Βρισκόμαστε στα μέσα Μαΐου και καθώς οδεύουμε προς το καλοκαίρι, οι περισσότερες παραστάσεις τελειώνουν αυτές τις μέρες μαζί με τη θεατρική σεζόν και αρχίζει το καθιερωμένο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Το Φεστιβάλ λοιπόν, -αν και λίγο καθυστερημένα- γνωστοποίησε το πρόγραμμα του, το οποίο ήταν πάνω κάτω γνωστό, ωστόσο, υπάρχουν και εκπλήξεις.

Μιλώντας πάντα για τον τομέα Θέατρο, φέτος χαρακτηρίζεται από ένα ευχάριστο και ένα δυσάρεστο γεγονός. Ο θάνατος του σκηνοθέτη Λευτέρη Βογιατζή αποτελεί μεγάλη απώλεια για τον χώρο της Τέχνης και το Φεστιβάλ δεν θα μπορούσε να το αγνοήσει. Αφιερώνει λοιπόν όλες τις εκδηλώσεις στον μεγάλο δημιουργό και προκειμένου να τον τιμήσει, θα προβληθούν ένα ντοκιμαντέρ για τη ζωή του καθώς και τρεις ταινίες στις οποίες πρωταγωνιστεί.

Το θετικό στοιχείο -κατά τη γνώμη μας- είναι ότι λόγω της δυσχερούς οικονομικής κατάστασης οι ξένες συμμετοχές είναι περιορισμένες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και έτσι δόθηκε η ευκαιρία σε νέους Έλληνες δημιουργούς να δείξουν τα δουλειά τους, ενισχύοντας την εγχώρια παραγωγή πολιτισμού.

Στο Φεστιβάλ Αθηνών θα δούμε καταξιωμένους αλλά και πρωτοεμφανιζόμενους δημιουργούς να παρουσιάζουν από Αρχαία Τραγωδία (Μ. Πρωτόπαππα) και Ομηρικό Έπος (Σ. Λιβαθινός) μέχρι πιο πειραματικές δουλειές (Γ.Κακλέας, Λ.Κιτσοπούλου) αλλά και επαναλήψεις επιτυχημένων παραστάσεων( Η.Κουνέλας, Μ.Μαρμαρινός) Ανάμεσα τους και 4 ξένοι θίασοι.

Στο Φεστιβάλ Επιδαύρου θα δούμε τις δύο κρατικές σκηνές της χώρας, τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου και καταξιωμένους Έλληνες δημιουργούς που θα παρουσιάσουν δύο αρχαίες τραγωδίες, ένα σατυρικό δράμα, δύο αριστοφανικές κωμωδίες και μια του Μενάνδρου. Στο κλείσιμο των Επιδαυρίων θα παρουσιαστεί μια πειραματική παράσταση της ομάδας Χώρος του Σίμου Κακάλα και η πολύ πετυχημένη «Γκόλφω» του Νίκου Καραθάνου.

Κλείνοντας θα αναφερθούμε στο σχόλιο του τίτλου που αν και όχι άμεσα συνδέσιμο με το Φεστιβάλ, σχετίζεται με τον τρόπο αντιμετώπισης του Πολιτισμού και των Τεχνών από την Πολιτεία. Το σχόλιο αφορά στο αβέβαιο μέλλον του Εθνικού Θεάτρου καθώς η θητεία του καλλιτεχνικού Διευθυντή Γιάννη Χουβαρδά λήγει και επίσημα την Παρασκευή 17 Μαΐου και -όπως έχουμε ξαναπεί- το όνομα του διαδόχου δεν έχει ανακοινωθεί μέχρι και την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές. Η ουσία του θεάτρου και της τέχνης εν γένει δεν θα έπρεπε να επηρεάζεται, πόσο μάλλον να εμποδίζεται (βλ. περίπτωση αναβολής της παγκόσμιας περιοδείας της «Οδύσσειας» του Bob Wilson) από γραφειοκρατικά ζητήματα. Δεν εννοώ φυσικά ότι το Εθνικό Θέατρο είναι το σύνολο του Θεάτρου στην Ελλάδα αλλά είναι η Πρώτη Κρατική σκηνή και καθορίζει κατά πολύ το θεατρικό σκηνικό κάθε χρονιάς. Ωστόσο, μέχρι και τα καλοκαιρινά Φεστιβάλ, όλα καλά! Ας απολαύσουμε λοιπόν το πρόγραμμά τους ανάλογα με τις προτιμήσεις μας και από Οκτώβρη βλέπουμε…

Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου εδώ.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]