Τον Σεπτέμβριο του 1978, ο Tom Waits κυκλοφορεί το 6ο άλμπουμ του, Blue Valentine. Το άλμπουμ περιέχει αρκετά γνωστά τραγούδια του, όπως το “Christmas Card from a Hooker in New Orleans” και το “Romeo Is Bleeding”. Το artwork του άλμπουμ περιλαμβάνει κάποιες κάπως θολές φωτογραφίες του μουσικού σε ένα βενζινάδικο, μαζί με άλλους δύο ανθρώπους, μια γυναίκα και έναν ακόμη άντρα, προς το παρόν άγνωστους στο ευρύ κοινό.

 

Πρόκειται για την τότε σύντροφο του Waits, Rickie Lee Jones, και τον κολλητό φίλο του ζευγαριού, Chuck E. Weiss. Και η Jones και ο Weiss είναι επίσης μουσικοί, αν και όχι τόσο αναγνωρίσιμοι το 1978 όσο ο μετέπειτα δημιουργός του “Downtown Train” και του “Jockey Full of Bourbon”. Γεννημένος το 1952, ο Weiss καταφέρνει και γνωρίζεται με τον μπλουζίστα Lightnin’ Hopkins ενώ είναι ακόμη έφηβος και γίνεται ο ντράμερ της μπάντας του, παίζοντας στη συνέχεια με μουσικούς όπως ο Muddy Waters και ο Howlin’ Wolf. Έχει επίσης υπάρξει DJ και ιδιοκτήτης μπαρ στο Λος Άντζελες. Εκτός αυτών, βγάζει και πέντε αξιόλογους προσωπικούς δίσκους, από το 1981 μέχρι και το 2014, ενώ κάνει καριέρα και ως ηθοποιός.

 

Γνωστός, εκτός από το ταλέντο του, και για τη χαρισματική προσωπικότητά του αλλά και τον μποέμ τρόπο ζωής του, ο Weiss αποτελεί ιδανικό συνοδοιπόρο για τους Waits και Jones, στα τέλη της δεκαετίας του 1970, όταν και οι τρεις τους κατοικούν στη μεγαλούπολη της Καλιφόρνια, προσπαθώντας να γίνουν γνωστοί για τα επηρεασμένα από τη τζαζ και τα μπλουζ τραγούδια τους. Το ζευγάρι επισκέπτεται συχνά τον Chuck E. (ή Chuckie) στο διαμέρισμά του σε ένα παρακμιακό μοτέλ, μέχρι που μια μέρα πάνε και δεν τον βρίσκουν εκεί. Απορημένοι από την απουσία του, δέχονται τελικά ένα τηλεφώνημα από τον Weiss λίγο καιρό αργότερα. Ο ανεξήγητα απών ανακοινώνει στον Waits πως έχει μετακομίσει στο Denver, μιας και έχει ερωτευτεί μια γυναίκα που μένει εκεί. Κλείνοντας το τηλέφωνο, ο Waits αναφέρει στην Jones πως “Chuck E.’s in love”. Η μουσικότητα αυτής της τελευταίας φράσης ιντριγκάρει την Jones, η οποία γράφει το ομότιτλο τραγούδι – ένα κομμάτι που περιγράφει με περιπαικτικό αλλά και τρυφερό τρόπο την καινούρια κατάσταση στην οποία έχει βρεθεί ο φίλος της. Στο τέλος των στίχων, ωστόσο, η Jones προσθέτει την -επινοημένη- ανατροπή πως η γυναίκα με την οποία είναι ερωτευμένη ο Chuck E. είναι η ίδια.

 

Αναμειγνύοντας με αριστοτεχνικό τρόπο την τζαζ και την pop και το χιούμορ με την ευαισθησία, το κομμάτι της Jones γίνεται μεγάλη επιτυχία όταν κυκλοφορεί ως single – το πρώτο της- το 1979. Περιλαμβάνεται επίσης στο ντεμπούτο άλμπουμ της, με τίτλο το ονοματεπώνυμό της, το οποίο βγήκε την ίδια χρονιά. Η μεγάλη επιτυχία, όμως, του τραγουδιού και του άλμπουμ αποτέλεσε αφορμή για να ψυχρανθούν οι σχέσεις μεταξύ των τριών προαναφερθέντων, και να φτάσει στο τέλος του ο έρωτας μεταξύ της Jones και του Waits. Πικραμένος που μετά από έξι άλμπουμ δεν είχε καταφέρει να γνωρίσει ανάλογη επιτυχία, ο Waits αποσύρθηκε προσωρινά από τη μουσική, μέχρι που η γνωριμία με τον Francis Ford Coppola, το 1980, του έδωσε την ευκαιρία να γράψει και να τραγουδήσει τα τραγούδια για το musical του τελευταίου, One from the Heart, και έτσι να εισέλθει σε μια από τις πιο σημαντικές περιόδους της δημιουργικής πορείας του.

 

Μετά το πέρας της φιλίας του με τους Waits και Jones, o Weiss παρέμεινε ενεργός ως μουσικός και ηθοποιός, αλλά και ως μια από τις πιο χαρακτηριστικές φυσιογνωμίες της ροκ σκηνής του Λος Άντζελες, φίλος με τον Johnny Depp, τον συνεργάτη του Iggy Pop και του Nick Cave, Toby Dammit, και πολλούς άλλους. Έφυγε από τη ζωή σήμερα. Τα αίτια του θανάτου του δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά.

 

 

 

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

Σχόλια