Η συμβολή των ντράμερ στον ήχο και τη γενικότερη παρουσία των ροκ συγκροτημάτων υποτιμάται συχνά – για παράδειγμα η διακριτικότητα του Ringo Starr και η επιθυμία του να “υπηρετεί” τα τραγούδια αντί να προβάλει την όποια δεξιοτεχνία του έχει γεννήσει το αβάσιμο κλισέ ότι πρόκειται περί ενός ατάλαντου που απλώς βρέθηκε στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή.

 

Έχοντας μια παρόμοια προσέγγιση με τον Starr -παίξιμο που βοηθά να αναδειχτούν τα τραγούδια, έλλειψη επιδειξιομανίας- o Bill Berry έχει το πρόσθετο ατού να είναι πολυσχιδής ως μουσικός και ως συνθέτης. Στα σχεδόν 20 χρόνια που ήταν μόνιμο μέλος των R.E.M., ο Berry έπαιξε εκτός από ντραμς, μπάσο, μαντολίνο, πλήκτρα, κιθάρα, ενώ συνέβαλε σε κάποιες ηχογραφήσεις και με φωνητικά. Επιπλέον, σε μια μπάντα που, όπως και οι Beatles, διέθετε τέσσερις διαφορετικούς τραγουδοποιούς, ο Berry έγραψε -μόνος του ή σε συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη- και μερικά από τα πιο κλασσικά τραγούδια των R.E.M.

 

Ανάμεσα σε αυτά και το “Everybody Hurts”. Το κομμάτι γράφτηκε αρχικά από τον Berry σε στυλ country για να μετατραπεί σε soul μπαλάντα, στο στυλ του Otis Redding. Συμπεριλήφθηκε στο κλασσικό Automatic for the People, με ενορχηστρώσεις από τον John Paul Jones, αλλοτινό μπασίστα και κιμπορντίστα των Led Zeppelin. Η ηχογράφηση δεν περιλαμβάνει ντραμς, αλλά μια drum machine. Το χαρακτηριστικό video, σε σκηνοθεσία Jake Scott, γυρίστηκε στο Σαν Αντόνιο του Τέξας και κέρδισε 4 βραβεία MTV. Στο αμερικανικό εκπαιδευτικό σύστημα χρησιμοποιείται πλέον και σαν μέσο για την προώθηση της σημασίας της ψυχικής υγείας. Μια άλλη, λιγότερο κολακευτική χρήση του ήταν από τον Donald Trump, προκειμένου ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ να προπαγανδίσει κατά του κόμματος των Δημοκρατών. Όπως συνέβη και με τραγούδια άλλων ροκ μουσικών τα οποία χρησιμοποίησε αυθαίρετα η εν λόγω “περσόνα”, αυτή η χρήση του”Everybody Hurts” βρήκε δημόσια αντίθετους τους R.E.M.

 

Γεννημένος στις 31 Ιουλίου του 1958 στο Duluth της Μινεσσότα -γενέτειρα, μεταξύ άλλων και του Bob Dylan- ο Berry υπήρξε ιδρυτικό μέλος των R.E.M., αλλά αποχώρησε από την μπάντα το 1997. Δύο χρόνια νωρίτερα είχε πάθει εγκεφαλικό ανεύρυσμα κατά τη διάρκεια συναυλίας στην Ελβετία. Η αποχώρηση από την μπάντα ήταν φιλική και ο Berry εμφανίζεται περιστασιακά μαζί τους, ενώ συμμετέχει ενίοτε και σε συναυλίες ή/και ηχογραφήσεις τρίτων. Ωστόσο, στην ουσία βρίσκεται εκτός ενεργού δράσης εδώ και 24 χρόνια.

 

About The Author

Γεννήθηκε στο Χολαργό το 1980 και σπούδασε Επικοινωνία και ΜΜΕ στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, με μεταπτυχιακές σπουδές στη μουσικολογία, στο ίδιο Πανεπιστήμιο. Είναι υποψήφιος διδάκτορας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Τον Απρίλιο του 2013 εξέδωσε το πρώτο του μυθιστόρημα, με τίτλο «Ελληνική Ασφυξία» (Εκδόσεις των Συναδέλφων), υπό το ψευδώνυμο Ηλίας Νίσαρης. Κείμενά του, είτε με το πραγματικό του όνομα είτε με το ψευδώνυμο, έχουν δημοσιευτεί επίσης σε διάφορα περιοδικά του ηλεκτρονικού και έντυπου Τύπου (3pointmagazine.gr, να ένα μήλο, Metropolis Free Press, Fractal Press, thecricket.gr, mixtape.gr, bibliotheque.gr, To Παράθυρο, Ποιητική, HUMBA! κ.ά.) Διατηρεί το blog www.eliasnisaris.blogspot.gr , ενώ κάθε Δευτέρα, από τις 12 έως τις δύο το μεσημέρι, παρουσιάζει την εκπομπή Wax Trash στον ιντερνετικό σταθμό www.indiegroundradio.com. Το βιβλίο του με τίτλο “Το Ορφανό Αριστούργημα”, υπό το πραγματικό του όνομα, κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Εύμαρος.

Related Posts