Στην αρχή με λεωφορεία, τώρα με δικά τους Ι.Χ ή φίλων οι απολυμένοι εργαζόμενοι της Coca Cola οργώνουν τη χώρα για να πουν τη δική τους αλήθεια. Δεν έχει σχέση με αυτή των φανταχτερών διαφημιστικών σποτ της εταιρείας. Η δική τους αλήθεια δεν χωρά ούτε μεγάλα λόγια, ούτε χαμόγελα. Είναι σκληρή όσο μπορεί να είναι η εικόνα μιας οικογένειας που αδυνατεί να πληρώσει το νοίκι, γιατί εδώ και 10 μήνες δεν έχει μπει μεροκάματο στο σπίτι. Οι εργαζόμενοι της Coca Cola έμαθαν να λένε “όχι” στα παιδιά τους ακόμα και για τ’ άλλοτε αυτονόητα όπως μαθήματα αγγλικών.

Η παραγωγική μονάδα του εργοστασίου της Θεσσαλονίκης ήταν η τελευταία που έκλεισε. Μόλις 3 από τα 11 εργοστάσια παραγωγής που υπήρχαν σε όλη την Ελλάδα παραμένουν σε λειτουργία με πάνω από 2.500 να μένουν χωρίς δουλειά τα τελευταία 5 χρόνια. Την ίδια ώρα η Coca Cola με συνεχόμενες διαφημίσεις καμουφλάρει τις απολύσεις με τη πολύχρονη παρουσία της στη χώρα, ενώ παρουσιάζει το εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης εν πλήρη λειτουργία, με πλάνα από χαμογελαστούς εργάτες. “Μιλάμε για ντοκυμαντέρ με κανονικούς ηθοποιούς, κοροϊδεύουν τον κόσμο”, λένε οι απολυμένοι και γι’ αυτό τον λόγο, υποστηρίζουν ότι η Coca Cola τελικώς “την απέσυρε. Τους γύρισε μπούμερανγκ γιατί δεν ήταν η πραγματικότητα.”

coke2

Η καμπάνια των απολυμένων της Coca Cola έχει ως κεντρικό της αίτημα να γίνει επαναπρόσληψη των εργαζομένων και να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο. Μέχρι αυτό να συμβεί ζητούν από τον κόσμο να μποϊκοτάρει τα προϊόντα της Coca Cola(Coca Cola, Fanta, Sprite, Amita, νερό Αύρα κτλ). Η εντυπωσιακή ανταπόκριση του κόσμου, θορύβησε την εταιρεία, που έχει κινηθεί πολλές φορές δικαστικά εναντίον των εργαζομένων τους τελευταίους μήνες. Χαρακτηριστικά, στις 5 Αυγούστου εκδικάστηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα για το μποϊκοτάζ με μόνιμη θέση της εταιρείας την απαγόρευση του και κλείσιμο των ιστοσελίδων διάδοσής του.

Η Coca Cola δικαίως φοβάται. Η fan page των εργαζομένων της Coca Cola μετράει πάνω από 6.000 κόσμο, ενώ η σελίδα που δημιουργήθηκε για τη συλλογή υπογραφών για την υποστήριξη του αγώνα τους elastithesitous.gr έχει ξεπεράσει τις 27.000.

Όμως αυτό που συγκλονίζει περισσότερο είναι το αμείωτο πάθος των εργαζομένων. Kόντρα στον πόλεμο που δέχονται από την Coca Cola και τις αντικειμενικές δυσκολίες που προκύπτουν από τους 10 μήνες απληρωσιάς, οι εργαζόμενοι βρίσκουν τη δύναμη και συνεχίζουν. Σε Θεσσαλονίκη, Νάξο, Πάρο, Σκιάθο, Αθήνα οι εργαζόμενοι της Coca Cola σαν άλλα μυρμήγκια ενημερώνουν δρόμο – δρόμο, πόρτα – πόρτα, τον κόσμο. Ένα αμάξι με ντουντούκα, αφίσες, φυλλάδια, αυτοκολλητα είναι τα “εργαλεία” τους.

“Κόκκινη κάρτα” στα προϊόντα της Coca Cola. Όλο και κάπου θα το χεις δει. Είναι το σλόγκαν τους. Ξεκαθαρίζουν ότι δεν θέλουν την καταστροφή της εταιρείας, αλλά να δουλέψουν. “Δεν θα ξεχάσουμε τη μέρα, που στις 12, την ώρα που δουλεύαμε, δικαστικοί επιμελητές ήρθαν και μοίραζαν τις απολύσεις μας”.

goulia

Το ψυχικό σθένος για ν’ αντιμετωπίσουν το πρώτο σοκ, να ορθοποδήσουν και να αντισταθούν, το βρήκαν στην αλληλεγγύη των διπλανών τους. “Αυτόν τον αγώνα δεν τον δίνουν μόνο απολυμένοι. Τον δίνουν και συναδέλφοι που ήταν σε άλλα τμήματα, δεν απολύθηκαν, αλλά απεργούν και βρίσκονται στο πλευρό μας”, λένε οι απολυμένοι. Η αλληλεγγύη μέρα με τη μέρα μεγάλωσε, τα χέρια που απλώνονταν προς τους απολυμένους πολλαπλασιάστηκαν. Οι συνάδελφοις τους από το σωματείο ΠΟΕΕΠ (Πανελλαδική Ομοσπονδία Εργατοϋπαλλήλων Εμφιαλομένων Ποτών) βάζουν δυο ημερομίσθια στην άκρη το μήνα για να τους ενισχύσουν. Ανάλογες οικονομικές ενισχύσεις υπάρχουν και από άλλα σωματεία και κλάδους, αλλά και από τη ΓΣΕΕ.

Δέκα μήνες μετά ο αγώνας τους βρίσκεται δίπλα σε αυτόν των καθαριστριών, σε αυτόν που δίνεται στις Σκουριές, σε αυτόν των εργαζομένων στα Τσιμέντα Χαλκίδας. “Μας ενώνει ο κοινός στόχος για αξιοπρέπεια”, λένε. Αν νικήσουν, “θα είναι ένα βήμα μπροστά για την εργατιά. Έχουμε χάσει πολλά κεκτημένα και χρειαζόμαστε επιτέλους κάτι που θα μας δώσει ελπίδα”.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]