Άγιες μέρες, Μεγάλη Παρασκευή. Χιλιάδες πιστοί συρρέουν στους Ιερούς Ναούς με ευλάβεια, άλλοι να εκκλησιαστούν με ευλάβεια, άλλοι να περάσουν το απόγευμά τους με ευλάβεια, άλλοι να χαζέψουν τα μπουτάκια της Ευλαμπίας με ευλάβεια- αλίμονο,τόσος κόσμος στην εκκλησία, δεν έχει και υπότιτλους η ακολουθία, να μην κάνουμε γνωριμίες- και άλλοι με άλλους, εξίσου ευλαβικούς λόγους. Κάποιοι άλλοι βέβαια προτιμούν να μείνουν στο σπίτι . Ανευλαβώς. Ή να απέχουν από τη νηστεία. Πάντα ανευλαβώς. Πόσο λεπτή είναι η γραμμή της σωτηρίας σου όταν κρέμεται από μερικές σταγόνες γάλα στον καφέ σου; Γιατί ο ευλαβής καφές δεν θα δεχόταν ποτέ να τον περιχύσεις με γάλα. Αν μπορούσε όμως, μετά χαράς θα περιέχυνε τα μπουτάκια της Ευλαμπίας. Πάντα ευλαβικά.

Το Θείο δράμα κορυφώνεται.  Το δράμα του θείου μου το ίδιο. Βλέπεις ο «θείος» μου, ο οποίος δεν χρειάζεται να είναι και θείος μου για να είναι «θείος» μου αν με εννοείτε, προβληματίζεται πολύ από την αγιότητα των ημερών. Βρίσκεται σε αυστηρή νηστεία. Δεν προλαβαίνει άλλωστε να κάνει αλλιώς. Κάθε απόγευμα περιμένει τους ψαλμούς των κεντρικών magazinο και των δελτίων.  Το καλό είναι ότι δεν είναι στην καθαρεύουσα. Θαρρείς ο απλός πιστός  θα καταφέρει επιτέλους να λύσει το μυστήριο κι επειδή είναι και 7…έχει αρκετή δουλίτσα. Το κακό είναι ότι κανείς ποτέ δεν διαπίστωσε τα ποσοστά να είναι κατανοητότερα της καθαρεύουσας.

Εντάξει, στην εκκλησία ακούει «Πρόσχομεν, Σοφία ορθή, ακούσομενη του θείου Ευαγγελίου το ανάγνωσμα» και σηκώνεtαι…άλλωστε είναι αγένεια να κάθεtαι ενώ μία κυρία είναι όρθια.Αλλά σε κάτι  20% και σε κάτι 3 με 5 %,τί να κάνει;  Να σηκωθεί ή να κάτσει; Η Σοφία τί θα έκανε στην θέση του; Ίσως να έσκυβε. Πάντα ευλαβικά.

Τώρα έχει κόψει και το λάδι ο θείος και δεν τον βλέπω πολύ καλά. Ο σύντομος διάλογος μας δεν νομίζω ότι έκανε κάτι πιο ξεκάθαρο.

Τί έχεις θείε;
Περιμένω την Κυριακή παιδί μου.
Γιατί θείε; Δεν το πήρες το αρνί ;
Όχι παιδί μου. Το αρνί ήρθε μόνο του. Του είπα πως το μαντρί το δικό μας είναι καλύτερο. Διαπραγματεύεται και αναδρομικά.
Καλά του είπες του αρνιού. Και πότε θα το ετοιμάσεις θείε;
Γι’ αυτό περιμένω την Κυριακή. Θα ετοιμαστεί μόνο του. Άντε και μετά θα έχεις τις πρώτες πετσούλες!
Δεν με πείθεις θείε. Φέτος δεν γυρίζω πάλι το αρνί.
Δεν θα χρειαστεί παιδί  μου. Μόλις το αρνάκι ετοιμαστεί, το μηχανάκι θα κάνει τη δουλειά του.

Χμ…όλα στρωμένα και όλα έτοιμα! Εύκολο Πάσχα έχουμε φέτος!  Ωστόσο τον θείο τον είδα ακόμη ζαλισμένο . Οι αριθμοί σχεδόν ξεπρόβαλαν γύρω από το κεφάλι του. Εκείνο το  3% πάντως στο πνεύμα των ημερών. Σε πασχαλιάτικο χρώμα και με τον Σταυρό του μαρτυρίου πάνω του. Είμαι σίγουρος πως ενώ ο θείος προβληματιζόταν για τη Σοφία, τι θα έκανε αυτή και τί θα της έκανε αυτός αν την έβλεπε σκυμμένη, αυτό το 3% είχε την απάντηση. Θα την κλοτσούσε έξω…με μία μπότα. Πάντα ευλαβικά.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]

About The Author

Ο Αλέξανδρος είναι Ιστορικός της Τεχνολογίας, υποψήφιος διδάκτορας και ερευνητής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει ασκηθεί σε κρατικούς νομοθετικούς και γνωμοδοτικούς θεσμούς, ενώ ασχολείται ενεργά με προγράμματα μη-τυπικής εκπαίδευσης. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν την πρόσφατη Ιστορία της Αγροτικής Πολιτικής στην Ελλάδα, τις Τεχνολογικές Μεταβάσεις στον Αγροδιατροφικό τομέα, τα τεχνο-επιστημονικά δίκτυα ειδημοσύνης και γενικότερα την αλληλεπίδραση του τεχνολογικού και του κοινωνικού. Στον ελεύθερο χρόνο του κυνηγάει εικόνες από πόλεις της Ευρώπης, απλώνει τα βήματά του σε νέους προορισμούς και χώνεται σε δίσκους και αρχεία, ψάχνοντας καλή μουσική.

Related Posts