταχτερή “μεταγραφή” οδηγού.

Από την πλευρά του ο Αλόνσο έχει αφήσει ανοιχτούς λογαριασμούς στην McLaren. Πήγε εκεί με υψηλές φιλοδοξίες το 2007 κι όμως αναγκάστηκε να την εγκαταλείψει κακήν κακώς στο τέλος της σεζόν, έχοντας τσακωθεί άγρια με τον επικεφαλής Ρον Ντένις, τον οποίο κατηγόρησε για εύνοια υπέρ του ρούκι, τότε, Χάμιλτον. Πολλοί αμφιβάλλουν αν οι δυο τους θα μπορέσουν να συνυπάρξουν ξανά κάτω από την ίδια στέγη. Αναρωτιούνται μήπως τα φαντάσματα του παρελθόντος ξαναβγούν στην επιφάνεια με την πρώτη δυσκολία.

alonso_3

Ξεχνούν ίσως πως ο Ντένις είναι ο ορισμός του πραγματιστή. Θα συμμαχούσε και με τον διάβολο, αν ήταν για το καλό της ομάδας του. Το ίδιο και ο Αλόνσο. Και από τη στιγμή που ο ένας χρειάζεται τον άλλο αυτή τη στιγμή, δεν τίθεται θέμα μη αρμονικής συμβίωσης.

Άλλωστε στην F1 δεν χωρούν συναισθηματισμοί και μνησικακίες. Την πορεία των συνεργασιών δεν τη διαμορφώνουν αυτά. Τη διαμορφώνουν οι αριθμοί που αναγράφονται στο χρονόμετρο στο τέλος του πιο πρόσφατου γύρου.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

Σχόλια

About The Author

Θοδωρής Κατσαρογιάννης

Μεσολογγίτης γέννημα-θρέμμα. Ασχολήθηκε με την αθλητική δημοσιογραφία. Του αρέσουν οι αντιπαραθέσεις με επιχειρήματα και η συνδιαλλαγή απόψεων επί παντός επιστητού. Σιχαίνεται την αναντιστοιχία λόγων και έργων και την τάση να αυτό-κατηγοριοποιεί κάποιος το είναι του μέσα από στερεότυπα και ισοπεδωτικές γενικεύσεις για να κρίνει τα συμβαίνοντα μέσα του και έξω του. Λατρεύει τους Νικς, την ευφυολογία και το καλό σινεμά.

Related Posts

X