Οι οχτώ σύντροφοι που είχαν πιο πολύ καιρό στο βουνό ήταν ο Φιλεμόν Ριβέρα, ο Μοντέστο, ο Βίκτορ Τιράδο, ο Βαλντίβια, ο Τέγιο, ο Ρενέ Βίβας, ο Ροντρίγκο και ο Μανουέλ. Ήταν οχτώ και πριν ήταν ο Χοσέ Κεσάδα και ο Χονατάν Γκονσάλες που τώρα ήταν νεκροί. Οχτώ σύντροφοι που βρίσκονταν στο βουνό ένα – ενάμιση χρόνο πριν από μας… Μουλαρώσαμε. Αυτή δεν ήταν μέθοδος για να μας κάνουν πιο άντρες. Εμείς ήρθαμε δείχνοντας ότι έχουμε ξεπεράσει όλα τα εμπόδια, και τελικά το λάθος ήταν σ’ αυτούς που μας έστειλαν άντε – άντε στο βουνό. Όμως εμείς δείξαμε πως έχουμε πεποιθήσεις, πολιτική σταθερότητα, παρόλο που η φυσική μας κατάσταση ήταν για κλάματα… ύστερα γίναμε άσοι στις πορείες και στο κουβάλημα. Όμως η περίοδος της προσαρμογής ήταν σκληρή για μας.

Τότε έρχεται μια στιγμή που ο Τέγιο αντιλαμβάνεται ότι δεν προχωρούμε, έχουμε μουλαρώσει, ότι είμαστε άντρες με όπλα και δεν έχει να κάνει με βυζανιάρικα. Τότε, αρχίζει ένα ερωτηματολόγιο αρκετά ενοχλητικό γι’ αυτόν, γιατί του μιλούσαμε με επιχειρήματα που είχαν βάθος, του κάναμε ένα σωρό ερωτήσεις… Κι εκείνος, είναι μανιασμένος, αλλά αυτά δεν περνάνε πια σε μας. Πάει παράμερα για ένα λεπτό… νομίζω ότι εκεί έκλαψε ο Τέγιο, δεν θυμάμαι καλά. Πήγε παραπέρα μόνος, τον ακολούθησε ο Ρενέ Βίβας που, όπως κι εμείς, μόλις είχε ρίξει καταγής το φορτίο με το καλαμπόκι. Εκεί, μονομιάς, γυρίζει κοντά μας και μας λέει με ένα τόνο γλυκό, πειστικό, ένα τόνο που χρησιμοποιούσε κατά καιρός, όποτε ήθελε εκείνος.

“Σύντροφοι”, λέει, “έχετε ακούσει να γίνεται λόγος για τον καινούργιο άνθρωπο”. Εμείς στεκόμαστε και τον κοιτάμε… “Και ξέρετε που είναι ο καινούργιος άνθρωπος;… Ο καινούργιος άνθρωπος βρίσκεται στο μέλλον, γιατί αυτόν τον άνθρωπο θέλουμε να διαμορφώσουμε, αυτή την καινούργια κοινωνία, όταν θα θριαμβεύσει η επανάσταση…”. Και στάθηκε και μας κοίταζε… “Όχι αδέρφια”, λέει, “ξέρετε που βρίσκεται ο καινούργιος άνθρωπος;… Βρίσκεται εκεί στην άκρη, στην κορφή του λόφου που ανεβαίνουμε… είναι εκεί. Προφθάστε τον, συναντήστε τον, αναζητήστε τον, ακολουθήστε τον. Ο καινούργιος άνθρωπος είναι πιο πέρα από το συνηθισμένο άνθρωπο. Ο καινούργιος άνθρωπος είναι πιο πέρα από την κούραση των ποδιών… Ο καινούργιος άνθρωπος είναι πιο πέρα από την κούραση των πνευμόνων. Ο καινούργιος άνθρωπος είναι πιο πέρα από την πείνα, από τη βροχή, από τα κουνούπια, πιο πέρα από τη μοναξιά. Ο καινούργιος άνθρωπος βρίσκεται εκεί, στην παραπέρα προσπάθεια. Βρίσκεται εκεί όπου ο συνηθισμένος άνθρωπος αρχίζει να δίνει πιο πολλά απ’ όσα μπορεί.

Όταν ο άνθρωπος αρχίζει να ξεχνάει την κούραση του, να παραμελεί τον εαυτό του, όταν αρχίζει ν’ απαρνιέται τον εαυτό του… εκεί βρίσκεται ο καινούργιος άνθρωπος. Λοιπόν, αν είστε κουρασμένοι, αν είστε αποκαμωμένοι, ξεχάστε το, ανεβείτε το λόφο κι όταν θα φτάσετε εκεί, θα έχετε μέσα σας ένα κομματάκι από τον καινούργιο άνθρωπο. Τον καινούργιο άνθρωπο θα αρχίσουμε να τον διαμορφώνουμε εδώ. Εδώ αρχίζει να διαμορφώνεται ο καινούργιος άνθρωπος, γιατί το Μέτωπο πρέπει να είναι μια οργάνωση ανθρώπων καινούργιων που, όταν θριαμβεύσουν, να μπορούν να φτιάξουν μια κοινωνία καινούργιων ανθρώπων… Λοιπόν, αν δεν είστε μονάχα όλο θεωρίες, αλλά θέλετε στην πραγματικότητα να ‘στε άνθρωποι καινούργιοι, εμπρός, ανασκουμπωθείτε…”

Ο Ομάρ Καμπέσας Λακάγιο γεννήθηκε το 1950 στη Λεόν της Νικαράγουας. Πήρε μέρος στους αγώνες ενάντια στο δικτατορικό καθεστώς του Σομόζα, σαν στέλεχος του Φοιτητικού Επαναστασιακού Μετώπου και του Σαντινιστικού Μετώπου Εθνικής Απελευθέρωσης. Μετά τη νίκη της επανάστασης, του απονεμήθηκε ο τίτλος του Κομμαντάντε. Το βιβλίο Φωτιά απ’ τα Βουνά πρωτοκυκλοφόρησε το 1982. Στην Ελλάδα κυκλοφόρησε το 1985 από τις εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]