Από τη Ντίμη Θεοδωράκη

BAUHAUS : Οι αρχές

Οι Bauhaus κατάγονταν από το Νόρθαμπτον, μια μικρή εγγλέζικη πόλη κοντά στο Μπέρμινχαμ, που οι ίδιοι χαρακτήριζαν σαν την «Μέκκα του φόνου στην Κεντρική Αγγλία». Δημιούργησαν το γκρουπ τον Ιανουάριο του 1979, αλλά ήδη από το 1977 τα δυο αδέλφια Haskins, David και Kevin, αποτελούσαν μέρος ενός πανκ συγκροτήματος, που το έλεγαν Submerged Truth”, το οποίο είχε, όπως τόσα σχήματα της εποχής, μια σύντομη καριέρα. Τον επόμενο χρόνο ο Peter Murphy (τραγουδιστής) και ο Daniel Ash (κιθαρίστας), παλιοί συμμαθητές, βρέθηκαν ξανά.

Τα κοινά μουσικά ενδιαφέροντα τους έκαναν να γράψουν μερικά τραγούδια σε μια παλιά κασέτα. Το επόμενο βήμα ήταν η επαφή με τα δυο αδέλφια David Jay (μπασίστας) και Kevin (ντραμίστας), τα οποία είχαν δουλέψει με τον Daniel σε κάποιο σχήμα που λεγόταν “The Craze”. Κι από εδώ αρχίζει η ιστορία των Bauhaus.

«Το όνομά μας διαλέχτηκε για να υπονοήσουμε συγγενικές σχέσεις με το στυλ μας… Μετά πάντως αυτή η επιλογή θα γίνεται όλο και λιγότερο σημαντική, καθότι η γνώμη μας ήταν να μη συνδεθούμε με το αυθεντικό κίνημα Bauhaus».

https://www.youtube.com/watch?v=rhJZrRV5YKo

Bau= κατασκευή – Haus= σπίτι 

Bauhaus: ονομασία της κρατικής σχολής αρχιτεκτονικής, εφαρμοσμένων τεχνών και διακόσμησης που ιδρύθηκε το 1919 στη Βαϊμάρη της Γερμανίας από τον Walter Gropius με σκοπό να πραγματώσει ένα σύστημα καλλιτεχνικής παιδείας, ενιαίας και πλήρους,  τόσο στον τεχνικό τομέα όσο και στην τυπική εκπαίδευση. Το 1933 σταματάει η λειτουργία της από τον Χίτλερ, ο οποίος την θεωρούσε έκφραση διεθνιστικών τάσεων στον τομέα της τέχνης.

1979

Το πρώτο τους single, «Bela Lugosi’s dead», είναι εμπνευσμένο από τους θρήνους που ακολούθησαν τον θάνατο του Ουγγαρέζου ηθοποιού, Bela Lugosi, που έδωσε στο ρόλο του Κόμη Δράκουλα, μία από τις πιο σημαντικές κινηματογραφικές ερμηνείες.

Ένα εξαιρετικό ξεκίνημα, που αποκάλυψε αμέσως το στυλ του γκρουπ και που αποτελεί μέχρι και σήμερα το «μανιφέστο» της γενιάς dark και θεμέλιο λίθο της underground μουσικής έκφρασης του μετα-punk.

O Peter Murphy στην ταινία  «The Hunger» 

Η συμμετοχή της μπάντας σε κινηματογραφική ταινία

Το τραγούδι  «Bela Lugosi’s Dead» των Bauhaus παίζει πάνω στην αρχική σκηνή της ταινίας και στα credits.

«Η Πείνα» είναι μια ερωτική horror movie του 1983 του Tony Scott, με πρωταγωνιστές την Catherine Deneuve, τον David Bowie και τη Susan Sarandon. Είναι η ιστορία ενός ερωτικού τριγώνου μεταξύ ενός γιατρού, που ειδικεύεται στην έρευνα για τον ύπνο και τη γήρανση και ένα ζευγάρι βαμπίρ. Η ταινία είναι μια χαλαρή προσαρμογή του μυθιστορήματος του 1981 με το ίδιο όνομα, του Whitley Strieber. Λόγω της σκοτεινής ατμόσφαιρας της έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής στην Goth κουλτούρα.

1980

2ο single: “Dark Entries” και συνεργασία με την δισκογραφική εταιρεία 4AD.

3ο single: “Terror couple kill colonel”

Πρώτο άλμπουμ: «In the flat field»

4ο single: “Telegram Sam” (remake του ομώνυμου τραγουδιού του Μαρκ Μπόλαν)

1981

5ο single: “Kick in the Eye” και συνεργασία με την δισκογραφική εταιρεία Beggars Banquet.

6ο single: “Passion of Lovers”

Δεύτερο άλμπουμ: “Mask”

1982

Συνάντηση με τον David Bowie στο Old Vic του Λονδίνου σε μια συναυλία τους. Στον Bowie άρεσε τόσο πολύ το mixture μουσικής και θεάτρου που έκαναν και γι’ αυτό το λόγο τους κάλεσε να συμμετέχουν και στην ταινία “The Hunger”.

7ο single: “Spirit”

Τρίτο άλμπουμ: “The sky’s gone out”, όπου περιλαμβάνει το remake του “Third Unkle” του Brian Eno.

1985

45άρια:  “Lagartija Nick” & “She’s in Parties”

Τέταρτο άλμπουμ: “Burning from the inside”

BAUHAUS: «Αυτό που συμβαίνει πάνω στη σκηνή είναι η παρουσίαση των ομαδικών μας ενδιαφερόντων που κυμαίνονται από συγγραφείς, όπως ο Ρεμπώ, ο Πόε και ο Μπάροουζ μέχρι την μουσική των John Cale, Brian Eno, Marc Bolan & David Bowie».

ΠΗΓΗ: bauhaus – Εκδόσεις «ΣΙΓΑΡΕΤΑ» – 08-1992

 

«Στις 8:30 μ.μ. έγραφε το εισιτήριο παίζουν οι Bauhaus στο γήπεδο του μπάσκετ, Σπόρτινγκ. Στις 8:30 σαν γνήσιοι Άγγλοι, ανέβαιναν τα σκαλιά της εξέδρας για να παίξουν. Αδύνατοι, ωραίοι σαν Έλληνες, υποκλίθηκαν μπροστά μας και πήραν τα όργανα στα χέρια τους… Bauhaus λέγονται και ξέρουνε τι είναι. Χορευτές και μεγάλοι ηθοποιοί, μίμοι. Ο τραγουδιστής είναι ένας μικρός Νιζίνσκυ, ένας Μερς Κάνιγκαμ. Ένα γνήσιο παιδί του ρυθμού, του αργού θανάτου… Τέλειοι κάτοχοι της τέχνης τους«.

Από το βιβλίο του Γιώργου Χρονά: Ψεύτικες Βλεφαρίδες. Οδός Πανός, 1987

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 2018

4.12 Αθήνα, Gazi Music Hall
15.12 Θεσσαλονίκη, Principal Club

PETER MURPHY 40 years of BAUHAUS

Ruby Celebration featuring David J

Ερμηνεύοντας ολόκληρο το «In the Flat Field» και εκτεταμένο encore με Bauhaus classics

Η συναυλία της Αθήνας μεταφέρεται στο γήπεδο του Tae Kwon Do στο Φάληρο.

Το ευρωπαϊκό τμήμα της “Peter Murphy 40 years of Bauhaus – Ruby Celebration featuring David J” έχει ήδη ξεκινήσει, με το setlist των ως τώρα συναυλιών να περιλαμβάνει και διασκευές σε τραγούδια των Dead Can Dance, David Bowie και T-Rex!

Τις εμφανίσεις του Peter Murhpy στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη θα ανοίξουν οι PGM, το προσωπικό σχήμα του Adem Murphy με τον Utku Tuzlu.

O Peter Murphy επιστρέφει στην Ελλάδα για δύο συναυλίες αφιερωμένες στα 40 χρόνια των θρυλικών Bauhaus! Μαζί του και ο μπασίστας των Bauhaus, David J.

Στις 14 Δεκεμβρίου στην Αθήνα και στις 15 Δεκεμβρίου στη Θεσσαλονίκη (Principal Club), θα παρουσιάσουν ολόκληρο το “In The Flat Field”, το ντεμπούτο άλμπουμ των Bauhaus, καθώς και τις μεγάλες επιτυχίες του συγκροτήματος. Τη live μπάντα τους θα αποτελούν οι John Andrews (κιθάρα) και Marc Slutsky (drums). Οι συναυλίες αυτές θα σημάνουν την μεγάλη επιστροφή του Peter Murphy στην Ελλάδα έπειτα από μια δεκαετία.

To “In The Flat Field” κυκλοφόρησε το 1980 και ήταν το πρώτο άλμπουμ που βγήκε με την ετικέτα της (μετέπειτα) περίφημης δισκογραφικής εταιρείας 4AD. Παρά το ότι οι επιφανείς κριτικοί της εποχής το διέσυραν, μιλώντας εντελώς απαξιωτικά για “απουσία τραγουδιών”, ο δίσκος έγινε μια μεγάλη ανεξάρτητη επιτυχία. Στο πέρασμα του χρόνου δε, θεωρήθηκε μια από τις ιδρυτικές πράξεις του goth-rock και ένα από τα καλύτερα ντεμπούτα, καθώς όψιμα η κριτική το αναγνώρισε ως ένα ορόσημο στην ιστορία της σύγχρονης μουσικής.

Οι Bauhaus, στην εξαιρετικά βραχύβια καριέρα τους (1979-1983), κυκλοφόρησαν τέσσερα άλμπουμς που πρακτικά διαμόρφωσαν τον goth ήχο, τον οποίο οι ίδιοι ξεκίνησαν με την κυκλοφορία του single “Bela Lugosi’s Dead” το 1979. Χάρη σε τραγούδια-ύμνους όπως τα She’s In Parties, The Passion Of Lovers, Dark Entries, Kick In The Eye, Terror Couple Kill Colonel, Who Killed Mr Moonlight και άλλα, η επιρροή τους στη σύγχρονη μουσική είναι τόσο κομβική, ώστε να είναι σημείο αναφοράς για συγκροτήματα όπως Marilyn Manson, Dead Kennedys, Smashing Pumpkins, Nine Inch Nails, Sepultura, Korn, Interpol και αμέτρητα άλλα.

Νέες τιμές εισιτηρίων

Ως τις 30/11 τα εισιτήρια ορθίων θα κοστίζουν 31 ευρώ για τη συναυλία της Αθήνας και 29 ευρώ για τη συναυλία της Θεσσαλονίκης.

Από τις 1/12 τα εισιτήριων ορθίων θα κοστίζουν 34 ευρώ για τη συναυλία της Αθήνας και 32 ευρώ για τη συναυλία της Θεσσαλονίκης.

Περισσότερες πληροφορίες και μια μεγάλη έκπληξη για τις συναυλίες θα ανακοινωθούν σύντομα.

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

για τη συναυλία της Αθήνας
Προπώληση
Όρθιοι: 31 Ευρώ (ως τις 30/11), 34 Ευρώ
Καθήμενοι: 40 Ευρώ

Ταμείο
Όρθιοι: 38 Ευρώ
Καθήμενοι: 45 Ευρώ

για τη συναυλία της Θεσσαλονίκης
Προπώληση
Όρθιοι: 29 Ευρώ (ως τις 30/11), 32 Ευρώ

Ταμείο
Όρθιοι: 35 Ευρώ

VIP / Meet & Greet Εισιτήρια
140 Ευρω – περιλαμβάνει εισιτήριο (καθήμενων για την Αθήνα), παρακολούθηση του soundcheck και pre show meet&greet. Ο αριθμός των VIP εισιτηρίων είναι πολύ περιορισμένος.

Η προπώληση των εισιτηρίων γίνεται στα www.viva.gr, www.public.gr, SevenSpots, Reload, Ευρυπίδης, MediaMarkt.
Οι μεταπωλητές των εισιτηρίων χρεώνουν έξοδα διαχείρισης ανάλογα με το τιμολόγιό τους.

Πληροφορίες: www.detoxevents.gr, 2109636489

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

Σχόλια

X