Μία από τις δημοφιλείς πρακτικές των σκηνοθετών από τη δεκαετία του ’70 ακόμα, είναι να συνοδεύουν σκηνές των κινηματογραφικών τους έργων με γνωστά μουσικά κομμάτια, δημιουργώντας συχνά αξιομνημόνευτα αποτελέσματα.

Στην παρακάτω λίστα απέφυγα να αναφέρω τα ευρέως γνωστά παραδείγματα, όπως είναι το φινάλε του Fight Club υπό τους ήχους του Where Is My Mind των Pixies, το Stuck In The Middle With You που παίζει κατά τη διάρκεια της σκηνής βασανισμού στο Reservoir Dogs ή το This Is The End των Doors στο άνοιγμα του Αποκάλυψη Τώρα. Επίσης, απέκλεισα τα μιούζικαλ, τα ανιμέισον και όσα τραγούδια έχουν γραφτεί ειδικά για ταινίες.

Μπόνους: It’s Such A Good Night – Paul Rothman (Breaking Bad)

Σε ένα από τα πρώτα επεισόδια της σειράς βλέπουμε τον Τζέσι Πίνκμαν να σπρώχνει την κρίσταλ μεθ που είχε μαγειρέψει ο Χάιζενμπεργκ, ακούγοντας παράλληλα το παντελώς άγνωστο και άσχετο τραγούδι Scoobidoo Love, το οποίο πάντως λειτουργεί θαυμάσια στην σκηνή.

10. Free Fallin΄ – Tom Petty (Jerry Maguire)

Ο ατζέντης Τζέρι Μαγκουάιαρ είναι τόσο χαρούμενος για μια επαγγελματική του επιτυχία που του ΄ρχεται να τραγουδήσει στο αμάξι του. Δεν γνωρίζει τα λόγια από το Bitch των Rolling Stones και αλλάζει σταθμούς, ώσπου πετυχαίνει το Free Fallin΄ και του δίνει να καταλάβει.

9. Take My Breath Away – Berlin (Η Συμμορία Των Έντεκα)

Ο Ντάνι Όσεαν και ο Ράστι Ράιαν φιλοδοξούν να ληστέψουν ένα καζίνο του Λας Βέγκας και το συζητούν με τον επίδοξο χρηματοδότη τους, Ρούμεν Τίνσκοφ, ο οποίος τους λέει τρεις ιστορίες παρολίγον επιτυχημένων περιπτώσεων. Το Take My Breath Away είναι μια ερωτική μεταφορά, όμως παίρνει κυριολεκτικό νόημα στην τελευταία από αυτές.

8. Day-O – Harry Belafonte (Ο Σκαθαροζούμης)

Ο Σκαθαροζούμης αποφασίζει να παίξει λίγο με τους νέους ενοίκους του σπιτιού που έχει στοιχειώσει και τους βάζει να χορέψουν στους ρυθμούς του κλασικού Banana Song, δημιουργώντας μια αξέχαστη σκηνή στην ιστορία του σινεμά.

7. New Noise – Refused (Κυνηγώντας Το Όνειρο)

Οι ομάδες φούτμπολ δύο λυκείων του Τέξας μπαίνουν στο επιβλητικό Άστροντοουμ για τον τελικό του πρωταθλήματος με τη συνοδεία του New Noise. Το κομμάτι γράφτηκε το 1998 ως κριτική προς την έλλειψη καινοτομίας στη δημοφιλή μουσική, όμως εξαιτίας της ενέργειάς του χρησιμοποιείται συχνά σε ματς φούτμπολ και χόκεϊ στην κανονική ζωή.

6. White Rabbit – Jefferson Airplane (Το Παιχνίδι)

Ο πολυεκατομμυριούχος Νικ Βαν Όρτον επιστρέφει στην έπαυλή του και τα βρίσκει όλα άνω κάτω. Το White Rabbit, το οποίο χρησιμοποιεί αλληγορικά την ιστορία της Αλίκης Στη Χώρα Των Θαυμάτων για τη χρήση ψυχοτρόπων ουσιών, είναι η ιδανική συνοδεία για τις σουρεαλιστικές στιγμές που βιώνει ο πρωταγωνιστής.

5. Liar, Liar – The Castaways (Δύο Καπνισμένες Κάνες)

Τί καλύτερο για να μπούμε στο κλίμα μιας παρτίδας πόκερ σε ένα παράνομο στέκι του Λονδίνου, από μια ποπ επιτυχία των 60s;

4. Don’t Stop Me Now – Queen (Το Ξύσιμο Των Νεκρών)

Κάνοντας έξοχη χρήση του λεγόμενου Mickey Mousing, οι πρωταγωνιστές ξυλοφορτώνουν ένα ζόμπι με στέκες μπιλιάρδου στον ρυθμό του τραγουδιού του Φρέντι Μέρκιουρι, που τυχαία επιλέχθηκε από το τζουκ μποξ της παμπ.

3. These Boots Are Made For Walking – Nancy Sinatra (Μέταλ Τζάκετ)

Το αντιπολεμικό αριστούργημα του Στάνλεϊ Κιούμπρικ για το Βιετνάμ χωρίζεται σε δύο εκ διαμέτρου αντίθετα σε ατμόσφαιρα μέρη. Στην έναρξη του δεύτερου μέρους, ο στίχος “You’ve been messing where you shouldn’t have been messing” παύει να παραπέμπει σε ερωτική εκδίκηση.

2. Flowers On The Wall – The Statler Brothers (Pulp Fiction)

Ο Μπουτς ανακτά χωρίς ιδιαίτερο κόπο το ρολόι του πατέρα του και μπαίνει στο Χοντάκι για να γυρίσει στην αγαπημένη του, τραγουδώντας ανέμελα για τον Captain Kangaroo. Τουλάχιστον μέχρι να βρει στο διάβα του τον Μαρσέλους Γουάλας και να επικρατήσει πανδαιμόνιο.

1. Hotel California – The Gipsy Kings (Ο Μεγάλος Λεμπόφσκι)

“-Jesus!”

“-You said it man. Nobody fucks with the Jesus.”

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

Σχόλια

X