«Από τον αγώνα δρόμου στον δρόμο του αγώνα» με αυτό το σύνθημα απεργούν σήμερα οι ντελιβεράδες-κούριερ-εξωτερικοί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ζητώντας μεταξύ άλλων εταιρικό μηχανάκι παροχή ατομικών μέσων προστασίας και την ένταξή τους στην κατηγορία των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων.

Οι εργαζόμενοι του κλάδου των διανομέων, ντελίβερι και κούριερ από την Αθήνα δίνουν ραντεβού στις 12:00 το μεσημέρι στο Πεδίον του Αρεως και από εκεί θα πραγματοποιηθεί μοτοπορεία στο κέντρο της Αθήνας. Στη Θεσσαλονίκη το ραντεβού των διανομέων, ντελίβερι και κούριερ είναι για τις 10:30 το πρωί στη συμβολή Εγνατίας με Αγ. Σοφίας.

Σε απεργία και μοτοπορεία, με προσυγκέντρωση στις 12:00 στο Πεδίο του Άρεως, καλεί για την Πέμπτη 11 Απριλίου η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων.

Δύο χρονιά μετά την πρώτη μεγάλη απεργία στις 25 Απρίλη 2017 της Συνέλευσης Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων (ΣΒΕΟΔ), οι εργαζόμενοι των κλάδων delivery, courier και οι λοιποί εξωτερικοί υπάλληλοι απεργούν και πάλι σήμερα προκειμένου να εφαρμοστούν στην πράξη αυτά που είδαν στα χαρτιά.  Πρόκειται για την εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας που εκδόθηκε στις 28 Δεκεμβρίου και εξασφάλισε ορισμένα δικαιώματα που διεκδικούνταν επί σειρά ετών. Συγκεκριμένα, κατακτήθηκε η παροχή Μέσων Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ) για τους οδηγούς από τους εργοδότες τους, ενώ εξασφαλίστηκε η συντήρηση του οχήματος με ευθύνη του εργοδότη, καθώς και η παροχή εταιρικού δικύκλου.

Η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων σημειώνει ότι «η 11η Απριλίου είναι η μέρα που οι εργαζόμενοι με δίκυκλα θα διεκδικήσουν την αξιοπρέπεια τους. Ένα στοίχημα ώστε να αποδείξουν ότι μπορούν να γίνουν αλλαγές στο επάγγελμα».

Από την αρχή του 2019 έχουν σκοτωθεί στην άσφλατο εν ώρα εργασίας 18 ντελιβεράδες. Σύμφωνα με όσα γράφει η ΣΒΕΟΔ στο περιοδικό της Ρελαντί, το σωματείο εκτιμά πως οι νεκροί είναι ακόμη περισσότεροι γιατί ούτε όλοι οι θάνατοι δημοσιοποιούνται ούτε όλα τα δυστυχήματα καταγράφονται ως εργατικά. Συχνά, οι εργαζόμενοι είναι είτε πλήρως ανασφάλιστοι είτε αδήλωτοι την ώρα του «ατυχήματος» και η τροχαία αρνείται να καταγράψει το ατύχημα ως εργατικό. 

Εκτός όμως από τους ίδιους τους ντελιβεράδες, υπόλοιποι εργαζόμενοι και εργαζόμενες καλούν σε στήριξη της απεργίας με το να μην παραγγείλουμε σήμερα απ’ έξω. Με κείμενό τους εργαζόμενοι και εργαζόμενες δείχνουν την αλληλεγγύη τους και εξηγούν τους λόγους που πρέπει όλοι και όλες να στηρίξουμε την απεργία των ντελιβεράδων με το να μην παραγγείλουμε εκείνη την ημέρα, να μην σκεφτούμε σαν καταναλωτές αλλά σαν εργαζόμενοι και εργαζόμενες.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]