«Criminal Code: Britannicus»
Βασισμένο στο έργο του Ρακίνα “Βρετανικός” σε διασκευή-σκηνοθεσία Αναστασίας Κουμίδου

Μια παλιά μυστηριώδης υπόθεση ξανανοίγει…

Στο Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού Beton7 από 15 Απριλίου 2015, για 8 παραστάσεις

Ένας Ρακίνας υπό το ανακριτικό φως της Διεθνούς Αστυνομίας και των Ιατροδικαστών: Ήταν αλλεργικός στα μανιτάρια ο αυτοκράτορας Κλαύδιος ή δηλητηριάστηκε με περίτεχνο τρόπο; Θα εξιχνιάσει έγκαιρα το μυστήριο η εγκληματολογική ομάδα ή θα τους προλάβει ένας επόμενος φόνος;

Μετά το πολιτικό θρίλερ Capo D’ Istria που ανέβηκε την άνοιξη του 2014 και βραβεύτηκε με τον Έπαινο Δραματουργίας Κάρολος Κουν τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς, η σκηνοθέτις Αναστασία Κουμίδου διασκευάζει και σκηνοθετεί το δεύτερο έργο της στην Αθήνα με άξονα την πολιτική εξουσία και τίτλο «Criminal Code: Britannicus». Το έργο είναι βασισμένο στο έμμετρο αριστουργηματικό έργο του Ρακίνα «Βρετανικός» και παρουσιάζεται στο Beton7 για 8 παραστάσεις.

Με τη νέα σκηνοθετική ματιά και διασκευή της ρακινικής εκδοχής του Νέρωνα, μεταφερόμαστε στα γραφεία της Διεθνούς Αστυνομίας, όπου ξανανοίγει ο φάκελος του αιφνίδιου θανάτου του ανώτατου άρχοντα, Κλαύδιου. Οι ήρωες του Ρακίνα γίνονται μάρτυρες και ύποπτοι ταυτόχρονα. Ανιχνεύονται δηλητήρια και ερευνώνται ειδεχθείς φόνοι, αλλά ο ένοχος παραμένει ασύλληπτος. Όλοι απειλούν και απειλούνται σε ένα πολιτικό περιβάλλον πλήρους πολιτικής αστάθειας.

Κάποιοι κατά συρροή θάνατοι οδηγούν του ερευνητές στο συμπέρασμα ότι έχουν να κάνουν με έναν κατά συρροή δολοφόνο. Η εγκληματολογική ομάδα, μαζί με έναν ιατροδικαστή, διενεργεί την έρευνά της και προσπαθεί να βρει την απάντηση στο ερώτημα: δολοφονήθηκε ο Κλαύδιος; Και αν ναι, ποιος είναι ο δολοφόνος;

Η αφροδισιακή πλευρά της εξουσίας και η εξουσιαστική δύναμη του έρωτα. Η αρχετυπική οιδιπόδεια σχέση μητέρας – γιου. Ένας πρόγονος του Ιάγου. Επίδειξη δύναμης μέσα από το βλέμμα, την καλλιέπεια, το παράλογο χιούμορ και την υπόγεια υπονόμευση της εξουσίας.

Britannicus - web PromoPhoto (1) SB

Σχετικά με το έργο:
Το έργο του Ρακίνα γράφτηκε το 1664 και αναδομεί τον Ρωμαϊκό κόσμο της εξουσίας, της διαπλοκής, της διαφθοράς και των δολοφονιών. Η Αγριππίνα, δεύτερη σύζυγος και πρόσφατη χήρα του αυτοκράτορα Κλαύδιου, προσπαθεί μέσα από μηχανορραφίες να οδηγήσει το γιο της Νέρωνα στο θρόνο. Παρόλο που ο φυσικός γιος του Κλαύδιου, Βρετανικός, είναι ο επίσημος διάδοχος του θρόνου, η Αγριππίνα πείθει τον Κλαύδιο να δώσει στο γιο της τον τίτλο του επόμενου Ρωμαίου αυτοκράτορα. Μερικές εβδομάδες αργότερα ο Κλαύδιος πεθαίνει. Ο Νέρων αρχίζει να λατρεύει την εξουσία και αποξενώνεται από τη μητέρα του. Κινεί μηχανορραφίες για να κατακτήσει την κοπέλα του Βρετανικού, την Ιουνία, και απειλεί τη ζωή του Βρετανικού. Η Ρώμη βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού.

Σημείωμα της σκηνοθέτιδας:
Το έργο «Criminal Code: Britannicus» είναι βασισμένο στο αριστούργημα του Ρακίνα Βρετανικός. Η διασκευή μεταθέτει το σημείο αφετηρίας της ιστορίας και επομένως το κεντρικό πρόβλημα του έργου. Ξεκινά με την επανεξέταση των αρχείων του μυστήριου θανάτου του αυτοκράτορα Κλαύδιου. Παρόλο που η υπόθεση αρχικά είχε κλείσει, καθώς η νεκροψία έδειξε απλή τροφική δηλητηρίαση ως αιτία θανάτου, υπάρχουν πρόσφατα ισχυρές ενδείξεις ότι ο Κλαύδιος δολοφονήθηκε με δηλητήριο.

Μια ειδική μονάδα ερευνών μέσα στη Μυστική Υπηρεσία, ερευνά την υπόθεση, καθοδηγούμενη από μια κάποια πρόσφατα ευρήματα. Οι πράκτορες ρίχνουν φως στο αρχείο του κάθε χαρακτήρα, δημιουργώντας τα προφίλ τους από την αρχή, και τα αντιπαραθέτουν στους χαρακτήρες του Ρακίνα. Ανάμεσα στις διάφορες σκηνές, οι ερευνητές αποσυναρμολογούν και συναρμολογούν το παζλ του θανάτου του Κλαύδιου, ενώ μια ειδική τοξικολόγος δίνει διαλέξεις πάνω σε πιθανά δηλητήρια προκειμένου να βρεθεί το ακριβές δηλητήριο που αφαίρεσε τη ζωή του Κλαύδιου.

Μέσω της μετατόπισης της δραματουργικής εστίασης, η διασκευή φέρνει στο προσκήνιο το εξής ερώτημα: «Ο Κλαύδιος ήταν αλλεργικός στα μανιτάρια ή δηλητηριάστηκε με δόλο μέσω των αγαπημένων του ορντέβρ; Και έτσι ένα έργο του 1664 μετατρέπεται σε μια εξαντλητική διερεύνηση των χαρακτήρων του Ρακίνα. Ο καθένας από αυτούς θεωρείται και μάρτυρας και ύποπτος, μέχρι να διαλευκανθεί η υπόθεση του μυστήριου θανάτου του Κλαύδιου.

Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση έργου Ρακίνα: Ανδρέας Στάικος
Διασκευή / Σκηνοθεσία: Αναστασία Κουμίδου
Συνεργάτις διασκευής: Άννυ Ζερβού
Σκηνικά – Κουστούμια: Ανδρέας Σκούρτης
Σχεδιασμός Φώτων: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Κίνηση: Κωνσταντίνος Μίχος
Μουσική: Αντριάνα Μίνου
Φωτογραφία: Δημήτρης Ευλαμπίδης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Χιονία Χιωτέλλη

Παίζουν οι ηθοποιοί (αλφαβητική σειρά)

Με βάση το κείμενο του Ρακίνα:
Νέρων: Θοδωρής Ελευθεριάδης
Νάρκισσος: Μαρία Ελένη Μακρή
Ιουνία: Ερατώ Πίσση
Αγριππίνα: Εύρη Σωφρονιάδου
Βρετανικός: Νικήτας Χολόγκιτας

Διεθνές Εγκληματολογικό Κέντρο:
Det 1: Κώστας Πασχαλίδης
Det 2: Χιονία Χιωτέλλη
Τοξικολόγος: Άννυ Ζερβού

INFO
Ημερομηνίες: 15, 16, 20, 21, 22, 27, 28, 29 Απριλίου 2015
Ώρα έναρξης: 21:00
Διάρκεια: 70’
Εισιτήρια: 10€ & 5€ (για φοιτητές και ανέργους)
BETON7 | Πύδνας 7, Βοτανικός – Αθήνα 11855 | (στάση μετρό ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ)
Tηλ. Κρατήσεων 2107512625
Πληροφορίες – Κρατήσεις: 210 7512625

Επίσημος δικτυακός τόπος παράστασης: www.britannicus.gr

Με την υποστήριξη του 3pointmagazine.gr

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]