Ήρθε η μέρα του αγίου Βαλεντίνου
Γέμισε άνθη και μπαλόνια όλη η πόλη
Όλοι στους δρόμους περπατάνε αγκαλιά
Καινούρια strings θα φοράνε όλοι οι κώλοι…

Χρόνια πολλά λοιπόν στους εορτάζοντες, και σε αυτούς που υποστηρίζουν πως «εγώ δεν χρειάζομαι το Βαλεντίνο, γιορτάζω κάθε μέρα», μα κυρίως χρόνια πολλά σε αυτόν που πρώτος σκέφτηκε τα ροζ μπαλόνια με το «I love you» και τα αντίστοιχα σοκολατάκια, αρκουδάκια και τα υπόλοιπα δωρ-άκια.

Χρόνια πολλά ακόμη στους λάτρεις των στατιστικών και των περίεργων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, καθώς εμείς με αυτό ακριβώς το κομμάτι του, συμπαθέστατου κατά τα άλλα, αγίου θα ασχοληθούμε. Σύμφωνα με έρευνα που έχει γίνει στις ΗΠΑ, η μέρα του Αγίου Βαλεντίνου έρχεται δεύτερη από άποψη καταναλωτισμού μετά τα Χριστούγεννα, με τη διαφορά να κρίνεται στο photo finish! Μάλιστα, μιλώντας πάντα για τις ΗΠΑ, το σύνολο του φετινού τζίρου μόνο για σήμερα εκτιμάται περίπου στα 16 δισεκατομμύρια, τετραπλάσιο δηλαδή από το πλεόνασμα που μετά κόπων και βασάνων έφτασε (εικονικά πάντα) η χώρα μας!

valentines2

Παρ’ όλα αυτά, πάντοτε υπάρχουν αυτοί που είτε ξεχνούν τον άγιο, είτε για διάφορους λόγους δεν… προσφέρουν στα προαναφερόμενα μερικά δις. Το πληρώνουν όμως ακριβά, καθώς η ίδια έρευνα δείχνει πως το 53% των γυναικών θα χώριζαν με ευκολία το ταίρι τους αν δεν τους έδινε κάποιο δώρο, αν και οι ίδιες ξοδεύουν κατά μέσο όρο τα μισά χρήματα για να… ευχαριστήσουν το εν λόγω ταίρι.

Η είσοδος του ίντερνετ στη ζωή μας έχει κάνει ευκολότερη τη ζωή των επίδοξων «Βαλεντίνων», με το 32% των αγορών της ημέρας να γίνεται μέσω αυτού. Αυτό φυσικά δε σημαίνει πως για να δείξουμε την αγάπη μας στη ή στον σύντροφό μας έχουμε σταματήσει να δείχνουμε την αδιαφορία μας για τα «καημένα τα δεντράκια», καθώς παγκοσμίως στέλνονται περίπου 141 εκατομμύρια κάρτες κάθε χρόνο.

Επειδή ο έρως εκτός από χρόνια, δεν κοιτά ούτε είδη, περίπου 9 εκατομμύρια Αμερικανοί αγοράζουν δώρα για τα κατοικίδια τους. Σκεπτόμενος πως ξοδεύουν κατά μέσο όρο 5,4 δολλάρια για χάρη τους, ενώ θα χρειαζόταν τα πενταπλάσια χρήματα για μια «αξιοπρεπή» βραδιά με το ταίρι τους, βρίσκω επιτέλους μια λογική σε αυτόν το λαό.

valentines3

Άγιος Βαλεντίνος – έρωτας – λουλούδια, ένα τρίπτυχο ακλόνητο, το οποίο φέρνει τα τριαντάφυλλα, και δη τα κόκκινα, στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των καταναλωτών. Το… ρεκόρ κατέχει η 14η Φεβρουαρίου 2010, όταν πουλήθηκαν 198 εκατομμύρια τριαντάφυλλα, ενώ φέτος εκτιμάται πως ο αριθμός τους θα είναι μόλις (!) 110 εκατομμύρια. Στο σύνολό τους, τα λουλούδια κοστίζουν στους «Βαλεντίνους» κάτι παραπάνω από 1,5 δις, με το 73% να αγοράζεται από άντρες, και το υπόλοιπο 27% από γυναίκες. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά τα λουλούδια που δέχονται από άλλους, το 15% των γυναικών αγοράζουν λουλούδια για τον εαυτό τους! Από την άλλη, τα κοσμήματα, μάλλον λόγω κρίσης, δεν είναι το πλέον διαδεδομένο δώρο, με μόλις το 17,3% να εκτιμάται ότι θα αγοράσει κάποιο.

valentines4

Αν ζαλιστήκατε με τα ποσά και τα στατιστικά, ακολουθεί ένα top 10 με τα πιο παράξενα γεγονότα που συνδέονται με την ημέρα για να σας αποτελειώσει.

10. Η γνωστή αλυσίδα IKEA «επιβραβεύει» όσα παιδιά γεννήθηκαν στις 14 Νοέμβρη, ακριβώς εννέα μήνες μετά την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, με μια δωρεάν κούνια. Αρκεί οι ευτυχείς γονείς να φέρουν στο κατάστημα το ειδικό κουπόνι και το πιστοποιητικό γέννησης. Δυστυχώς για εμάς, πρόκειται μόνο για τα ΙΚΕΑ της Αυστραλίας, οπότε καλύτερα να ξαναντυθείτε.

9. Όχι ένας, ούτε δύο, αλλά τρεις Άγιοι Βαλεντίνοι συνδέονται με τις 14 Φεβρουαρίου, πράγμα που καθιστά δύσκολο να ξεχωρίσουμε ποιον τελικά τιμάμε! Το πιο πιθανό είναι η μέρα να είναι αφιερωμένη στον Άγιο Βαλεντίνο της Ρώμης, ο οποίος αποκεφαλίστηκε επειδή τελούσε γάμους στα κρυφά.

8. Στις 14 Φεβρουαρίου 1876 ο Alexander Graham Bell επικυρώνει την πατέντα του τηλεφώνου. Την ίδια μέρα το 2012 στάλθηκαν παγκοσμίως 230 εκατομμύρια μηνύματα, 11 εκατομμύρια περισσότερα από τον υπόλοιπο Φεβρουάριο.

valentines5

7. Η μέρα του Αγίου Βαλεντίνου είναι απαγορευμένη στην Σαουδική Αραβία. Μάλιστα, απαγορεύεται η πώληση και η αγορά οποιουδήποτε κόκκινου αντικειμένου.

6. Σχεδόν 14 δις ξοδεύονται κάθε χρόνο σε δώρα, με τα λουλούδια και τις κάρτες να παλεύουν για την πρώτη θέση, ενώ καραδοκούν στη γωνία τα κάθε είδους γλυκά.

5. Ο Teddy Roosevelt κρατούσε ημερολόγιο, στο οποίο την 14η Φεβρουαρίου 1884 γράφει πως «Το φως έφυγε από τη ζωή μου». Ο λόγος; Ο Άγιος Βαλεντίνος δεν έφερε χαρά στον μετέπειτα 26ο Αμερικανό πρόεδρο, αλλά τον θάνατο της μητέρας και μετά από λίγες ώρες της πρώτης του συζύγου.

4. Ο Robert Indiana δημιούργησε το γνωστό σηματάκι LOVE (βλ. κάτω εικόνα), το οποίο ήταν στα γραμματόσημα των αμερικανικών ταχυδρομείων στις 14 Φεβρουαρίου 1973. Τα ιδιαίτερα γραμματόσημα απέφεραν 25 εκατομμύρια στην υπηρεσία, τίποτα όμως στην τσέπη του δημιουργού, καθώς δεν είχε σκεφτεί να προστατεύσει με copyright το σχέδιο του.

valentines6

3. Στην Ιαπωνία, το έθιμο «πάει» αντίθετα, με τις γυναίκες να προσφέρουν γλυκά στους άντρες, μια… μόδα που κρατάει από το 1958. Με τη σειρά τους, οι άντρες προσφέρουν γλυκά (αλλά και κοσμήματα κ.ά.) στις γυναίκες στις 14 Μαρτίου, γνωστή ως «Λευκή Ημέρα».

2. Την περυσινή ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ένα ζευγάρι από την Ταϊλάνδη έσπασε το ρεκόρ για το μεγαλύτερης διάρκειας φιλί. 58 ώρες, 35 λεπτά και 58 δευτερόλεπτα διήρκησε το φιλί του ζευγαριού, αφήνοντας… ώρες πίσω το προηγούμενο ρεκόρ, το οποίο είχε σπάσει το 2011.

1. Ένας δικηγόρος στο Michigan των ΗΠΑ διεξάγει έναν ετήσιο διαγωνισμό, δίνοντας δωρεάν διαζύγια τη μέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Μόνο το 2013 600 ζευγάρια έκαναν αίτηση, αλλά μόλις δύο κέρδισαν(;;) το διαγωνισμό.

Σκεφτείτε το καλά λοιπόν πριν πείτε «άντε μωρέ, εγώ γιορτάζω κάθε μέρα, δεν χρειάζεται να πάρω σήμερα δώρα και βλακείες!», μπορεί να είστε ο επόμενος τυχερός.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]