Bία, αίμα, φόνοι, προδοσία, απόγνωση, αδιέξοδα, φόβος αλλά και αισιοδοξία, εμπιστοσύνη, αγάπη, τρυφερότητα, έρωτας. Πολυποίκιλη η κινηματογραφική εβδομάδα που διανύουμε με επτά ταινίες που θα τραβήξουν σίγουρα το ενδιαφέρον των θεατών.

 

Killer Joe
ΗΠΑ 2011.  Σκηνοθεσία: Γουίλιαμ Φρίντκιν, Σενάριο: Τρέισι Λετς, Ηθοποιοί: Μάθιου ΜακΚόναχι, Έμιλ Χιρς, Τόμας Χέιντεν Τσερτς, Τζίνα Γκέρσον, Τζούνο Τέμπλ. 102΄

Ο Κρις, ένας καταχρεωμένος νεαρός τζάνκι, μαθαίνει πως η μητριά του έχει ασφάλεια ζωής 50.000 δολαρίων. Αποφασίζει, λοιπόν, να αναθέσει σε έναν επαγγελματία εκτελεστή/διεφθαρμένο μπάτσο την εξόντωσή της για να καρπωθεί τα λεφτά και να ξεχρεώσει. Από την αρχή όμως το σχέδιό του βγαίνει τελείως εκτός ελέγχου. Ο σκηνοθέτης του «Εξορκιστή» Γουίλιαμ Φρίντκιν επιστρέφει με ένα βίαιο όσο και σαρκαστικό φιλμ για τους περιθωριοποιημένους του αμερικανικού ονείρου. Καλτ ταινία που θα μείνει στη μνήμη για τις σκηνές βίας και σεξ, με υπέρτατο αποκορύφωμα εκείνη της διαφορετικής χρήσης του τηγανητού κοτόπουλου. Έκπληξη ο Μάθιου ΜακΚόναχι που μάλλον αποφάσισε να αφήσει κατά μέρος τους συμβατικούς ρόλους του. (ΑΘΗΝΑΙΑ-θερινός, ΘΗΣΕΙΟΝ-θερινός, ΑΘΗΝΑΙΟΝ 3D DIGITAL, ΑΙΓΛΗ 3D DIGITAL, ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1, STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ, ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL)

Η Σκύλα
Scarlet Street  ΗΠΑ 1945.  (επανέκδοση)  Σκηνοθεσία: Φριτς Λανγκ, Ηθοποιοί: Έντουαρντ Ρόμπινσον, Τζόαν Μπένετ, Νταν Ντούρια. 103΄

Ο Κρις είναι ένας παντρεμένος ταμίας τράπεζας που ερωτεύεται μια νέα γυναίκα, η οποία νομίζει ότι είναι μεγάλος ζωγράφος. Δέχεται να γίνει ερωμένη του και μαζί με τον εραστή της τον εκμεταλλεύονται όλο και περισσότερο, ώσπου η αλήθεια τελικά αποκαλύπτεται με τραγικές συνέπειες για όλους. Επιτυχημένη συμβολή του μεγάλου σκηνοθέτη Φριτς Λανγκ στο φιλμ νουάρ. Τα σκοτεινά πλάνα, το κλιμακούμενο σασπένς και τα δυνατά ψυχολογικά διλήμματα καθιστούν την ταινία άξια διασκευή της «Σκύλας» (La Chienne) του Ζαν Ρενουάρ (1931). Η ταινία βασίζεται στο μυθιστόρημα (και στη συνέχεια θεατρικό έργο) των Georges de La Fouchardière και André Mouézy-Éon. (ΖΕΦΥΡΟΣ-θερινός)

Στη Σκιά της Αμφιβολίας
Shadow of a Doubt  ΗΠΑ 1943.  (επανέκδοση)  Σκηνοθεσία: Άλφρεντ Χίτσκοκ, Σενάριο: Θόρντον Ουάιλντερ, Ηθοποιοί: Τερέζα Ράιτ, Τζόζεφ Κότεν, Μακντόναλντ Κάρεϊ. 108΄

Ο φιλικός θείος Τσάρλι επισκέπτεται την οικογένεια της αδερφής του στη Σάντα Ρόζα της Καλιφόρνια. Γρήγορα όμως η ανιψιά του αρχίζει να υποψιάζεται ότι ο θείος της μπορεί να είναι ο κατά συρροή δολοφόνος που αναζητά η αστυνομία. Σε σενάριο του Θόρντον Ουάιλντερ, ο Χίτσκοκ δημιουργεί την πιο ρεαλιστική του ταινία, σύμφωνα με τους κριτικούς της εποχής. Αναδεικνύει τη σκοτεινή πλευρά της αμερικανικής οικογένειας με παραστατικότητα και σασπένς, επισημαίνοντας ότι το κακό μπορεί να κρύβεται και στα πιο συμπαθητικά πρόσωπα. (ΡΙΒΙΕΡΑ-θερινός, CAPITOL ΖΕΦΥΡΟΣ)

Brave
ΗΠΑ 2012. Σκηνοθεσία: Μαρκ Άντριους, Μπρέντα Τσάπμαν. 100΄

Η Μέριντα είναι μια νεαρή, ατίθαση πριγκίπισσα που υποχρεώνεται από τους γονείς της, σύμφωνα με το έθιμο, να δεχτεί τους υποψήφιους μνηστήρες της. Προσπαθώντας να το αποφύγει, θα παραγγείλει σε μια μάγισσα ένα ξόρκι, το οποίο όμως θα αναστατώσει όλο το βασίλειο και θα θέσει σε κίνδυνο τη ζωή της μητέρας της. Η Pixar μας αφηγείται μια τρυφερή ιστορία ενηλικίωσης με χιούμορ και παρεξηγήσεις, άρτια σκηνοθεσία και πίστη στις παραδοσιακές οικογενειακές αξίες. Συνοδεύεται από τη μαγευτική μικρού μήκους «La Luna». (διάφορες αίθουσες, και σε 3D)

Το Κορίτσι με τα Πορτοκάλια
Appelsinpiken /Orange Girl  Νορβηγία 2009. Σκηνοθεσία: Εύα Νταρ, Σενάριο: Γιοστέιν Γκάαρντερ, Ηθοποιοί: Μίκελ Μπρατ Σιλσέτ, Χάραλντ Ρόσενστρομ, Άνι Νταρ Ντγκαρντ. 84΄

Ο Γκέοργκ Όλεβ κλείνει τα 16 και λαμβάνει ένα γράμμα που είχε αφήσει ο πατέρας του, Γιάν, γι’ αυτόν λίγο πριν πεθάνει. Στο γράμμα ο Γιάν μιλάει για το κορίτσι με τα πορτοκάλια, για την ιστορία του πρώτου του έρωτα δηλαδή. Η ιστορία αυτή θα δώσει μερικά πολύτιμα μαθήματα ζωής στον νεαρό Γκέοργκ. Απλή, γλυκιά ιστορία ενηλικίωσης με θέμα της την απώλεια. Βασισμένη σε μυθιστόρημα του σεναριογράφου. (ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΣΙΝΕ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ)

Νικώντας το Σκοτάδι
In Darkness  Πολωνία 2011. Σκηνοθεσία: Ανιέσκα Χόλαντ, Σενάριο: Ντέιβιντ Φ. Σαμούν, Ηθοποιοί: Μπένο Φούρμαν, Ρόμπερτ Βιεκίεβιτς, Ανιέσκα Γκροτσόφσκα. 145΄

Ο  Λέοπολντ, συντηρητής υπονόμων και μικροαπατεώνας, αναλαμβάνει να βοηθήσει μια ομάδα Εβραίων στο κατεχόμενο από τους Ναζί Λβόβ της Πολωνίας. Τους φυγαδεύει μέσα από τους υπονόμους της πόλης και ενώ αρχικά τον νοιάζει μόνο η αμοιβή του, σιγά σιγά αρχίζει να ενδιαφέρεται για αυτούς και δεν διστάζει να ρισκάρει ακόμη και την ίδια του τη ζωή για να τους σώσει. Ταινία βασισμένη σε αληθινά γεγονότα και στο βιβλίο του Ρόμπερτ Μάρσαλ με τίτλο «Στους υπονόμους της Λβοβ: Μια ηρωική ιστορία επιβίωσης από το Ολοκαύτωμα». Ήταν υποψήφια φέτος για Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, αν και παρόλο την εξαιρετική φωτογραφία το φιλμ είναι ιδιαίτερα επιδερμικό με δραματικά κλισέ, γραφικούς προβλέψιμους χαρακτήρες και μια γενική αντιμετώπιση στο θέμα που έχουμε βαρεθεί να βλέπουμε. (ΓΑΛΑΞΙΑΣ, ΑΒΑΝΑ-θερινός / χειμερινός)

Resident Evil: Η Τιμωρία
Resident Evil: Retribution  Γερμανία – Καναδάς 2012. Σκηνοθεσία – σενάριο: Πολ. Άντερσον, Ηθοποιοί: Μίλα Γιόβοβιτς, Μισέλ Ροντρίγκεζ, Κέβιν Ντουράντ. 95΄

Το «Resident Evil» ξαναχτυπά, με την γνωστή πια Άλις να τρέχει -και να μην φτάνει- πίσω από τα σχέδια της Umbrella Corp. Με τη βοήθεια μιας επίλεκτης ομάδας, προσπαθεί να σταματήσει τα σχέδια της εταιρίας και να καταστρέψει το αρχηγείο της. Το ένα σίκουελ μετά το άλλο μάς κάνουν να αναπολούμε την πολύ καλή πρώτη ταινία της σειράς. Μίλα, δεν βαρέθηκες να τρέχεις; (διάφορες αίθουσες, και σε 3D)

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]