Γεννημένη σαν σήμερα, η Ουινόνα υπήρξε το πιο γλυκό baby face των 90s. Η φωτογραφία της κόσμησε διακριτικά  τα εφηβικά δωμάτια των κοριτσιών και το ειδύλλιο της με τον Τζόνυ Ντεπ αλλά και.. “ο γάμος” της με τον Κιάνου Ριβς έκανε πολλές άλλες να την κοιτούν με μισό μάτι.

Απο τα πιο καλοσχηματισμένα και όμορφα πρόσωπα του σύγχρονου αμερικάνικου κινηματογράφου. Τα μαύρα της μαλλιά και τα, συνήθως, κατακόκκινα χείλη της, μας θυμίζουν κάτι απο την Χιονάτη του παραμυθιού ή την νέα έκδοση της Όντρεϊ Χεπμπορν των 90. Μια Αμερικανίδα “Χιονάτη” με περίσσιο ταλέντο.

Γεννημένη στις 29 Οκτωβρίου του 1971, στην Ουινόνα της Μινεσότα των ΗΠΑ, απο την οποία πήρε και το όνομα της, η μικρή Ουινόνα είχε  πατέρα έναν άθεο Εβραίο ρουμανικής και ρωσικής καταγωγής, ο οποίος ήταν εξαιρετικά πολυπράγμων. Υπήρξε συγγραφέας, επιμελητής κειμένων, εκδότης, αντικέρ και αρχειοφύλακας ενός ψυχολόγου του Τίμοθι Λίρι ο οποίος ασχολήθηκε με τα ψυχεδελικά ναρκωτικά και τις επιπτώσεις τους στην ανθρώπινη συμπεριφορά. Ο τελευταίος υπήρξε και νονός της Ουινόνα και τώρα όλοι λίγο- πολύ κατανοούμε γιατί της  έδωσε το όνομα της περιοχής που γεννήθηκε (κακό αστείο αρθρογράφου τσεκ).

Σχεδόν όλη η οικογένεια του πατέρας της εξοντώθηκε απο τους Ναζί την περίοδο του Ολοκαυτώματος και η ίδια αυτοπροσδιορίζεται ως Εβραία. Στην ηλικία των 7 ετών, η οικογένεια της μετακόμισε σε μια κοινόβια φάρμα μαζί με άλλες εφτά οικογένειες. Εκεί ζούσαν χωρίς ηλεκτρικό και άλλες σύγχρονες ανέσεις. Έχει έναν αδερφό με το όνομα Γιούρι, προς τιμή του Σοβιετικού αστροναύτη Γιούρι Γκαγκάριν και δυο ετεροθαλή αδέρφια απο τον πρώτο γάμο της μητέρας της.

Άρχισε να παρακολουθεί μαθήματα υποκριτικής στα 12 ενώ στα 15 της χρόνια γυρίζει την πρώτη της ταινία με τίτλο “Lucas”.΄Εκεί υποδύεται την Ρίνα παιδική φίλη του πρωταγωνιστή. Σε αυτή την ταινία άλλαξε το επώνυμο της απο Χορογουιτς σε Ράιντερ, όπως το επώνυμο του μουσικού ο οποίος έγραψε το σάουντρακ της ταινίας.

Ο Τιμ Μπάρτον την προσέχει σε αυτή την ταινία και της προτείνει το 1988 να γυρίσουν μαζί την ταινία “Ο Σκαθαροζούμης”. Ντύνεται στα μαύρα ως γκοθ απροσάρμοστη έφηβη μιας άκρως γκροτέσκο οικογένειας η οποία μετακομίζει σε ένα στοιχειωμένο σπίτι. Ο Μαίκλ Κίτον, ως Σκαθαροζούμης, μας έχει εντυπωθεί στην μνήμη όπως το μαρκάρισμα στα οπίσθια των βοοειδών καθώς και η εκπληκτική της ερμηνεία.

Την ίδια χρονιά, γυρίζει την ταινία “Heathers” ή όπως μεταφράστηκε στα ελληνικά “Φονικό Πάθος” καθότι 80’s και οι Έλληνες μεταφραστές των βιντεοκασετών της εποχής έδιναν ρέστα στην ευρηματικότητα των τίτλων. Μαύρη κωμωδία, όπου πάλι σαν έφηβη προσπαθεί να ξεφύγει απο το… “φονικό πάθος” του αγοριού της ο οποίος ξεπαστρεύει για τα μάτια της και μόνο όλα τα δημοφιλή κορίτσια που στέκονται στο δρόμο της.. Εκείνη φοβάται πως αυτή η ταινία θα της στοιχίσει την καριέρα της αλλά τελικά δέχεται εξαιρετικές κριτικές.. Δεν υπολόγισε μάλλον πόσοι μισούν στην πραγματική ζωή τους δημοφιλείς..

 

Η δεκαετία ΄90  ανοίγει με εκείνη σε πρωταγωνιστικό ρόλο, στο πλευρό του τότε αγαπημένου της Τζόνι Ντεπ ως “Ψαλιδοχέρη” πάλι με την υπογραφή του Τιμ Μπάρτον. Η ταινία θεωρείται μια απο τις κλασικές του είδους της φαντασίας και εισέπραξε το αστρονομικό ποσό των 86 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο έρωτας της με το Ντεπ υπήρξε το αγαπημένο θέμα συζήτησης των κοριτσιών σε ολόκληρο το κόσμο και εκείνος δήλωνε πιο ερωτευμένος απο ποτέ, χτυπώντας το όνομα της στο σημείο της καρδιάς. Όταν χώρισαν και παντρεύτηκε χρόνια αργότερα την Βανέσα Παραντί αναγκάστηκε να σβήσει το “για πάντα” που συνόδευε το όνομα της, όχι όμως και το ίδιο το όνομα της πρώην αγαπημένης του.

Ο Κόπολα εντυπωσιάζεται με την υποκριτική της δεινότητα και αποφασίζει την ίδια χρονιά να της δώσει ρόλο στην ταινία ‘’Νονός 3’’, όπου εκείνη δεν τον ερμηνεύσει  λόγω υπερκόπωσης  και έτσι βρίσκεται αντιμέτωπη την εταιρία παραγωγής της, η οποία της ζητά αστρονομικά ποσά ως αποζημίωση. Τελικά καταφέρνει να ξεμπλέξει αλώβητη απο αυτή την ιστορία με την βοήθεια του Άλ Πατσίνο και την Ντάιαν Κίτον, συμπρωταγωνιστών της ταινίας οι οποίοι σπεύδουν να την υπερασπιστούν. Την ίδια χρονιά, γυρίζει την μέτρια ταινία ‘’Γοργόνες’’ με συμπρωταγωνίστριες την Σερ και την Κριστίνα Ρίτσι. Η ταινία δεν τα καταφέρνει τόσο καλά αλλά η διασκευή του  τραγουδιού απο την Σερ ‘’The shoop shoop Song’’ διασώζεται ως σήμερα σαν το πιο κεφάτο διαχρονικό τραγούδι του καλοκαιριού. Έλαβε βραβείο Χρυσής Σφαίρας δεύτερου ρόλου ενώ αποθεώθηκε στις κριτικές.

Τελικά το όνειρο του Κόπολα να συνεργαστεί μαζί της ευδοκιμεί το 1992. Εκείνος σκηνοθετεί την ταινία “Ο Δράκουλας” και εκείνη λαμβάνει το ρόλο της Μίνας, μιας καλοσυνάτης κοπέλας η οποία μοιάζει εκπληκτικά με την αδικοχαμένη αγάπη του θρυλικού Βλαντ Δράκουλα των Καρπαθίων. Σε αυτή την ταινία φημολογείται πως ο Κιάνους Ριβς ως Ιωανάθαν  και η Ουινόνα ως Μίνα δέθηκαν “κατά λάθος” με τα ιερά δεσμά του γάμου σε ορθόδοξη εκκλησία αφού ο ιερέας ήταν πραγματικός και τέλεσε, απο ζήλο μάλλον, όλο το μυστήριο κατά την διάρκεια των γυρισμάτων. Εδώ και χρόνια το “εσωτερικό αστείο” των δυο τους είναι εκείνη να τον αποκαλεί “ο σύζυγος μου” και εκείνος να χαμογελά ευχαριστημένος.

 

To 1993 συνεργάζεται με τους Τζέρεμι Άιρονς και Μισέλ Φάιφερ στην ταινία ‘’Τα χρόνια της αθωότητας’’ όπου χωρίς να το επιδιώκει στέκεται εμπόδιο ανάμεσα στο μεγάλο έρωτα των δυο ηρώων της ταινίας. Δεύτερη χρυσή σφαίρα β’ γυναικείου ρόλου ενώ υπήρξε και υποψήφια στα Όσκαρ για την ίδια κατηγορία. Εκείνη την χρονιά προσφέρει 200.000 δολάρια σε όποιον μπορούσε να δώσει οποιαδήποτε σημαντική πληροφορία για την εξαφανισμένη Πόλι Κλας ή ακόμα καλύτερα να την επιστρέψει σώα στην οικογένεια της. Δυστυχώς, η δωδεκάχρονη Πόλι βρέθηκε νεκρή και η ταινία ‘’Μικρές Κυρίες’’ αφιερώθηκε στην μνήμη της. Η ταινία γυρίστηκε το 1994, με την Ουινόνα Ράιντερ να υποδύεται την Ζοζεφίν Μαρς κερδίζοντας το Όσκαρ καλύτερη ηθοποιού την ίδια χρονιά.

Δίπλα στην Σιγκούνει Γουϊβερ υποκρίνεται το ανδροειδές στην ταινία “Άλιεν: Η αναγέννηση” το 1996. Σε αυτή την ταινία έρχεται αντιμέτωπη με την φοβία της για το νερό αφού σε ηλικία 12 ετών παραλίγο να πνιγεί. Στην ταινία έπρεπε να ξεπεράσει το φόβο της εφόσον κάποιες σκηνές έπρεπε να γυριστούν μέσα σε νερό. Ευτυχώς για εκείνη δεν πήγε στο πάτο της δεξαμενής όπως η αντίστοιχη ταινία η οποία έλαβε κακές κριτικές.

Οι σκηνοθέτες, το έχετε καταλάβει, την “ερωτεύονται” απο την πρώτη ματιά, έτσι και ο Γούντι Άλλεν της ζητά να παίζει το 1998 στην ταινία “Celebrity” και να υποδυθεί τον εαυτό της σε μια σατυρική ταινία για τα “κακώς κείμενα” και “ψώνια” του Χόλυγουντ. Μαγευμένος ακόμα περισσότερο μαζί της, την ζητά να παίξει και στην ταινία του ‘’Μελίντα και Μελίντα’’ το 2003 αλλά πέφτει πάνω σε δύσκολη περίοδο για εκείνη..

 

Μαζί με την Αντζελίνα Τζολι είναι έγκλειστες σε ψυχιατρική κλινική στην ταινία “Το κορίτσι που άφησα πίσω” και παρά την εκπληκτική της ερμηνεία όλα τα μάτια πέφτουν που αλλού; Στην εκπληκτική ομορφιά ( και ερμηνεία ) της Τζολί. Ακολουθει η ταινία με τον Ρίτσαρντ Γκιρ ‘’Τα φύλλα του φθινοπώρου’’ όπου παίζει την καρκινοπαθή αγαπημένη του πρωταγωνιστή και η χημεία μεταξύ τους ακόμα αγνοείται.

Το 2000, αποκτά το δικό της αστέρι στην Λεωφόρο της δόξας του Χόλυγουντ για την προσφορά της στο χώρο του θεάματος.

Στην επιφάνεια φαίνεται να τα έχει όλα. Ταλέντο, ομορφιά, χρήματα, δόξα, έρωτες και νιάτα.. Μέσα της υποφέρει απο χρόνια κατάθλιψη την οποία προσπαθεί να καταπολεμήσει με τους σωστούς και τους λάθους τρόπους. Ένας απο τους λάθους τρόπους ήταν και ο εθισμός της σε βαριά ηρεμιστικά και παυσίπονα, πιθανόν και ναρκωτικά. Το 2001, συλλαμβάνεται να κλέβει ρούχα και αξεσουάρ αξίας άνω των 5.000 δολαρίων απο κατάστημα στο Μπέρβελι Χιλς. Δικάζεται και καταδικάζεται τόσο για την κλοπή όσο και για την χρήση ναρκωτικών σε 480 ώρες κοινωνικής εργασίας και χρηματικά πρόστιμα.

Απο το 2001 έως και το 2005 σχεδόν εξαφανίζεται. Γυρίζει κάποιες ασήμαντες υποκριτικά ταινίες το 2002 και έπειτα κενό για μεγάλο χρονικό διάστημα έως το 2006 όπου επιστρέφει σε διάφορους ρόλους μικρούς ή μεγαλύτερους μέχρι το 2010 που εμφανίζεται στην ταινία “Μαύρος Κύκνος” ως μια γερασμένη και διάσημη μπαλαρίνα.

Εμφανίζεται απο τότε συχνά πυκνά σε ταινίες στις  οποίες δεν καταφέρνει να τραβήξει την προσοχή του κοινού όπως παλιά. Η αγαπημένη φατσούλα της Αμερικής παρότι έπαιξε σε καταπληκτικές ταινίες φαίνεται να έχει “σπιλωθεί” στη μνήμη τους μετά την αποκάλυψη της κλεπτομανίας της και οι Αμερικάνοι ως συντηρητικοί δεν συγχωρούν εύκολα τα είδωλα τους.

Το 2016, φαίνεται να λαμβάνει φιλί ζωής απο την σειρά του Netflix “Stranger Things” οπου υποδύεται την μητέρα του 12χρονου Τζόις Μπάιερς ο οποίος εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Τα γυρίσματα της τέταρτης σεζόν έχουν σταματήσει λόγω COVID-19 και ελπίζουμε η σειρά να λάβει το τέλος που της αξίζει και να μην ‘’ακυρωθεί’’ όπως πολλές άλλες παραγωγές της πλατφόρμας εξαιτίας της πανδημίας. Κρίμα είναι..Φημολογείται πως παίρνει 350.000 δολάρια το επεισόδιο..

Και μεταξύ μας: Τα αξίζει! Χρόνια πολλά Ουινόνα!

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]
//