Αν ανήκετε σε αυτούς που υπέβαλαν δήλωση για το κοινωνικό μέρισμα, πιθανότατα θα εντυπωσιαστήκατε, όπως κι εγώ. Είσοδος στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, εισαγωγή των (ελάχιστων, απολύτως απαραίτητων) στοιχείων, κλικ στο “αποστολή” και τέλος.

Η όλη διαδικασία γίνεται ηλεκτρονικά, από οπουδήποτε, και διαρκεί το πολύ 5 λεπτά. Με μόνα στοιχεία το ΑΦΜ, το ΑΜΚΑ και τον αριθμό παροχής της ΔΕΗ της κατοικίας, όχι μόνο κατατίθεται η αίτηση, αλλά το σύστημα ενημερώνει αυτόματα τον χρήστη αν δικαιούται το επίδομα.

Ούτε ώρες αναμονής στην εφορία, ούτε επικυρώσεις στα ΚΕΠ, ούτε βεβαιώσεις από το ΙΚΑ: άφαντο το «τέρας της γραφειοκρατίας».

Έγινε κάποιο θαύμα και εκσυγχρονίστηκε όλη η κρατική μηχανή εν μία νυκτί; Όχι βέβαια. Οι υποδομές υπήρχαν εδώ και καιρό. Μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση το ζητούμενο δεν είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη γενικώς και αορίστως, αλλά η διανομή όσο το δυνατόν περισσότερων «500άρικων» πριν τις εκλογές. Διότι το περίφημο κοινωνικό μέρισμα είναι ένα από τα λίγα όπλα της κυβέρνησης ενόψει της μάχης του Μαΐου: νομίζουν ότι μπορούν να εξαγοράσουν ψήφους με ένα εφάπαξ «δωράκι», όπως τον παλιό καλό καιρό. Και φυσικά δεν θέλουν να ταλαιπωρηθεί κανείς από τους δυνητικούς «πελάτες» για να το πάρει.

Οι ίδιοι όμως πολίτες που τώρα ανακαλύπτουν έκπληκτοι ότι αρκούν λίγα κλικ για να αποδείξουν το ύψος και τις πηγές του εισοδήματός τους και το αν είναι άνεργοι, έγγαμοι ή ανασφάλιστοι, έχουν περάσει ατελείωτες ώρες σε ουρές για έγγραφα, σφραγίδες και υπεύθυνες δηλώσεις – ακριβώς για τις ίδιες συναλλαγές με το Δημόσιο.

Γιατί λοιπόν π.χ. ο ΟΑΕΔ συνεχίζει να ζητά ξανά και ξανά τα ίδια έγγραφα -φωτοτυπίες ταυτότητας, αντίγραφα λογαριασμών ΔΕΚΟ, επίσημα αποδεικτικά του ΑΜΚΑ- ακόμη και τη δεύτερη ή τρίτη φορά που κάποιος κάνει αίτηση για την κάρτα ανεργίας; Γιατί να νιώθει κανείς ότι είναι θέμα τύχης το να έχει τα «σωστά» δικαιολογητικά στο ΙΚΑ ή την Εφορία; Αλήθεια, γιατί χρειάζεται ακόμα να πηγαίνουμε τόσο συχνά αυτοπροσώπως σε αυτές τις υπηρεσίες;

Γιατί, με λίγα λόγια, ενώ οι κρατικές υπηρεσίες έχουν πλέον τη δυνατότητα να προσφέρουν όλες σχεδόν τις υπηρεσίες τους ηλεκτρονικά, συντηρείται ακόμη η τυραννία της γραφειοκρατίας;

Η απάντηση μοιάζει αυτονόητη και έχει δοθεί πολλές φορές: αν εφαρμόζονταν καθολικά και υποχρεωτικά οι ηλεκτρονικές συναλλαγές με το Δημόσιο, δεκάδες υπηρεσίες και χιλιάδες υπάλληλοι θα έμεναν άνευ αντικειμένου και δεν θα μπορούσαν πλέον να δικαιολογήσουν την ύπαρξή τους – τουλάχιστον στις θέσεις που υποτίθεται ότι εργάζονται τώρα. Αλλά το αυτονόητο φαντάζει αδιανόητο για μια κυβέρνηση που προτιμά να εξοικονομεί κονδύλια κλείνοντας νοσοκομεία, παρά μειώνοντας ουσιαστικά τη γραφειοκρατία. Εκτός βέβαια από όταν μοιράζει προεκλογικές παροχές στους «πελάτες». Τότε -και μόνο τότε- αρκούν τρία κλικ.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]