Πρωί. Κυψέλη. Ένας ηλικιωμένος βγάζει βόλτα τον σκύλο του. Με λουρί. Κρατάει στα χέρια του εφημερίδες για να μαζέψει αν χρειαστεί τα περιττώματά του. Περνάει από κάποιο στενό. Απλώς περνάει. Μια γυναίκα τότε βγαίνει στο παράθυρο και του βάζει τις φωνές. Να φύγει γρήγορα αλλιώς θα φέρει τον άντρα της να… τον δείρει.

Δεν χρειάζεται να αναφερθούμε συναισθηματικά στην κακοψυχία ούτε στην κοινωνική αμορφωσιά. Αρκεί να πούμε πως νομικά, μήνυση θα μπορούσε να κάνει μόνο ο κύριος με τον σκύλο. Απόλυτα λογικό εφόσον δέχτηκε έως και απειλή και μάλιστα τη στιγμή που πληροί όλες τις νομικές προυποθέσεις, λουρί κ.λπ.

Δυστυχώς όμως είναι αρκετοί αυτοί οι άνθρωποι. Και όχι μόνο σιχαίνονται τα ζώα -για να μην αναφερθούμε πάλι σε περιπτώσεις κακοποίησης- αλλά και απαγορεύουν στους γύρω τους να συνυπάρχουν με αυτά τα (κατ’ αυτούς) υποδεέστερα πλάσματα.

Μια καλή συγκυρία βοήθησε η “κυρία” αυτή να λάβει την απάντηση που έπρεπε. Η δικαιοσύνη αποκαταστάθηκε προς στιγμήν, παρόλο που ύψωνε τη φωνή της μη θέλοντας να ακούσει. Ποιος εγγυάται όμως ότι την επόμενη φορά δεν θα είναι αυτή που θα βάλει φόλες στη γειτονιά;

b94305Ένα μικρό βιβλιαράκι. Έχει τίτλο “Ζωάκια”. Πρόκειται για μία έκδοση με πολλές φωτογραφίες άγριων και κατοικίδιων ζώων από τα “ελληνικά γράμματα”. Εκεί διάβασα:

«Όταν παρατηρούμε μικρά ζώα που κοιμούνται, αργά ή γρήγορα συνειδητοποιούμε ότι αυτά τα πλάσματα ονευρεύονται. Το καταλαβαίνουμε από ένα σκίρτημα, ένα κλαψούρισμα, ή μια απότομη εκπνοή και το ενδιαφέρον είναι ότι για πρώτη μας φορά καταλαβαίνουμε επίσης ότι και αυτά έχουν ψυχή».

Αν και δεν το καταλαβαίνουμε μόνο όταν κοιμούνται, ξεχώρισα και θέλησα να μοιραστώ αυτήν την παράγραφο.

Τα ζώα δεν είναι θύματα, δεν παρακαλάνε για αγάπη, την απαιτούν. Απαιτούν αγάπη και αποδοχή όπως όλα τα έμβια όντα. Και υπάρχει σε μεγάλες ποσότητες και σε πολλούς, για να τη μοιραστούμε όλοι.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

Σχόλια

About The Author

Λίνα Φούντογλου

Η Λίνα Φούντογλου είναι Ελληνίδα ηθοποιός. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι αριστούχος απόφοιτη της Δραματικης Σχολής Αθηνών Γιώργος Θεοδοσιάδης, με υποτροφία, καθώς και του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως ηθοποιός σε παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου, του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και του Δηπεθε Κοζάνης, του Δηπεθε Ιωαννίνων, του Urbn Theatr, καθώς και παραγωγών του ελεύθερου θεάτρου. Το 2019 βραβεύτηκε για δεύτερη φορά από την Unesco Πειραιώς και Νήσων για τη συνεισφορά της στην Τέχνη και τον Πολιτισμό. Είναι επίσης Καλλιτεχνική Υπεύθυνη του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πειραιά και συνιδρύτρια της κινηματογραφικής ομάδας Nail.hitnrun. Έχει πρωταγωνιστήσει στην παράσταση Βέντλα - Το Ξύπνημα της Άνοιξης από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σε παραστάσεις του Urbn Theatr, στην ταινία DER που βραβεύτηκε στο London Greek Film Festival, στον πιλότο της τηλεοπτικής σειράς EGO, στα επίσημα video clip Έλα Κοντά μου του Παύλου Παυλίδη & B-Movies και High Command του βρετανικού συγκροτήματος Detachments καθώς και σε περισσότερα από δεκαπέντε Video της Nail.hitnrun. Έχει διδάξει υποκριτική στον κινηματογράφο σε Workshop της ομάδας, σε Φεστιβάλ, Δηπεθε και στη Δραματική Σχολή Αθηνών Γ. Θεοδοσιάδης. Έχει εκδώσει την ποιητική της συλλογή “δημιουργικό μηδέν” μέρος της οποίας μεταφράστηκε στα Γαλλικά απο τον εκδοτικό οίκο Riveneuve Continents. Τα τελευταία χρόνια υπήρξε μαθήτρια του Νάνου Βαλαωρίτη στον γραπτό λόγο και τη λογοτεχνική έκφραση. Από το 2015 διατηρεί τη στήλη “Απεριοριστων (δια)δρομών” στο 3pointmagazine.

Related Posts

X