«Λευκοί τοίχοι – μουγγοί άνθρωποι» είναι το μήνυμα προς περαστικούς που υπάρχει γραμμένο εδώ και καιρό σε χαμηλό μπαλκόνι, απέναντι από τον Λόφο του Στρέφη στα Εξάρχεια. Ίσως είναι η ανάγκη για μια εξήγηση, καθώς στην περιοχή αποτελούν σπάνιο φαινόμενο οι λευκοί τοίχοι.

Γκράφιτι, προσωπογραφίες, συνθήματα, αφίσες, πληθώρα από ταγκιές, ακόμη και ερωτικές εξομολογήσεις έχουν γεμίσει τις περισσότερες πολυκατοικίες. Άλλοτε ομορφαίνοντας και άλλοτε επιτείνοντας το άσχημο. Άλλοτε εκφράζοντας κάτι βαθύτερο, άλλοτε δηλώνοντας μόνο το «υπάρχω», που υπάρχει ανάγκη να δηλωθεί σε έναν κόσμο που εύκολα προσπερνά.

Δεν είναι όμως μόνο όσα φαίνονται με την πρώτη ματιά. Είναι κι εκείνα που προσμένουν το αφηρημένο βλέμμα ύστερα από ένα ακόμη περπάτημα μπροστά τους. Όπως δυο στίχοι από τραγούδια.

Στην Οδό Καλλιδρομίου, την οδό Μαυρομιχάλη και τις πολύ μικρότερές τους Πετσόβου και Καλλικράτους είναι καλλιγραφικά γραμμένοι με μαρκαδόρο δυο στίχοι από τραγούδια που έγραψαν οι Κόρε. Ύδρο., τα Διάφανα Κρίνα και ο Φοίβος Δεληβοριάς. Δύο ροκ συγκροτήματα που σημάδεψαν το ελληνικό ροκ και προσέφεραν υψηλού επιπέδου μουσική και ποίηση. Ένας καλλιτέχνης που επίσης έχει αφήσει έντονο το στίγμα του μέσα από ένα ξεχωριστό ύφος στίχων ερμηνείας και μουσικής.

Σε αντίθεση με τις ταγκιές που επιβαρύνουν με μία ακόμη αρνητική σκέψη τον περαστικό, οι στίχοι μπορούν, ακόμη και μελαγχολικοί, να απαγκιστρώσουν τη σκέψη από τη μονοτονία. Οδηγούν στην Τέχνη και αποτελούν κοινό λόγο είτε για να αναζητήσει κάποιος σε ποιο ποίημα ή τραγούδι «ανήκουν», είτε για να θυμηθεί κάτι που άκουγε κάποτε, είτε ακόμη για να εντυπωσιαστεί από τη σύμπτωση να δει στο δρόμο αυτό που ακούει σπίτι του.

Αναζητήσαμε και θυμηθήκαμε τα τραγούδια με μια αναδρομή που ξεκινά το 1998 και καταλήγει στο 2009. Στα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά των δίσκων η ερμηνεία της Αρλέτας και η συμμετοχή του Αλκίνοου Ιωαννίδη σε τρία τραγούδια των Διάφανων Κρίνων στα οποία παίζει τσέλο και φλογέρα. Καλή ακρόαση.

Μονάχα έχουν περάσει χίλια χρόνια,

κι εγώ συνήθως πέθαινα από αγάπη,

Οι στίχοι είναι από το τραγούδι Μπλε χειμώνας. Κυκλοφόρησε στον δίσκο «Κάτι σαράβαλες καρδιές» το 1998. Είναι το δεύτερο άλμπουμ των Διάφανων Κρίνων και η Τρίτη τους δισκογραφική κυκλοφορία καθώς είχε υπάρξει και το Single του 1994 «Λιώνοντας μόνος / Κάτω απ’ το ηφαίστειο».

δεν μας έμεινε

άλλο σινεμά

Οι στίχοι είναι από το τραγούδι Ωροσκόπιο του Φοίβου Δεληβοριά. Το ερμηνεύει η Αρλέτα και κυκλοφόρησε το 2002 στον δίσκο «Ο Αόρατος Άνθρωπος». Πρόκειται για την πρώτη ανεξάρτητη κυκλοφορία του Φ. Δεληβοριά που μεταπήδησε από την πολυεθνική Sony στην ανεξάρτητη Inner Ear.

 

Γιατί η ζωή που ζούμε

Δεν χορταίνει οξυγόνο

Οι στίχοι είναι από το τραγούδι «Άλλη μία νύχτα σύγχυσης και γέλιου». Κυκλοφόρησε στο άλμπουμ «Φτηνή ποπ για την ελίτ» το 2006 των Κόρε. Ύδρο. Πρόκειται για ένα δίσκο με εξ’ ολοκλήρου ανεξάρτητη παραγωγή υποτυπώδους budget [εξ’ ου και το φτηνή του τίτλου], που περιέχει 12 τραγούδια γραμμένα στην πλειοψηφία τους μεταξύ των ετών 2003 και 2005 και ηχογραφημένα στο «σπιτικό» studio του συγκροτήματος στην Κέρκυρα.

Στη μυστική ζωή

Που ζήσαμε μαζί

Οι στίχοι είναι από το τραγούδι «Το τελευταίο (μας) καλοκαίρι» επίσης των Κόρε. Ύδρο. Κυκλοφόρησε στο δίσκο «Όλη η αλήθεια για τα παιδιά του ‘78» το 2009, τον προτελευταίο της μπάντας.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]