Αναδημοσίευση από το www.fermouart.gr

Ο Αμερικανός ηθοποιός, σκηνοθέτης και ακτιβιστής Edward Harrison Norton γεννήθηκε το 1969 στη Βοστώνη της Μασαχουσέτης και μεγάλωσε στην Columbia, Μέριλαντ.

Ήδη από την ηλικία των πέντε ετών, ο Norton, έδειξε μια κλίση προς την ηθοποιία.

Σε ηλικία οκτώ ετών, ρώτησε τον δάσκαλο υποκριτικής ποιο θα έπρεπε να είναι το κίνητρό του σε μια σκηνή που είχε να παίξει.

Παρακολούθησε διάφορες θεατρικές σχολές και τελικά κατόρθωσε να βρει δουλειά στη Νέα Υόρκη ως μέλος των Signature players, οι οποίοι ανέβαζαν έργα του θεατρικού συγγραφέα  Edward Albee.

Περίπου εκείνη την εποχή, στο Χόλιγουντ, έψαχναν για ένα νεαρό ηθοποιό  που να μπορεί να Πωταγωνιστήσει δίπλα στον Richard Gere, σ’ ένα νέο θρίλερ, με τίτλο “Φόβος ενστίκτου” (Primal Fear) (1996). Ο ρόλος αυτός είχε προταθεί στον Leonardo Di Caprio, αλλά τον είχε απορρίψει.

Ο Gere ήταν στα πρόθυρα του να εγκαταλείψει το έργο, όταν εμφανίστηκε ο Edward, ο οποίος επιλέχτηκε από audition ανάμεσα σε πάνω από 2.000 υποψηφίους.

Εκτός από ηθοποιός, και μουσικός;

Tο Δεκέμβριο του 1998, έπαιξε κιθάρα με το συγκρότημα Hole, της Courtney Love, σε δύο συναυλίες, στο Λος Άντζελες.

O Edward Norton μιλάει για εκείνη την περίοδο και για τον Richard Gere

Όταν ο Norton συναντήθηκε με τον σκηνοθέτη του Primal Fear (1996), του είπε ότι, όπως κι ο Aaron, καταγόταν από το ανατολικό Κεντάκι. Ο Norton μίλησε μάλιστα με ένρινη Αμερικανική προφορά (twang) (που προετοίμασε παρακολουθώντας το Coal Miner’s Daughter (1980).
Ο χαρακτήρας του Aaron Stampler, που βασίστηκε σε ένα βιβλίο, δεν τραύλιζε, αλλά ο Norton, όταν έλαβε μέρος στην ακρόαση, του το πρόσθεσε.

Ο Edward κέρδισε τελικά τη Χρυσή Σφαίρα για τον Καλύτερο Υποστηρικτικό Ηθοποιό για το “Primal Fear και έλαβε υποψηφιότητα για Βραβείο Όσκαρ για τον Καλύτερο Υποστηρικτικό Ηθοποιό.

Μαθήματα Αμερικανικής ιστορίας

Το 1998, ο Norton έφτιαξε ένα σώμα γεμάτο μύες και μεταμορφώθηκε σε skinhead για το ρόλο του βίαιου λευκού νεοναζί στην ταινία Μαθήματα Αμερικανικής ιστορίας.

Αυτή τη φορά, κέρδισε το δεύτερο βραβείο Όσκαρ Καλύτερου Ηθοποιού.

Δείτε στο βίντεο τον Edward Norton, στην πρεμιέρα του ‘American History X’ στο  Century Plaza- Century City, California 26-10-1998.

https://www.youtube.com/watch?v=2xoLju5uO6Q

Για το έργο Birdman (Η Απροσμένη Αρετή της Αφέλειας) – 2014 έλαβε το τρίτο του βραβείο Όσκαρ για τον Καλύτερο Υποστηρικτικό Ηθοποιό.

Είναι γνωστό ότι παίζει χαρακτήρες που έχουν διπλές προσωπικότητες.
Ενσαρκώνει έξυπνους, αλλά προβληματικούς χαρακτήρες.

Οι σημαντικότεροι ρόλοι του περιλαμβάνουν επίσης το Όλοι λένε σ ‘αγαπώ (1996), Υπόθεση Λάρι Φλιντ (1996), Fight Club (1999), Κόκκινος δράκος (2002), 25η ώρα, Το βασίλειο των ουρανών, Ο μάγος Αϊζενχάιμ (2006), Ο έρωτας του φεγγαριού (2012) και Grand Budapest Hotel (2014).

Έχει σκηνοθετήσει και συγγράψει ταινίες, συμπεριλαμβανομένου του σκηνοθετικού ντεμπούτου του,  Πιστά Ερωτευμένοι (2000).

Έχει συμβάλει στη δημιουργία των σεναρίων για το The Score (2001), Frida (2002) και  Ο Απίθανος Χαλκ (2008).

Oι παίκτες (1998)

Ο χαρακτήρας του,  o Worm, στο σενάριο της ταινίας “Οι παίκτες” (1998) ήταν καπνιστής. Αλλά επειδή ο Νόρτον είναι φανατικός αντι-καπνιστής, αρνήθηκε και ο ρόλος άλλαξε σε μη καπνιστή.

Ο ίδιος και ο Matt Damon συναγωνίστηκαν στο World Series of Poker στο Las Vegas, τον Μάιο του 1998, με το κινηματογραφικό στούντιο Miramax να πληρώνει ποσό εισόδου για τον καθένα τους, $ 10,000.

Fight Club (1999)

Έχασε πολλά κιλά για να παίξει στο Fight Club.

Τον ρόλο του στο Fight Club (1999) τον πήρε, γιατί ο σκηνοθέτης, David Fincher, τον ξεχώρισε από τον ρόλο που είχε στην ταινία «Υπόθεση Λάρι Φλιντ (1996)».

Κατά τη διάρκεια της κινηματογράφησης του Fight Club ο ίδιος και ο συμπρωταγωνιστής του, Brad Pitt, πήραν μαθήματα κατασκευής σαπουνιών.

– Αν κι έκανε ακρόαση για τον ρόλο του Rudy Baylor στην ταινία “Ο βροχοποιός” (1997), ο ρόλος τελικά πήγε στο Matt Damon.

– Θεωρήθηκε κατάλληλος για τον ρόλο του Andy Kaufman, στην ταινία “Άνθρωπος στο Φεγγάρι” (1999). Ο σκηνοθέτης Milos Forman όμως δεν μπορούσε ν’ αποφασίσει μεταξύ του Νόρτον και του Jim Carrey και άφησε την απόφαση στο στούντιο. Το στούντιο επέλεξε τον Carrey.

Ο ίδιος έχει πει:

Αν δεν ήμουν ηθοποιός, θα γινόμουν πιλότος.

Μακάρι να ήμουν πιο ταλαντούχος στο να παίζω μουσικά όργανα. Θα ήθελα να είχα κολλήσει με τη μουσική, θα ήταν υπέροχο.

Πραγματικά θα ήθελα να έχω μάθει να κάνω surf  νωρίτερα στη ζωή μου.

Μια ζωή διάβαζα γαλλικά, αλλά κάθε πότε μιλάω γαλλικά; Θα έπρεπε να έχω μάθει ισπανικά.

Δεν καπνίζω και δεν θέλω να καπνίζω. Δεν είμαι οπαδός του δωρεάν καπνίσματος σε ταινίες.

Η φήμη μου είναι πολύ διαβρωτική και πρέπει να την διαφυλάξετε πολύ αυστηρά.

Δεν ενδιαφέρομαι να κάνω ταινίες για όλους. Μου αρέσει να κάνω ταινίες για τον εαυτό μου και τους φίλους μου και για ανθρώπους που αναγνωρίζουν την ευαισθησία μου.

Κανείς δεν με κάνει να νιώθω άβολα εδώ. Είναι ένας τόπος όπου μπορείτε να είστε αιώνια ανώνυμοι  ο λόγος που αγαπάει να ζει στη Νέα Υόρκη).

Αν θα πρέπει να σταματήσω να παίρνω το μετρό, θα πάρω καρδιακή προσβολή.

2008 –  The Incredible Hulk

Ο Ζακ Πεν, ο οποίος έγραψε ένα προσχέδιο για την πρώτη ταινία το 1996, είπε ότι Ο Απίθανος Hulk θα είναι συνέχεια του Hulk, αλλά πιο κοντά στο ύφος της τηλεοπτικής σειράς και του κόμικ. Σύγκρινε το σενάριό του με το Άλιενς: Η Επιστροφή (Aliens, 1986), το οποίο ήταν πολύ διαφορετικό με το Άλιεν (Alien, 1979), αλλά με την ίδια ροή.

Ο Έντουαρντ Νόρτον (στο ρόλο του Δρ. Μπρους Μπάνερ/Χαλκ) επιμελήθηκε το σενάριο, το οποίο άρεσε στο σκηνοθέτη και στο στούντιο και το σύστησε ως επαναπροσδιορισμό της σειράς ταινιών.

 

Birdman ή η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας (or The Unexpected Virtue of Ignorance)

Αμερικανική μαύρη κωμωδία παραγωγής 2014

 

Παράλληλα με το έργο του στον κινηματογράφο, ο Norton είναι περιβαλλοντικός και κοινωνικός ακτιβιστής και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Enterprise Community Partners, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που ίδρυσε ο παππούς του, James Rouse.

Κάποιες από τις ταινίες που έχει συμμετάσχει:

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]