Έκθετος είναι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής αφού, εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, οι συγκοινωνίες της Αθήνας λειτουργούν με θερινά προγράμματα δρομολογίων, τα οποία, ειδικά στην περίπτωση του Μετρό είναι αδικαιολόγητα πιο αραιά σε σχέση με τα αντίστοιχα περυσινά.

Αντί μάλιστα να προσπαθήσει να δώσει κάποια λύση, δεδομένου της σημασίας που έχει φέτος η αποφυγή του συνωστισμού, ο υπουργός σε πρόσφατη συνέντευξή προτείνει στους πολίτες να αποδεχτούν ότι θα υπάρχει συνωστισμός, «ό,τι και να γίνει» και «όπως σε όλες τις χώρες» όταν πέρυσι το καλοκαίρι έριχνε την ευθύνη για τα αραιά δρομολόγια του Μετρό στον «κακό προγραμματισμό» των θερινών αδειών από την τότε διοίκηση της ΣΤΑΣΥ.

Τι δήλωνε πέρυσι και τι φέτος ο υπουργός

Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Παρασκήνιο» το περασμένο Σάββατο, ο κ. Καραμανλής ρωτήθηκε για το αν προβλέπεται ενίσχυση των δρομολογίων προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα συνωστισμού, δίνοντας την εξής απάντηση:

«Ειδικότερα για τα δρομολόγια των ΜΜΜ, να πω ότι εξαντλούμε τα όριά μας. Με βάση τα διαθέσιμα οχήματα και το προσωπικό που έχουμε, κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Δυστυχώς και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε συγκοινωνίες υπό διάλυση… Έχει γίνει μεγάλη και συντονισμένη προσπάθεια για να φτάσουμε στο επίπεδο που βρισκόμαστε σήμερα. Μια διαρκής διαχείριση κρίσης. Πάρτε τα λεωφορεία για παράδειγμα: Στην Αθήνα παραλάβαμε 800 στο δρόμο και σήμερα έχουμε 1200, στη Θεσσαλονίκη 200 και σήμερα έχουμε 350. Ετοιμαζόμαστε να προσθέσουμε κι άλλα, με leasing, για να καλύψουμε το χρονικό διάστημα μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και να παραλάβουμε νέα λεωφορεία που θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα. Ό,τι και να κάνουμε, όμως, στα ΜΜΜ θα υπάρχει και συγχρωτισμός, θα υπάρχουν και περιπτώσεις που θα στριμωχτεί ο κόσμος. Σε όλες τις χώρες συμβαίνει αυτό. Γι΄αυτό λέμε: Στα ΜΜΜ φοράμε όλοι μάσκα. Πάντα. Η μεγάλη πλειονότητα των επιβατών, εξακολουθεί να το τηρεί αυτό. Λίγοι δεν το κάνουν.»

Σε μία (κατά γενική ομολογία ‘ατυχή’) συνέντευξη το καλοκαίρι του 2019, ο υπουργός έριχνε την ευθύνη για το συνωστισμό στο Μετρό στην τότε διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, αναφέροντας πως από τους 97 ενεργούς συρμούς, οι 23 τουλάχιστον είναι ακινητοποιημένοι με αποτέλεσμα να προκαλούνται μεγάλα προβλήματα συνωστισμού, ενώ δεν είναι σίγουρο αν όντως υπάρχει βλάβη στους συγκεκριμένους συρμούς ή είναι ακινητοποιημένοι για άλλους λόγους.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τις τότε δηλώσεις, η χρονοαπόσταση των συρμών φτάνει τα 10,5 λεπτά όταν σε άλλες πόλεις της Ευρώπης την ίδια περίοδο είναι 4 ή 5 λεπτά. Αυτό κατά τον ίδιο οφείλεται και στο ότι υπάρχει λάθος προγραμματισμός όσον αφορά τις άδειες των εργαζομένων.

Πάντως ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται ζήτημα έλλειψης εργαζομένων αλλά κακής διοίκησης αφού κατά την επίσκεψή του σε χώρους εργασίας του Μετρό διαπίστωσε πως η εταιρεία διοικείται με «συνθήκες απίστευτης χαλαρότητας» και ζήτησε εβδομαδιαίες αναφορές σχετικά με τη λειτουργία των μέσων σταθερής τροχιάς.

Τα θερινά δρομολόγια των μέσων

Σε ισχύ βρίσκεται από σήμερα Δευτέρα 27 Ιουλίου το πρόγραμμα δρομολογίων Θερινό ΙΙ για τα Λεωφορεία και Τρόλεϊ. Σημειώνεται πως από την άνοιξη μέχρι και χτες βρίσκονταν σε ισχύ το «ειδικό πρόγραμμα δρομολογίων» τα δρομολόγια του οποίου ήταν συγκρίσιμα με το πρόγραμμα Θερινό Ι το οποίο ισχύει κάθε Ιούλιο και Σεπτέμβριο.

Όσον αφορά τα μέσα σταθερής τροχιάς, τα θερινά δρομολόγια βρίσκονται σε ισχύ από τις 13 Ιουλίου. Στη γραμμή του ΗΣΑΠ, τα δρομολόγια από αυτή την εβδομάδα και μέχρι το τέλος του Αυγούστου, θα πραγματοποιούνται με συχνότητες ανά 10,5′ (και 12,5′ τα Σαββατοκύριακα), παρεμφερή με αυτά που ίσχυαν το καλοκαίρι του 2019.

Εκεί που η κατάσταση φέτος είναι χειρότερη, είναι στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό. Από σήμερα έως τις 7 Αυγούστου τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται ανά 7′-10′ όταν την αντίστοιχη περυσινή περίοδο πραγματοποιούταν από 4,5′ τις ώρες αιχμής. Στη συνέχεια, από 8 έως και 23 Αυγούστου θα πραγματοποιούνται ανά 10′ όλες τις ώρες της ημέρας ενώ πέρυσι πραγματοποιούνταν ανά 5′ μεταξύ 6:00 – 17:30. Θα γίνονται δηλαδή τα μισά δρομολόγια.

Βελτιωμένες θεαματικά φέτος το καλοκαίρι είναι μόνο οι συχνότητες των δρομολογίων του Τραμ, γεγονός που οφείλεται κυρίως στο ότι φέτος πραγματοποιείται μόνο μία διαδρομή (Κασομούλη – Βούλα) από 3 που πραγματοποιούταν πέρυσι (Κασομούλη – Βούλα, Κασομούλη – ΣΕΦ, Βούλα – ΣΕΦ). Έτσι, τα δρομολόγια θα γίνονται μέχρι και ανά 12′ στα μέσα Αυγούστου από 30′ – 40′ πέρυσι.

Πηγή: Athenstransport

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]