Πρόφερε, αργά, τη λέξη απόλαυσέ την.
Τα σύμφωνα να τα πατάς,
φωνήεντα απ΄τη μήτρα απ’ τους όρχεις να γεννάς.
Από τη μήτρα, από το διάφραγμα τα λέω, σωστά;
Νιώθω. τελείες. σε. κάθε. λέξη.
Όση χρειάζεται να καίγομαι φωτιά.
Γεμάτη σαν τον ήλιο όταν φέξει.
Καθένας άνθρωπος και με τους δαίμονές του
μα οι δικοί τους σκέφτονται καμιά φορά
τι θα αγοράσουν να ντυθούνε
κι όλο το σώμα μου κοιτούν το δέρμα μου ποθούνε.
Ενώ οι δικοί μου οι δαίμονες Νίτσε διαβάζουν λιώνουν
κατάδικοί μου δαίμονες θανάτους πάλι καμαρώνουν.
Τι ζήλεψες; Μιλούσες για το στόμα μου
μα το στομάχι μου, το σχήμα του, ποτέ δεν είδες.
Εγώ το μέσα μιας μαυρούλας ζήλεψα
από το χέρι ένα μικρό -πολυμικρό- ξανθό αγοράκι
Θαρρώ πως πρόδιδε αυτό το πλασματάκι
μία ανίερη παράταιρη για εκείνους συνουσία
Μία ύβρις στου Χίτλερ τη γενιά.
Και αν λευκό στο δέρμα ντύθηκα και τώρα σου μιλάω
μονάχα θέλησα το κόκκινο να βλέπω όταν πονάω
να αποδεικνύω στον εαυτό την ύπαρξή μου.
Και να η απόδειξη.
Στις φλέβες σου εκείνον τον φασίστα εννοούσα
που απαιτεί όλη την ώρα οξυγόνο να σε ζήσει
λες κι αν δε ζούσες πρόβλημα θα ΄χες, λες και θα ΄ξερες
μα είναι που εδώ βρεθήκαμε
στο φως -ακόμα- ανακριτή
όλα όσα ξέρουμε δεν είπαμε.
Στάσου! Περήφανη είμαι, δε ζήτησα εγώ αποδοχή
φάνηκε λίγο, μπροστά σε όλη την ορμή μου
και αν τη δέχτηκα καμάρωσα κορδώθηκα
συγχώρεσε την πιο θνητή εκδοχή μου.
Ανθρώπους σαν αρχαίους, στα παλιά
ακόμα εκεί τους άφησα να ζούνε
χρόνια περπάτησα μπροστά
και αν τους πλήγωσε αυτό
δεν ήξερα πώς να τους πω κοντά να κατοικούνε
Πάλι εδώ πάλι μετρό.
Πώς άλλωστε να κινηθούν οι Έλληνες ωραίοι.
Πώς να αυτοκτονήσουνε οι πιο φτωχοί ευρωπαίοι.
Πώς θα μπορούσα αγόρι να ντυθώ.
γυναίκες μάγισσες στο αυτί μου να μην έχω.
Πώς θα μπορούσα τη ζωή να αρνηθώ
αφού μεσ΄τη ζωή σου τώρα τρέχω.
Πώς η μεσόγειος φλέγεται πώς ο βορράς πεθαίνει
πώς απ΄το θάνατο ανασταίνεται ενώ η μεσόγειος στα αποκαΐδια της χορεύει.
Χόρεψε, μάθε, απόψε έχουμε γιορτή
Απόψε ας αναστηθούμε
Η Ρώμη καίγεται μα ο Νέρωνας γελά.
Νενικήκαμεν εμείς οι εμπρηστές ξανά.
Νενικήκαμεν για άλλη μια φορά.

Καλή ανάσταση, χρόνια καλά!

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]

About The Author

Η Λίνα Φούντογλου είναι ηθοποιός. Είναι απόφοιτη του Πανεπιστημίου Αθηνών τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και αριστούχα απόφοιτη της Ανώτερης Δραματικής Σχολής Αθηνών Γ. Θεοδοσιάδη με την υποτροφία της σχολής. Έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός με το Εθνικό Θέατρο, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, διάφορα Δηπεθέ, και το ελεύθερο θέατρο. Ενδεικτικές παραστάσεις είναι: Μήδεια Σκην. Κάτια Γέρου, Το θαύμα της Άννυ Σάλιβαν Σκην. Νικαίτη Κοντούρη, Το Ξύπνημα της Άνοιξης Σκην. Αντώνης Μόργκαν, Χορεύοντας στη Λούνασα Σκην. Νικαίτη Κοντούρη, Το Τρίτο Κύμα Σκην. Νίκος Αρβανίτης. Το 2022 βραβεύτηκε για την ερμηνεία της στη μικρού μήκους ταινία Wolves ενώ το 2019 είχε βραβευτεί από την Unesco Πειραιώς και Νήσων για τη συνεισφορά της στην τέχνη και τον πολιτισμό. Διηύθυνε το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πειραιά ως συνιδρύτρια και ηθοποιός της κινηματογραφικής ομάδας Nail.hitnrun. Έχει εκδώσει την ποιητική συλλογή «δημιουργικό μηδέν» μέρος της οποίας μεταφράστηκε στα γαλλικά από εκδοτικό οίκο και διατηρεί τη στήλη «απεριορίστων διαδρομών» ως ένα πείραμα επάνω στον γραπτό λόγο και την έκφραση όπως συνήθιζε να κάνει και ως μαθήτρια του ποιητή Νάνου Βαλαωρίτη.

Related Posts