«Θέλουμε να σταματήσει πλέον. Φτάνει πια. Κάθε μορφή βίας. Δεν το θυμήθηκα τώρα. Δεν το είχα ξεχάσει ποτέ» σημείωσε η Τζένη Μπότση μιλώντας στο κεντρικό δελτίο του ΣΚΑΙ. Ευχαρίστησε την Σοφία Μπεκατώρου που έκανε την αρχή να ανοίξει τον δρόμο και να αδράξουν την ευκαιρία οι υπόλοιπες να μιλήσουν ανοιχτά για τα περιστατικά παρενόχλησης που έχουν υποστεί.

Όπως είπε, δεν μίλησε εκείνη την εποχή καθώς πίστευε «δεν θα με πίστευε κανείς. Τώρα που αισθάνομαι ότι αλλάζει η κοινωνία μας είναι η ώρα να πούμε τα πράγματα με το όνομα τους». Όπως ανέφερε καταγγέλλοντας γνωστό ηθοποιό «χρησιμοποιούσε τα όνειρα μας για να μας εξευτελίσει». «Όλο αυτό έκοψε ένα κομμάτι από την αξιοπρέπεια μου».

Η Τζένη Μπότση περιέγραψε με λεπτομέρειες τη στιγμή που υπέστη σεξουαλική παρενόχληση σε ηλικία 22 ετών από γνωστό σκηνοθέτη και ηθοποιό, αναφέροντας ότι «το 1994 είχα τελειώσει τη σχολή. Μετά από κάποιους μήνες επικοινώνησε μαζί μου και μου είπε να πάω σε κάποιο θέατρο για να δούμε ένα έργο. Ήταν ένας λαμπερός πρωταγωνιστής και η χαρά μου ήταν μεγάλη».

«Πήγαμε σε ένα διαμέρισμα στην περιοχή του Ζωγράφου γιατί μου είπε ότι γίνονταν έργα στο θέατρο. Εκεί έγινε η ακρόαση και κάποια στιγμή μου είπε να πω κάποια χυδαία λόγια. Μάλιστα μου είπε ότι το έργο θα διασκευαζόταν. Δίστασα και μου είπε να το σκεφτώ. Έφυγα, το σκέφτηκα και πήγα πάλι στο ίδιο μέρος. Μου ζητήθηκε να φοράω φούστα. Κάποια στιγμή με έβαλε να χορέψω και με γύρισε προς τον τοίχο. Τον ένιωσα πολύ κοντά μου και όταν γύρισα να τον κοιτάξω είδα ότι αυτοικανοποιούνταν. Έπαθα σοκ, ούρλιαζα, έκλαιγα. Ήμουν 22 ετών» σημείωσε.

Όπως αποκάλυψε «το συγκεκριμένο συμβάν δεν το μοιράστηκα με κανέναν για πάρα πολλά χρόνια. Δεν μπόρεσα να το πω στους γονείς μου γιατί δεν θα με άφηναν να ασχοληθώ ξανά με το θέατρο. Λίγες μέρες μετά το είπα στην κοπέλα που ήμασταν μαζί στο καμαρίνι και της είπα να μην πάει καθώς την είχε πάρει και αυτήν τηλέφωνο και της είχε ζητήσει να κάνει και μαζί της μία οντισιόν. Με πήρε τηλέφωνα προχθές και με ευχαρίστησε».

Παράλληλα ζήτησε συγνώμη από όλα τα κορίτσια γιατί δεν είχε το θάρρος, να το το σταματήσει. «Πραγματικά θέλει πολύ θάρρος. Κι αυτή τη στιγμή θέλει θάρρος γι’ αυτό που κάνω. Ταραζόμαστε όλες. Και οι 14 γυναίκες ηθοποιοί. Μιλάω στο τηλέφωνο με γυναίκες που τις ξέρω και νιώθουμε σαν να μιλάμε με την αδερφή μας ή με έναν πολύ δικό μας άνθρωπο. Συγκινούμαστε και κλαίμε».

Αναλυτικά οι δηλώσεις:

Σας ευχαριστώ που είστε εδώ, και ως δημοσιογράφος, που εμπιστεύεστε τον ΣΚΑΪ και εμένα, για να κάνετε κάτι το οποίο δεν είναι εύκολο, αν ήταν άλλωστε θα το είχατε κάνει εδώ και καιρό…

Δεν το πιστεύω ότι ήρθε αυτή η μέρα. Ήμουν σε μεγάλη ένταση και την Παρασκευή, που έφυγαν τα μηνύματα και από τη δικηγόρο και από εμάς στη συνέχεια. Ξεκινήσαμε 3 γυναίκες, με τη μία δε γνωριζόμασταν και αυτή τη στιγμή είμαστε 14 για το ίδιο πρόσωπο.  Οι καταγγελίες ξεκινάνε από το 1993 και φτάνουν στο 2005.

Ο άνθρωπος τον οποίο αναφέρετε έχει στείλει ένα εξώδικο στα κανάλια και ζητάει να μην αναφέρεται το όνομά του. Επειδή τοποθετηθήκατε εσείς και οι δύο συνάδελφοί σας, με μία λιτή, θα έλεγα ανακοίνωση θα ήθελα να μας βοηθήσετε να καταλάβουμε παραπάνω τι ακριβώς έχει συμβεί. Σε ποια χρονιά πάμε; Τι συνέβη;

Ήταν το 1994, μόλις είχα τελειώσει τη δραματική σχολή και είχε έρθει να δει τις πτυχιακές μας εξετάσεις. Μετά από κάποιους μήνες επικοινώνησε μαζί μου και με κάλεσε να πάω σε ένα θέατρο για να με δει για κάποιο έργο. Μου είπε το έργο, ήταν ο Εραστής του Πίντερ, ένα έργο για δύο άτομα και με ήθελε για το ρόλο της γυναίκας. Μόλις είχα τελειώσει τη σχολή, ένας λαμπερός πρωταγωνιστής η χαρά μου ήταν μεγάλη.

Πήγα στο πρώτο ραντεβού το οποίο έγινε σε κεντρικό θέατρο. Μου είπε ότι επειδή γίνονται δουλειές για το σκηνικό πρέπει να πάμε στο γραφείο του. Πήγαμε σε ένα διαμέρισμα στην περιοχή του Ζωγράφου.

Το σπίτι του;

Όχι, δεν ξέρω τι ήταν εκεί. Γραφείο μου είπε. Εκεί έγινε η ακρόαση. Μου είπε να ξεχάσω το κείμενο και θα μου υπαγορεύει εκείνος τι θα λέω. Κάποια στιγμή άρχισε να γίνεται… με βωμολοχία αυτά που έπρεπε να του πω. Του είπα ότι δε μπορώ να τα πω. Ήταν χυδαία. Μου είπε ότι το καταλαβαίνει, αλλά θα υπάρξει διασκευή του έργου. Μου είπε να φύγω, να το ξανασκεφτώ και ίσως να πάω μια επόμενη φορά. Όντως έφυγα, το σκέφτηκα πολύ, είπα ότι πρέπει να το παλέψω, είναι μεγάλη ευκαιρία για μένα και ξαναπήγα στο ίδιο μέρος.

Μου ζητήθηκε να φοράω και φούστα, που δε φορούσα την πρώτη φορά. Κάποια στιγμή με έβαλε να χορέψω και με γύρισε προς τον τοίχο. Τον ένιωσα μετά από λίγο πολύ κοντά, την ανάσα του. Γύρισα να τον κοιτάξω και είδα ότι αυτοϊκανοποιούταν. Έπαθα σοκ, ούρλιαζα, φώναζα και έκλαιγα και νομίζω ότι κι αυτός σοκαρίστηκε με την τόσο έντονη αντίδρασή μου. Τότε ήμουν 22 ετών.

Τι κάνατε μετά; Φύγατε;

– Ναι… Ήταν κλειδωμένη η πόρτα, δε μπορούσα… Οπότε ανταλλάξαμε κάποιες κουβέντες και μετά έφυγα. Δεν το είπα σε κανέναν. Για πάρα πολλά χρόνια.

Γιατί;

Δεν ξέρω. Ξέρω ότι δε μπορούσα να το πω στους γονείς μου, γιατί δε θα με ξανάφηναν να ασχοληθώ με το θέατρο. Δε μπορούσα να το πω στους φίλους μου, δε μπορούσα να το πω σε κανέναν. Μόνο στην κοπέλα που ήμασταν μαζί στο καμαρίνι λίγες μέρες μετά. Μου είπε «ξέρεις κάτι, με πήρε αυτός τηλέφωνο και μου ζήτησε να κάνουμε μια οντισιόν». Την κοίταξα και της είπα «μην πας». Αυτή η κοπέλα μου έστειλε, πριν λίγες μέρες μήνυμα και μου είπε, «σ’ ευχαριστώ που με προστάτευσες». Είναι η μόνη κοπέλα που κατάφερα να προστατεύσω και γι’ αυτό βγαίνω τώρα.

Να πάμε λίγο πίσω; Τι επιπτώσεις είχε μέσα σας, αλλά και στη δουλειά σας;

Ήμουν πολύ κουμπωμένη σε όλες τις ακροάσεις. Ήμουν ετοιμοπόλεμη, σχεδόν επιθετική. Μέχρι που κάποια στιγμή μου το είπε και ένας σκηνοθέτης. Δούλεψα αρκετά με τον εαυτό μου, έκανα ψυχανάλυση. Προσπάθησα να το παλέψω. Εκεί λοιπόν κατάλαβα ότι πρέπει να το πω. Να το μοιραστώ με τους φίλους μου.

Πώς φτάσατε στην απόφαση να το ανακοινώσετε δημοσίως;

Ήθελα πολύ να το κάνω, πολλά χρόνια, γιατί είχα καταλάβει ότι δεν το είχε κάνει μόνο σε μένα. Ότι υπήρχαν κι άλλες, πολλές. Είχα βρεθεί σε μάζωξη ηθοποιών και έχω ακούσει την ίδια ιστορία από μια κοπέλα που δεν την ήξερα. Κατάλαβα ότι αυτό γίνεται συνέχεια και ότι πρέπει να μαζευτούμε να το πούμε. Δεν είχα το θάρρος. Ζητώ συγγνώμη από όλα τα κορίτσια μετά από μένα, που δεν είχα το θάρρος να το σταματήσω. Είμαστε όλες πολύ ταραγμένες. Μιλάω στο τηλέφωνο με γυναίκες που δεν τις ξέρω. Συγκινούμαστε, κλαίμε…

Υπάρχει φόβος αυτή τη στιγμή;

Όχι, τώρα δε φοβόμαστε. Θέλουμε να σταματήσει αυτό εδώ. Κάθε μορφή βίας.

Θα κινηθείτε νομικά κατά αυτού του ανθρώπου; Θα υπάρξει κάποια συνέχεια;

Όλα αυτά θα γίνουν από τη δικηγόρο μας. Αυτή θα μας οδηγήσει. Και μόνο το γεγονός ότι είμαστε 14 είναι συγκλονιστικό.

Μιλάμε για ηθοποιούς;

Ναι, όλες είναι ηθοποιοί.

Και μιλάμε για τον ίδιο άνθρωπο, έτσι;

Ναι και ακριβώς το ίδιο πράγμα. Δεν είναι ότι σε κάποια αλλάζει η ιστορία.

Εκτίθεστε, δεν είναι απλό πράγμα αυτό. Φαντάζομαι παρακολουθείτε και όσους σας στηρίζουν, αλλά και όσους σας ασκούν κριτική. Αυτό το «τώρα το θυμήθηκε;». Σε αυτούς τι απαντάτε;

Όχι, δεν το θυμήθηκα τώρα. Δεν το είχα ξεχάσει ποτέ. Ευχαριστώ πάρα πολύ τη Σοφία την Μπεκατώρου. Δεν ξέρει τι καλό έχει κάνει. Μας άνοιξε ένα δρόμο και ευτυχώς αδράξαμε την ευκαιρία. Στην αρχή είχαμε τις αμφιβολίες μας, αλλά μετά είπαμε «πάμε τώρα». Ο χώρος μας έχει σπουδαίους ανθρώπους. Είναι κρίμα να χαλάνε κάτι τέτοιοι άνθρωποι το όνομα του χώρου μας.

Πώς βλέπετε αυτό το κίνημα που δημιουργείται; Υπάρχει κίνδυνος για ευτελισμό του θέματος; Σας έχει προβληματίσει;

Πολύ, αλλά υπάρχει μεγάλη διαφορά. Είναι άλλο το φλερτ και άλλο αυτή η βία. Έκοψε ένα κομμάτι από την αξιοπρέπειά μου όλο αυτό. Γιατί; Χρησιμοποιούσε τα όνειρά μας; Χρησιμοποιούσε τα όνειρά μας για να μας εξευτελίσει. Δεν θα μας είχε πιστέψει κανείς τότε. Τώρα, δε φοβάμαι.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]